csütörtök, február 11, 2010

GYEREKRAJZ


Panna mostanában folyamatosan rajzol. leginkább kislányokat, királylányokat, de a múlt héten például kalózokat (Harisnyás Pippi ihlette).
Az első kalózos képét sajnos nem nekünk szánta, hanem Írisznek, először azért örökítettem meg, hogy nekünk is maradjon emlékünk az első kalózról, aztán még mellé tettem másik három rajzot is.
A kalózos képen a kalóz mellett nem hordó van ám, hanem egy nutella! - de gondolom, ez látszik is a piros-fehér feliratból:). Valószínűleg azért ihlette meg, mert sosem veszünk ilyesmit, de nemrég a nagyok barátnőket hívtak vendégségbe és azt kérték, hogy nutellás palacsintát is süssek ebédre.
A második képet Tamásnak rajzolta, egy nagyítós (!) önarckép (a nagyító a jobb szemén van, a pirospozsga fölött).
A harmadik kép: nyúl a répamezőn.
A negyedik pedig magáért beszél: egy hatalmas tigris.

Annak, hogy Juli is folyamatosan rajzol, már sokkal kevésbé örülök, papírra ugyanis nem nagyon szokott... (a képen már csak magyarázza büszkén, hogy mit készített, magát a folyamatot sajnos nem vettük észre, csak a végeredményt).


19 megjegyzés:

antalandi írta...

Ágnes, nagyon tetszenek a rajzok, Julikán pedig jót mosolyogtam magamban. A nyári festés után mostanra már több freskó látható nálunk is a falon. Ha jól látom nálatok a mosogatógép és az ajtó esett áldozatul?

mynona írta...

Hát én most csak nézek.... :)
Azzal vigasztalom magam, hogy a fiúk nem szoktak szeretni rajzolni... legalábbis kevesebben, mint a lányok. :(
Gyönyörűek ezek a képek!

mynona írta...

Harisnyás Pippi??? Ismeri már Panna? Dominak még nem mertem. Megvan könyvben is?

nyagi írta...

Andi,
mosogatógép (forrón, működés közben), szekrényajtó, fal, radiátor, faláda, egy könyv. Elég, ha egy pillanatra nem figyelek rá... Nálatok lehet, hogy még a szülői példa is ott van előttük:D

Mynona,
kb két-három hete kezdett el rajzolni, előtte nem nagyon rajzolgatott (azóta folyamatosan) és persze folyton látja a nővéreit is, akik mostanában leggyakrabban lovakat rajzolnak.
igen, a Pippi még nem való neki, de a nagyoknak olvastuk már többször, aztán Bori olvasta németül, egyszer megláttuk dvd-n, szintén németül, megvettük nekik és persze, ha Bori, Szonja nézi, ő is nézi, mert nem zárhatom be addig egy szobába. Azt nem tudom, hogy mit ért belőle (bár szokott sztorikat mesélni a Pippiről és a majom nagyon tetszik neki), de szereti nagyon (amit teljesen meg tudok érteni, én is minden Lindgren könyvet szerettem gyerekkoromban és még most is).

mynona írta...

Én is azonnal megvettem a dvd-ket, ahogy megláttam (biztos egy helyen vettük :) ), de a Pippit, ellenőrzésképpen, amikor betettem, elég rémisztőnek tűnt. (Na jó, én nem négyévesen néztem.) Aranyos a Lotta zieht um, bár őt még nem kötötte le, és félretettem, a többit még ki sem csomagoltam.
Én is imádtam Astrid Lindgrent. :)
Ezek szerint megvannak könyvben is, majd rákeresek. Ezek nekem nem voltak meg könyvben, érdekes. Pedig volt többszáz könyvem....

nyagi írta...

Mynona, még az jutott eszembe, hogy akinek nagyobb testvérei vannak, mindig mindent előbb csinál... Ha nem lennének nővérei,még Panna sem látta volna a filmet.
A Pippin kívül megvolt (ugyanabban az élelmiszerboltban:) a Juharfalvi Emil is.
könyvben a nagyok a Háztetey Károlyt is nagyon szeretik, abban nekem a bemutató alapján nem tetszik a Károly, azt nem vettük meg.
Nekem gyerekkoromban, 10-12 évesen Az oroszlánszívű testvérek volt a nagy kedvencem, sokszor olvastam és mindig sírtam rajta:), Bori most olvasta azt is, Szonja még nem és nem olvasom el neki, majd ha már elég nagy lesz hozzá, egyedül elolvassa. Ha egyszer látom dvd-n (mert van belőle film), akkor magamnak biztos meg fogom venni!

mynona írta...

