péntek, szeptember 04, 2009

Ha ez mással történik, akkor rossz viccnek gondolom. Így, hogy velünk, a vicc szó épp nem jut eszembe, de sokminden más igen...
Ali úgy gondolta, hogy azt a 3 embert, aki segített nekünk, hazaviszi Szegedre, úgy gondolta, hogy ez neki dolga (szerintem nem lett volna) és annyira eltökélt volt, hogy még egy munkatársa autójával is képes volt erre. Én nem lettem volna, de biztosan igaza van, rendes ő mindig mindenkivel, örülhetek, hogy ilyen empatikus apukája van a gyerekeimnek...

Egy órája hívott fel: tönkrement A. autójának a kuplungja. Mondjam azt, hogy biztos voltam benne? Tudtam, hogy egy ócska régi Ulysses, féltem is ettől az egész utazástól, mondtam neki, hogy azzal az autóval nem szabadna elindulni...
Még odafelé, Szeged előtt tönkrement, a holnapi napja vidám lesz, szerelőt kell keresnie (hiszen most két autót javíttathatunk egyszerre...), hogy visszajöhessen, remélem, legalább még sokba is fog kerülni. Az én napom talán még vidámabb: nyakamba veszem a négy gyereket (remélem, a kutya közben nem szedi szét a lakást - még sosem hagytuk egyedül) és elindulok cipőt venni, legalábbis igyekszem, mert nagyon kevés pénz van itthon, bankkártyám nincs, Ali elvitte (vasárnapig pedig nem várhatok, mert akkor itt nagyon helyesen zárva van minden üzlet...). Remélem, szakadni fog az eső.
Lassan fokozhatatlannak érzem ezeket az izgalmakat, de már bosszankodni sem tudok miattuk. Ugye, vége lesz egyszer?!

11 megjegyzés:

KAnya írta...

Húh. Talán azért van ez az egész, hogy amikor majd karácsonykor boldogan majszoljátok a beiglit az új helyen, még értékesebbnek érezzétek majd azokat a pillanatokat. Mi legalábbis mindig erre gondolunk, amikor szívunk.

nyagi írta...

Kata, köszönöm a biztatást:D igazad van,
húh, alig várom a Karácsonyt:)))...

enikő írta...

Meséld be magadnak, hogy mindez csak rossz álom, s mikor felébredsz nyoma sincs a sok nyűgnek. Mindenesetre nem irigyellek. Goldolj bele, hogy van egy csodálatos családod, négy (már öt) egészséges, okos lánykád és egy önfeláldozó, empatikus társad - ez talán segít más proskeptívából látni a dolgokat.
Na, nem tudom, mit mondjak, de együttérzek veled.
:)

idrah írta...

Küldök neked sok pozitív energiát, nekem most éppen van bőven! :-) ;-) Kitartást nektek az új hely belakásáig!

Szentpyr írta...

A női megérzésekre márpedig hallgatni KELL...

Gondolok rátok!

Névtelen írta...

Ehhez az autóhoz sincs alkatrész csak hétfő délutánra lesz. Szóval egyelőre nem kifele megyünk a problémákból. Mindenesetre ma elkértem anyukámék autóját is, hátha az is szétmegy alattam...
Ha semmit nem számítunk, akkor jól vagyunk.

siccike írta...

Úafúúúújajjj...! ÉS mondjam azt, hogy szerintem húst főzni a kőműveseknek 1 hónapig sem lett volna kötelességed?:-) Meg próbáltam gondolkodni közben milyen üzenete lehet a sok autóleállásnak.. megállni, mert sok(k)?:-) De idáig gondolom ti is eljutottatok, inkább a hogyan ilyenkor a sokkal nehezebb kérdés...

panka írta...

Sajnálom, hogy ilyen nehéz napjaitok vannak most. Remélem (sőt, tudom :-)), hogy hamarosan vége lesz ennek az időszaknak, és nagyon szép napok várnak rátok az új házban! Addig sok erőt kívánok nektek...

mynona írta...

Most azon gondolkodtam el, hogy nem tudom, mennyit spóroltatok a kőműveseken, de hát itt, a határ mellett is vannak jó és olcsó kőművesek, s itt nem is divat főzni rájuk.... és saját kocsival mennek..

nyagi írta...

Rita,
az a kérdés, hogy női megérzésről van szó vagy én festettem az ördögöt a falra?....

Siccike,
Ali szerint valamiért csak neki szólt. A kőművesek gyakorlatilag hazaértek, őket nem érte hátrány, csak Alit. Biztos pihennie kellett egy kicsit, mondjuk, nem volt egy pihentető hétvégéje szegénynek, az biztos!

Mynona,
lehet, hogy érne egy külön bejegyzést, az osztrák kőművesek horror áron dolgoznak (kellett Bauführer az engedélyeztetéshez, tisztában vagyunk az árakkal), hívtunk egy sopronit, kijött, megnézte a munkát, azt mondta, óránként kér 36 eurót 3 embernek, vagyis fejenként 12 euro/óra, napi 10 órát, heti hat napot dolgoznak és minimum 3 hét munka.
Azt jelenti, hogy 3 hét alatt fejenként (feketén?) 600.000 Ft-ot akartak kérni...
Mondta, hogy ő a vizet, villanyt nem kapcsolja ki, nem szereli, hívjunk szakembert...
(értelemszerűen a fürdőszobát sem csinálta volna meg nekünk, meg a fűtést sem).
Szerintem ez nagyon sok, ráadásul a szegedi kőművesek jó ismerősök, a házunkat is ők építették Szőregen és a főnökük nagyon intelligens. Ő hozta az embereit autóval, de időközben neki haza kellett mennie, itt maradtak a munkások, szerszámok + jött helyette busszal egy másik kőműves.
A főzés eleinte nem esett nehezemre, szeretek főzni, de a végére besokalltam, főleg amiatt, hogy magunknak még plusz külön főztem.
Tényleg csak a végére viselt meg (de akkorra nagyon), viszont tényleg ez volt a legjobb megoldás szerintünk...

mynona írta...

Hát, akkor biztos az volt mégis a legjobb megoldás, ezek a kőművesek biztosan tudják, hogy mit kér az osztrák kőműves...
A dühítő tényleg az, hogy feketén, és garancia nélkül dolgoznak. Adózás nélkül kérnek sokkal többet. Mintha attól jobban dolgoznának, ha több a jussuk, pedig nem igaz.
Nem baj, majd vége lesz egyszer.

Mi is most értünk a végére egy részleges házfelújításnak, hát ott is voltak árak.... és dettó feketén, de aztán rájuk szóltam, hogy nana...