kedd, szeptember 08, 2009

Ali munkatársának a kölcsönkért Fiatjához csak tegnap tudott alkatrészt szerezni az ásotthalmi autószerelő, ami tovább bonyolította az egyébként is reménytelennek tűnő helyzetünket. Szombaton Ali szülei kölcsönadták nekünk az autójukat, így azzal haza tudott jönni, anyukámat is hozta, hogy legyen segítségünk a tenger feladatunk közepette, tegnap pedig hazakerült a kölcsönkért, megjavított Fiat Ulysse is, mégpedig igen kalandosan...
Hogy minél több szereplőt bevonjunk a feladat megoldásába, úgy sikerült megszerveznünk, hogy Szonja keresztpapája elvitte Szegedről Ásotthalomra Panna keresztpapáját a szerelőhöz (akinek Ali előzőleg elfaxolta az adatait, hogy vihesse a kocsit). Ő elautózott Pestre, Ali addig elment vonattal, majd cseréltek, Ali átült a Fiatba, A. pedig felült egy szegedi vonatra.
Máshogy nem ment, mert annyi ideje senkinek nem volt, hogy Szeged-Bécs távot menjen autóval + vonattal. Mindenesetre az még idekívánkozik, hogy a házon az összes átalakítást (ahogyan annak idején Szőregen is) Bori keresztpapája tervezte... (Juli még nincs megkeresztelve, különben bevonhattunk volna még valakit a buliba:).
Nagyon köszönjük a keresztpapáknak és a nagyszülőknek a segítséget!
(Nagy szükségünk volt rájuk).

Ali ma reggel bement megnézni a Renault szervízbe a mi autónkat is, ott állt mellette egy másik ugyanolyan (csak fiatalabb) Espace, ugyanazzal az ékszíj-problémával! A szerelő azt mondta Alinak, hogy ez az alkatrész-hiány a válságnak tudható be, lelassult a gyártás, nem csak a Renault-nál, hanem minden autónál ugyanilyen alkatrészgondok vannak. Nem nyugtat meg, de legalább már beletörődtünk és ezen már nem bosszankodunk.

Egyébként jól vagyunk, a csajoknak tudtam szombaton cipőt is venni, a logisztika sem volt nagyon bonyolult: csak a legközelebbi boltba sétáltunk el, délelőtt Szonja+Panna+Juli+én, addig Bori vigyázott a kutyára, délután pedig Szonja cserélt Borival.
Tegnap elkezdődött az iskola is, a csajok nagyon örülnek, bár elég nehezen ébrednek reggel, még át kell állniuk erre a koránkelésre. Sajnos kedden és szerdán nem egyszerre végeznek. Ide nem baj, mert gyakran jár a villamos, tavaly is úgy volt az erdei napokon, hogy külön jártak haza, de oda nem lesz vidám, majd nagyon szem előtt kell tartaniuk a menetrendeket.

Hat éve, amikor Bori elkezdte az ovit, talán még zűrösebb volt az évkezdés, akkor kellett beköltöznünk a még el nem készült szőregi házba, de azon is gyorsan túltettük magunkat...

16 megjegyzés:

Rózsa írta...

Sziasztok!
Nagyon kalandosan éltek :)

gyöngyi írta...

Sziasztok Fighterek! :D
Az autóalkatrész-ellátásról sokat tudnék mesélni. De inkább nem teszem. A lényeg: ha igyekvő a szerelőtők, akkor tényleg mindent megtesz, hogy a lehető leghamarabb alkatrészhez jusson. A rossz hír: a mai világban egy 5 éves autó már öregecskének számít (= már nem garanciás). A gyártó arra kötelezett, hogy a garancia idó alatt biztosítsa az alkatrészeket. Ez Mo.n egy év, "Nyugaton" két év. Ez egyébknt más termékkel ugyanígy van, csak nem ilyen feltűnő (Hajdú bojler stb). A 10 nap fantasztikusan gyorsnak tűnik számomra egy alkatész beszerzésénél (miután 2,5 évet eltöltöttem az autóiparban-lásd: Nissan, Opel) Puszi: Foltán Gy

gyöngyi írta...

Folyt: kitartás mindenhez! Higgyétek el, megéri! Inkább ez, mint évekig matatni egy felújításon!
Amúgy Péter mondta a target láttán, hogy hűha, ezt akarjátok felújítani??! És így ?! Jó lenne már a házikóról is egy fotó, belepusztulok a kíváncsiságba már!
Azt si jó lenne tudni, hogy hol van! Mindig csak K.-nak rövidíted! Ez felháborító! ;-P Így nem tudlak a térképen megkeresni Benneteket!!
Amúgy ma vettem Denk mit Fleckensalzot, mosás a gépben, várom az eredményt! :D
Csók a családnak és Lolának!!!!

