vasárnap, augusztus 22, 2010

Ma

kirándulni voltunk a Fertő-tónál, de nem Ausztriában, hanem Magyarországon (nyár elején még azt terveztük, hogy körbetekerünk az egész tó körül, de sajnos nem lett belőle semmi, talán majd jövőre).
Reggel feltettük a bicikliket az autóra és átmentünk Nagycenkre, megnéztük a Széchenyi-kastélyt és benne a múzeumot (ahonnan eredetileg kisvasúttal szerettünk volna elmenni Fertőbozra, de amire megebédeltünk, lekéstünk minden gőzöst, majd szeptemberben pótoljuk). Autóval átmenünk Balfra, onnan biciklivel Fertőrákosra, a kőfejtőbe és ami a gyerekeket teljesen lenyűgözte: a kristálymúzeumba. A gyűjtemény a Nemzeti Kulturális Örökség része, a Makovnik család tulajdona és 45 év munkája... Egy hihetetlenül szép és gazdag családi gyűjtemény. Szerintem ha valaki arra jár, ne hagyja ki, magyar családoknak (:-) a belépő 600 Ft. Az évszak-asztalunk egy gyönyörű ametiszttel gazdagodott én pedig kaptam a bácsitól két aventurin követ, ezzel kívánt sok erőt és türelmet a négy gyerekhez. Választhattam volna jáspist is, de persze a zöldet választottam.
Lebicikliztünk a tóhoz, ott a nagyok úsztak egy rövidet Alival, mi kavicsokat pakoltunk a kicsikkel a tó szélén. Félúton Fertőrákos és Balf között az út mellett ittunk finom mustot, amit a szemünk előtt préseltek és meglehetősen fáradtan értünk haza Lola legnagyobb örömére este 8-kor. Már megint nagyon elcsodálkoztam azon, hogy a gyerekek mennyire jól bírják a gyűrődést...

3 megjegyzés:

mynona írta...

Mi szinte egész nyáron kisgőzösöztünk, és bejártuk az egész környéket. :) 21-én jöttünk haza... Imádunk ott lenni.

Névtelen írta...

Következő bicajozás Szegedig?:-) De most aztán megkeményítem az akaratom, és úgy döntök, hogy föl a vonatra az összes pereputtyot, aztán irány Bécs! Irgum-burgum a hegy, meg az ő mohamedje!
puszijaim:ancsa

nyagi írta...

Mynona,
nagyon készülünk szeptember 19-én megyünk megint:) gőzösözni, remélem, sikerül. Tényleg gyönyörű ott minden, én is nagyon szeretem az egész környéket.

Ancsa,
Szegedig nem bírnák a csajok, amúgy mi Alival simán:) de autóval megyünk, szeptemberben és persze gyertek, gyertek, nagyon örülünk neki!
puszi,
ági