csütörtök, november 05, 2009

ADVENTRE KÉSZÜLŐDÉS

Még bő 3 hét van Advent kezdetéig, de ez a hideg, sötét ősz már a kézimunka ideje, én legalábbis napok óta varrok, kötök amint tudok.
Az iskolában nagy ünnep az adventi bazár, minden osztálynak megvan a feladata, az elsősök rengeteg koszorút kötnek (ez hozza a legtöbb pénzt a sulinak), mi Alival tavaly is, tavalyelőtt is élveztük a koszorúkészítést, idén ez már kimarad, de nem baj, én most is nagyon élvezem az előkészületeket.A másodikosok egy tanteremből manóbirodalmat varázsolnak, a szülők manókat kötnek, varrnak, horgolnak és a bazár alatt gyerekekkel együtt egyszerű manókat is barkácsolnak.
A harmadikosok feladata nagyon izgalmas: minden család készít 30-40 apróságot, amit harmadikos gyerekek árulnak a többi gyereknek, akik a gyerekbirodalomba egy kis kapun át léphetnek be (amin a felnőttek át sem férnek) és ott nézelődnek, válogatnak, számolgatnak, üzletelnek zsetonokkal:)... Nem kell nagy dolgokra gondolni: pl. sógyurmából fenyő babaházba, babaruha, egyszerű gyöngyékszer, gyertya, celofánba csomagolt sütik, valóban BÁRMI.
Bár írtam, hogy egy anyuka a költözésre való tekintettel magára vállata a mi családunk apróságait, én mégis úgy éreztem, hogy nekem is kell varrnom. Na jó, kedvem volt hozzá, eddig messze vagyok ugyan a 30-tól, de ha nem lesz időm többet varrni, akkor esetleg majd sütök - vagy megelégszem ennyivel:).
Szonjáéknak manókat kötöttem, eredetileg drótos manókat terveztem, mint tavaly, de most nem volt erőm hozzákezdeni, pedig tavaly nagyon örültem, mert az én manóim voltak a legdrágábbak és gyorsan el is tűntek.
Szóval az utóbbi napok eredménye: kötöttem manókat, varrtam maradék plüssből kis manóbabákat és filcből babatáskákat, angyalkákat meg egy fenyőtündért. Nagyon élvezem ezt a sok apróságot. Annyira jó úgy varrni, hogy mindegy, mi készül, csak szeretettel legyen:)...




13 megjegyzés:

malyvacsiga írta...

Jaj, de édesek, és milyen igényesek, mint minden, amit csinálsz, hehe.
Hú, egy koszorút nem tudtok elfénypostázni? Idén annyira nincs erőm már semmihez... (És kész kell lennem novemberben mindennel, mert... Ááááááá, pánik.)

Aliz írta...

Szia! Gyönyörűek ezek a manók, angyalkák!!!! Mi az oviban még a Márton napnál tarunk, oda varrtunk kicsi filc manókat, ma pedig lámpásokat készítünk. De hallottam, hogy Szentlászlón már készülőnek a karácsonyi vásárra is, mivel mi még ovisok vagyunk lehet, de nem "kötelező"készülni.
És tényleg mindjárt itt a karácsony, mert múltkor az IKEAban voltam és karácsonyi dalok szóltak!!! Jól teszed, hogy nem parázol a dobozok stb. miatt, ügyes vagy! Szép telet nektek! Alíz

Rózsa írta...

Mindig minden tetszeni szokott amiket készítessz, de ezek az angyalkák különösen gyönyörűek lettek. Annyira bájosak, úgy érzem itt a karácsony. Miből készítetted őket? Rózsa

Noemi írta...

Ez a végtelen energia benned, bennetek, lenyűgöző! Hónapok óta csodállak, mióta itt a hálón véletlenül rád találtam. Nekünk is 4 lányunk van, pár hónap eltéréssel ugyanakkorák mint a tieitek, ők (is)fantasztikusak, de én most teljesen le vagyok merülve. Minden elismerésem a tied!Noémi

tilia írta...

