csütörtök, június 24, 2010

HÁZÉPÍTÉS ITTHON

- házi feladatként.
Teljesen mindegy, hogy hogyan, az egyetlen kérés az volt, hogy természetes anyagból készüljön (pl. plexi ablakok nélkül), és hogy ne legyen hatalmas, de a mérettel nem korlátozta őket a tanító.
Bori eredetileg szalmatetőt szeretett volna, de azt nem tudtunk szerezni, későn eszméltünk. én simán kérget tettem volna a tetejére (az egyszerűség kédvéért), de persze ő döntött és szerintem jól.
Az elején Ali kicsit felbosszantotta magát, mert úgy gondolta, hogy Bori túlságosan kényelmesen támaszkodik az egyébként megengedett szülői segítségre, de azért végül helyre állt a világ rendje, mert Ali az alapok után nem ért rá segíteni (ő is házépítőset játszott a padláson), így Bori fogta a bicskáját (micsoda mázli, hogy az osztálytanító ilyen jól kitalálta, hogy mire van szükségük a gyerekeknek a házépítéshez!), és a tetejéhez már nem kért segítséget; vágott, fűrészelt, ragasztott.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Imádom ezt a suli. Sokat nem tudok a waldorf módszerről, de így olvasgatva a blogodat...imádom. Bár nem tudom, hogy mindenhol így működik-e mint Nálatok.
Érdekes, mert említettem egy pedagógus rokonnak ezt a módszert és ő nem igazán rajongott érte. Hát nagyon nem tudtam mit mondani, mert nem ismerem.
Na de a lényeg a lényeg, hogy ez a sok-sok kreativitás lenyűgöz
Picúr

antalandi írta...

Nagyon tetszik, gratulálok Borinak. Egyetértek az elöttem szólóval, nekem is tetszik a waldorf úgy, ahogy van. :)

nyagi írta...

azért ha most elmennének a lányaim egy korosztályos matekversenyre, úgy gondolom, csúnyán alulmaradnának, ez vitathatatlan, de nem aggódom, mert nem gondolom, hogy örökre így marad.
Mindenesetre ha most átmennének egy hagyományos suliba, szidhatnák az új tanáraik a waldorfot, mert egészen más tempóban éy más oldalról ismerkednek a világgal:).

Névtelen írta...

Valószínűleg ezért gondolta így a pedagógus rokon, hogy nem annyira jó a waldorf módszer, de ugyanakkor egy hagyományos iskolába (bár a mai oktatást nem igazán ismerem)nincs túl sok kreativitás. Ki tudja. Gondolom mindennek megvan az előnye, hátránya. Igazából az lenne a lényeg, hogy jól érezze magát a gyerek és megtalálja azt, ami igazán hozzá tartozik és érdekli és jó benne(mert sajna sok iskolába a frusztrációt és hihetetlen elvárásokat érzem a gyerekeken)
Picúr

Réka írta...

Szia Ági!

Bocs, hogy itt kérdezem, de megkaptad az e-mailem, amit jó egy hete küldtem Neked? (Borka babájával kapcsolatban.)

Réka

gyöngyi írta...

Hú, ebbe a rönkházba is szívesen beköltöznék! :D
Ali felbosszantotta magát? Bármin?!
;-P
Tetőtök milyen állapotban van?
puszi!