kedd, május 11, 2010

exanthema subitum


(ezen a képen még nagyon látszik rajta a betegség, főleg a szemein...)
Péntek délelőtt melegnek éreztem Juli arcát, de nem nagyon foglalkoztam vele, gondoltam, hogy nem lehet csak úgy lázas. Ebéd után mégis megmértem, nem emlékszem, pontosan mennyi volt, de onnantól kezdve néhányszor néztem a hétvégén, gyakorlatilag folyamatosan 38 körül volt, inkább valamivel fölötte. Semmi más baja nem volt, azt leszámítva, hogy valamiért aludni sem akart. Folyton mei taiban volt, vagy Ali vette a hátára vagy én, egyedül ott nem nyűglődött szegényke. Vasárnap reggel, amikor megint lázasan ébredt, mondtam, hogy nem lehet igaz, már harmadik napja lázas - és amint kimondtam, akkor beugrott, hogy persze, ez biztos a háromnapos láz, ami nálunk minden második lánygyermeket érint. Először 5 éve találkoztunk vele, szintén tavasz volt, Szonja már 3 éves és emlékszem, mondta a doktornéni, hogy általában 2 éves kor után nem fordul elő kisgyerekeknél. Ő volt a kivétel.
Tegnap vártam a pöttyöket, azok is megérkeztek. ezen is túlvagyunk.

6 megjegyzés:

Délka írta...

Én sem tudtam hova tenni a háromnapos lázat, csak a kiütések megjelenésekor jöttem rá hogy miről is volt szó.

Timi írta...

Szia Ági! Jobbulást kívánok Julinak, de akkor ezek szerint túl vagytok a nehezén?

grey írta...

Hű, remélem már jobban van Juli!

nyagi írta...

persze, ez nem egy vészes betegség, már a pöttyök is elmúltak, teljesen meggyógyult, jól van. Amikor rájöttem, hogy mi lehet ez, akkor már nem aggódtam:)

gemelcsi írta...

hihi, nálunk mindháromnál beütött, de mindig csak a pöttyöknél eszméltem hogy mi is ez:-))

tilia írta...

Igen, én is ezen estem pánikba anno - annyira, hogy sajnos a pöttyök már csak a gyerekkórházban jelentek meg, mert a nagyobbik gyerekkel nem mertem kockáztatni a közeledő háromnapos hétvégét, és csak a harmadik nap késő estéjén jöttek a várva-várt pöttyök (másnaptól volt a háromnapos hétvége) - remélem, azóta jól van Juli!