Nagyon szépek! Melyik a ti iskolátok, a Wien-Mauer? Hozzánk a pötzleinsdorfi van egészen közel, oda biztosan elmegyünk az adventi bazárra, de nagyon szívesen megnézném a Tiéteket is!
Más: majd írok levelet, csináltam ám manócskákat a lányoknak (az anyagokból, amiket kaptam), csak el kéne valahogyan küldenem :-)

Réka írta...

Ági!

Az angyalka karjában van drót (pipaszurka), ugye? És a testében? Tuti csinálok valami hasonlót! Nagyon jó ötlet! Köszönöm!

Réka

nyagi írta...

Szilvi,
semmi pánik:) mindenre lesz időd is, emlékszem, tavaly velem is így volt, már novemberben össze akartam fejben állítani a karácsonyi menüt - Julival december elejére voltam "kiírva"

Alíz,
oviban nálunk sem volt bazár (az óvónénik viszont mindig báboznak az iskolai bazáron:)

Noémi,
á ez csak a látszat, írtam, hogy nincs függöny, mert nincs energiám megcsinálni, nem nagytakarítok, mert fáradt vagyok hozzá, a varrás viszont kikapcsol, "művészetterápia":)

Tilia,
te jó ég mikor? a munka, ügyintézés, iskola és költözködés mellett még varrsz is? - egynek is nagyon örülök ám a kicsi Julinak! Bármikor.
3 hét múlva lesz nálunk (igen, Mauer) aztán ha jól emlékszem, minden hétvégén másutt.
Ott találkozhatnánk, szerintem az iskola már élményszinten is megér egy látogatást;)

Rózsa, Réka,
a baba keze pipaszurka, lába nincs, csak a filc ruha. A feje egy apró gyapjúgombóc pamutban. tényleg egyszerű, csak hozzá kell fogni...

Lili írta...

ó nagyon szépek ezek az angyalkák!
és a ruhájuk alá simán be lehet kukkantani? nem zavaró hogy nincs testük?

Névtelen írta...

Ági!
A kicsi kötött manóknak nem lehet valami bonyolult az elkészítése, de van hozzá esetleg valami leírásod? Tök jó Mikulásokat lehetne a porontyaimnak így készíteni, tavaly is cuki volt, filcmanó alapon, de Bálint pillanat alatt kiszedte belőle a gyapjút, Aisa szerintem még meg is enné. Ez jobb lenne. Ill. Bálintnak tervezek olyan karácsonyi ajándékot, hogy ágyneműre varrok kis vonatot, (nagy vonatimádó) úgy, hogy be lehessen ültetni kis manócskákat is az ablakokon keresztül, mint egy zsebbe, és ahhoz is jók lennének ilyen manók. Puszi:ancsa

nyagi írta...

Lili:)
ha játszana vele egy kisgyerek, nagyon-nagyon zavaró lenne, de egy ilyen kis angyalka helye pl. a polcon, évszakasztalon van, nem játék, hanem szimbólum, vagy mi:)

Ancsa,
küldöm a mintát levélben.

Rózsa írta...

oké. de mitől lesz ilyen gyönyörű az arca és a haja? Mert a báj oda van elrejtve látom ám, csak nem tudom megfejteni.

Noemi írta...

Köszönöm, hogy válaszoltál! Elképesztő, mi mindenre van időd, nagyon ügyesen csinálod! Nagytakarítani én sem szoktam, csak ha ittalvós vendég jön, néha hálás vagyok nekik, hogy általuk végre megcsináltam.
Ági, megkérlek szépen, küldd el nekem is a kötött manók leírását. A nagy kötött manó is publikus? Tudom, úgy lenne igazi, ha én ötölném ki, de így biztos nem fog menni. Nincs rá energiám. Most kötök ezerrel,picilánynak nagymackót, jó lenne a nagyoknak is valami apróság. Áruldd el, kedves férjednek is sikerül mindig valami sajátkezűt készíteni?
Köszönettel, Noémi

nyagi írta...

Noémi, írsz nekem egy levelet, hogy tudjam a címed?