csütörtök, január 07, 2010

babaház

Néhány kép a babaházból, leginkább csak a legújabb családtagokról.



A téli szünet nekem többnyire varrással, a lányoknak "babaházazással" telt. Rengeteget varrtam, főleg nekik, valahogy a drótos babáktól nem sikerül elszakadnom, hiába határoztam el egy-egy babánál, hogy útjára engedem, annyira a szívemhez nőnek, hogy nem sikerül... egyelőre.
Amíg én babákat varrtam, ők sógyurmából kis tányérokat, sütiket, gyertyatartókat, vázát készítettek nekik (egyik képen látszik is, hogy a gyerekek fahéjas csigát majszolnak a ház előtti padon:).
Mindenesetre lassan akkora a drótos család, hogy a csajok szerint le kell hoznom a padlásról a régi, farostlemez babaházat is, mert nem férnek el.
Más kérdés, hogy hová tennénk... Amíg a teknősök téli álmot alszanak a pincében, odaférne a helyükre, de hamarosan felébresztjük őket és megint zsúfolásig tele lesz a szoba.

Nem is tudom, ha külön szobájuk volna, hol lenne a babaház, a babakonyha, a babasarok (ami mostanában gyakran kórházként működik (vakbélgyulladás, mandulaműtét, lábtörés... mindig történik valami...), a gyönyörű kis babaruhás szekrény.... Szerintük egyszerű a megoldás: 5 gyerekszobára van szükség. Egy nagy, közös játszós szobára a nagy, közös játékokkal és 4 kisebbre a saját kincsekkel, könyvekkel... annyira imádom, hogy a gyerekek mindenre tudják a megoldást:).

9 megjegyzés:

irisz írta...

Hű, milyen hangulatos képek! Eszembe jutottak a gyerekkori bábfilmes élményeim, egy-két bábfilmes ihletet meríthetne innen. Nagyon otthonos, meleg az egész. Gratula minden készítőnek és szereplőnek!

antalandi írta...

Ágnes, teljesen elvarázsoltak a szituációk. A kedvencem a bölcső felett álló nagyszüők, mint álomörzők...Andi

Szentpyr írta...

Ági, Ági milyen csodákat mutogatsz, már megint? !!! Ilyenkor mindig újra kislány szeretnék lenni...:)

Rózsa írta...

Én is szívesen lennék kislány nálatok :)
Szerintem ez a mostani babaház is hatalmas. Persze ha külön játszós szoba lenne a csajoknak, akkor mindkettő elférne benne. Az öt szoba túlzásnak tűnik,a játszós szoba mellett nem is kell mindenkinek külön szoba. Nálunk legalábbis fel sem merül, hogy külön költözzenek a fiúk. Így a rendrakás sem gond, mert közösen kell elpakolni a közös szobákban.
Puszi: Rózsa

Anna írta...

Hát ezekkel a babákkal, és ezzel a házzal én is szívesen játszanék.... sőt, még a fiam is bele szeretett, pedig nála most az "olyan lányos" dolgok nagyon nem menők :))
A házat is ti csináltátok?

nyagi írta...

köszönjük,
Írisz, átadom az illetékeseknek, a csigákat Panka készítette, a 4 babaágyat Ali (még pár évvel ezelőtt Szőregen...)

Rózsa,
a külön szoba csak azért téma náluk, mert amire hazajönnek az iskolából, a kicsik szétpakolnak, de persze összepakolni nem segítenek, azonkívül este Bori magának olvas már, zavarja Szonja meg Panka meséje (meg Julit is zavarja:), na de én sem tudom elképzelni, hogy szétköltözzenek.

Anna,
a házzal hatalmas mázlim volt, használtan vettem, ráadásul elég olcsón, aki eladta, egy asztalossal csináltatta. (sőt, a bútorok is bolhapiacról vannak, kivéve, amiket a férjem csinált: ágyak, kisasztalok). Én mindig nagyon szerettem a babaházakat, az apró babákat, szép lassan gyűjtögettünk mindent össze. A babák "játékait" anyukám vette szintén bolhapiacon, eredetileg karácsonyfadíszek voltak:)

Rózsa írta...

Megtudom érteni, hogy a közös pakolás nálatok nem igazán működik. Nálunk is csak az utóbbi időben nincs vita abból, hogy ki pakol többet, mert most már Endi is ügyes :)
Egyébként a fiúk játszós szobájában nincs minden este rend rakva. Pont az a jó benne, hogy ott lehet hagyni másnapra dolgokat. Csak az alvósban kell minden este rendet rakniuk.
Sok puszi nektek: Rózsa

Kiddy írta...

Hát szavakat sem találok, álomszép a babaház, meg azok a babák, meg bútorok, megmegmegmeg... =D

mamazon mama írta...

Ó hát ez tényleg meseszép...