vasárnap, április 03, 2011

szemüveges kukac

Juli kidíszítette a piros szófát, rajzolt rá mindenfélét a nagyoktól elcsent tollal, aztán viaszkrétával kiszínezte, megrajzolta a hátteret. Panna szerint szemüveges kukac, bár Juli szerintem nem pont erre gondolhatott, amikor rajzolta.

Szerencsére levehető a huzat, így be tudtuk áztatni Na-perkarbonátos meleg vízbe (nem ennyi volt a rajz, ez csak egy pici részlet a nagy egészből) és mosás után minden folt nyomtalanul eltűnt, a színe ugyanolyan maradt, mint volt.
Pár héttel ezelőtt egy pohár vörösbor borult ki egy csíkos szőnyegre és hiába szórtunk rá sót, meg se mozdult. Leráztam és simán összehajtottam (bedobtam a sarokba), mert nem volt itthon folttisztító. kb egy hét után vettünk Na-perkarbonátot és azt a foltot is tökéletesen kivette úgy, hogy a színeket meghagyta. mással nem is érdemes kísérletezni:)

6 megjegyzés:

Nikol írta...

Kedves Ági! Hol veszel olyan Na-perkarbonátot?
Nekem is nagyon kellene folttisztításra.
Köszi!

nyagi írta...

Szia Nikol,
én ebben a boltban:
http://www.basic-bio-genuss-fuer-alle.de/maerkte/maerkte-at.html
de biztis minden nagyobb bioboltban van.
Ha épp nem jutsz el oda, a DM-ben is van saját márkás Fleckensalz, nem csak Na-perkarbonát van benne, de ha jól emlékszem, javarészt az. lehet, hogy nem annyira környezetbarát (nem tudom), de ugyanolyan tökéletes, a színek megmaradnak, a foltok nem. A gyerekek mellett nagyon alaposan teszteltem:))

Névtelen írta...

Na-perkarbonát, ha budapesti vagy, kapható a József körúti vegyszerboltban is:
Azur Vegyszerbolt, munkanapokon 8-tól 17 óráig. Cím: 1085 Budapest, József körút 65.
Telefon/fax: (1) 318-5377, (1) 338-4461, (1) 327-0469, (1) 327-047
FR

nyagi írta...

Szia,
nagyon örülök, hogy leírtad, hátha valakinek segít! köszönöm.
én azért ezt a bécsi boltot linkeltem, mert Nikol is Bécsben lakik.

Réka írta...

Én a DM-ben veszem. 100% Na-perkarbonát, karawan márkájú. Biztosan nem a legolcsóbb, de Fair Trade-es...

Névtelen írta...

Itt is árulják:
http://www.domaclean.hu/wpteszt/termekeink/tisztitoszerek/folttisztito-es-feheritoszer/
FR