Mindenképpen utánanézek a könyveknek, bár ráérek még, én is úgy gondolom. Megvenni is azért vettem meg a dvd-ket, mert mire kellene, lehet, hogy nem lesz kapható. Elállnak a szekrényben. :)
Viszont ami tetszik dvd-ben (és Dominak is), az a Lány és a róka (nem Lindgren), ott a halállal is, illetve a balesettel is meg lehet ismerkedni. Gyönyörű a táj is.

mynona írta...

Rákerestem magyarul a rókásra (nem is tudtam, hogy magyarul megvan - ezt sem...), de látom, hogy népszerűségi listán meg sem közelíti a disney-filmeket :)))
http://www.sorozatok-foruma.com/a-roka-es-a-gyerek-the-fox-and-the-child.html

nyagi írta...

Mynona, köszönöm a linket!!! Végigolvastam a francia honlapot is, megnéztem a képeket, biztos befutó lesz nálunk ez a film. Garantáltan meg fogom venni, majd elmondom, hogy tetszett. köszönjük;)

mynona írta...

Biztos vagyok benne én is. :)

antalandi írta...

Ági, jól látod, pontosan az történt, hogy Kata az én rajzomat folytatta tovább...

mynona így ismeretlenül szeretném veled megosztani, hogy valóban a fiúk kevesebbet rajzolnak, mint a lányok, de nem azért, mert nem szeretnek, hanem mert nekik más a feladatuk. A lányoknak fontos rajzolni, kirajzolni többek között a bennük létező leendő anyaságuk képeit, pl királylányrajzok sátras hajakkal...a fiúk, faragnak, barkácsolnak, szerelnek... Ugyanakkor én is ismerek olyan kisfiút is, akinek a belső világa nagyon teljes, csak néztem és gyönyörködtem a rajzaiban.
Az én nagyfiam az óvodás korban sokkal kevesebbet rajzolt, mint a 4 éves huga, de most hétévesen folynak a keze alól a rajzok. Azt is osztom amit Ági is írt, hogy más, amikor egy kicsi látja a nagyokat rajzolni...Jó éjt! Andi

mynona írta...

De jó Andi, hogy ezt írtad! Domi szépen rajzol, de nem ilyen fantáziával, és nem ennyire szép színekkel és ötlettel, de tetszenek az alakjai és a fái és a házai, de egy kezemen megszámolom, hány rajza van... ő most gyártósorokat készít.... tele van velük a lakás.
De szerintem azért Pankában annál több van, mint egy átlagos kislányban, aki szívesen rajzol, látom a rajzain. Főleg a tigrisesen. Mozgást ábrázolt!!!

idrah írta...

Ági! Nekem is az Oroszlánszívű testvérek volt a kedvencem, pont most karácsony környékén olvastam el újra, mikor otthon rátaláltam. És még most felnőtt fejjel is könnyeztem... :-)

irisz írta...

:)) Azóta is lelkiismeret furdalásom van, hogy ott maradt az a kép, miközben nagyon büszke vagyok, hogy ilyen szép királylányt kaptam!
Juli nagyon kreatív - bár nektek talán nem ez volt az első, ami eszetekbe jutott, látva a végeredményt.

Zsófi írta...

Panni nagyon jól rajzol már, csak ámulok! És persze Juli is:)))

mynona írta...

Nem tudtam, hogy most ezt hova írjam, csak eszembe jutottál, amikor megláttam ezt a könyvet: http://www.amazon.de/Astrid-Lindgren-Kochbuch-Mamke-Schrag/dp/3789184195
Gondoltam, ennél a posztnál lesz a legjobb helye, csak észrevedd. :)

Nem akarom úgy megrendelni, hogy nem néztem bele, esetleg, ha ismered, vagy meglátod valamelyik könyvesboltban, ha én nem, elmondanád milyen? Mert Domi szeret velem főzőcskézni (melyik gyerek nem?), lehet, hogy későbbre jó lesz nekünk. Ha majd olvasta a könyveket. Vagy megnézte a filmeket. :)

nyagi írta...

Szia Mynona:)
sajnos nem is hallottam róla semmit, de holnap megyek a városba, úgyis esik utamba könyvesbolt, ha meglátom, majd belenézek:).
Nálunk a Mit főz ki Pettson és Findusz (remélem, pontosan emlékszem a címre...) a csajok nagy kedvenc főzös könyve. Ismeritek?

mynona írta...

Igen, de csak hírből egyelőre. :)
A könyv, meg a hangoskönyv megvan, azzal még csak ismerkedünk. Köszi. :)

nyagi írta...

Mynona,
nem tudom, hogy még kapsz-e értesítőt a hozzászólásokról, tartok tőle, hogy nem, de hátha mégis...
Megnéztük a rókás filmet, sőt most kihoztuk a soproni könyvtárból a film képeből készült nagy albumot, azt nézegetik folyton, nagyon szép!! Ismered?
köszönjük a tippet;)