Ali írta...

Amúgy az autó visszahozásba minden keresztapa szerepelt, mert Bori keresztapja adott nekem vacsorát:-)
Nekem 10 nap egy örökkévalóságnak tűnik, nem mellesleg Mo-n gyorsabb lenne, mert Győr a rönó keleteurópai központja, szerintük 4 nap kéne, hogy legyen.
Drága Gyöngyikém, már hogy lenne öregecske egy még gyártott autó. A Fiat Ulysse-nek ezt a típusát már nem is gyártják és mégis lett hozzá alkatrész.
Lehet, hogy az Opel meg a Nissan azt hiszi, hogy nekik a garancia idő alatt kell csak alkatrészt biztosítani, de, hogy nem így van, hanem legalább 10 de inkább 20 évig, arra nagy összegben mernék fogadni.

nyagi írta...

Gyöngyikém, nekem csak a nissanos címed van meg, de szerintem nem él, mert elküldtem neked a házról egy linket és láttam, hogy nem láttad...
írhatnál egy levelet...

gyöngyi írta...

Alikám, sajna a gyártó ne kötelezett a garancia idő lejártán túl alkatrészt biztosítani. Természetesen van ajánlás -ez tapasztalatom szerint 10 év!- de nem kötelezett rá. Mint ahogy a Hajdú sm a nyomoronc bojleréhez. Ezt onnan tudom, hogy engem ezzel hívtak fel naponta, hogy nem szállítjuk az alkatrészt az öt éves autóhoz 3 hete.. Ilyenkor felhívtam a megrendelés adataival az alkatrész részleget, amelyik visszajelzett, hogy hol volt egy napja Európában (!) az alkatrészből egy -egy darab. Aztán levelezhettem az olasz autószerelővel.Eheted a kalapod!

gyöngyi írta...

Ennél sokkal durvábbakat is tudnék mesélni, de nem akarom, hogy hirtelen pánikoljatok! A lényeg: ha nuku alkatrész, pl a vadiúj Opel Insigniához -pl lökhárító! érted? lökhárító!!-akkor azt kivették a gyártásból. Ha totálisan nuku alkatrész -pl Zündschloss a 6 éves Opel autóhoz (!!) ami azért elég meredek-akkor eszkaláltuk, hogy az Opel mérnökei összeüljenek és buksijukat összedugva kitaláljanak vmi megoldást...

gyöngyi írta...

Ágikám, a Nissannál már másfél éve nem dolgozom.. A general Motoros címemről írtam már Neked, de az sem él egy hete! (Hála istennek!):D
A házról linket ide most (bittebittebitte) foltangyongyi@gmail.com !!!
Főleg, hogy én most burkolom a konyhát, sk. aljzatbetonban gondolkodom a régi metlakira -akárhogyis írják!-, arra meg parafát ragasztanék, 30x30cm lapokban. felületkezeltet (lakkozottat?) esteleg ha hozászolnátok, Veteránok! :D

gyöngyi írta...

Mindegy, a lényeg: fogyasztói társadalomban élünk, nem az a cégérdek, hogy meg tudd javíttatni, hanem hogy vegyé' újat. Most. Sokat.
Ha van egy rendes szakmájához értő szerelőtök, ő gyakorlatilag le tudja hozni a csillagot az égről! Ez a lényeg! És úgy tűnik, nektek van! Valszeg nektek nevetségesnek tűnik, hogy egy ékszíjprobléma ennyi ideig tart és ennyibe kerül, de amit én láttam eddig... Pedig én Opelt vezettem Németo.-ban egy évig amíg Au-pair voltam, és szuper volt. Brrrrrrrrrrr! Amit ma gyártanak, az lófos ahhoz képest, amit 10 éve! Lásd: cipő témakör. Egy max két szezont bír ki egy cipő?!

gyöngyi írta...

Visszatérve a lényegre: a gyerek gyönyörű, nő mint a gomba!! a kutyátokat megpuszilgathatom ha egyszer a kezem közé kapom? :D Amúgy a köművesek etetésére visszatérve: sógornőm nem érti, hogy én miért főzök, ha a mester gipszkartonozni jön hozzám, és miért az ágyamban alszik (én máshol aludtam, mármint teljesen másik lakásban). Ez indokolható a 32 m2-el is , ahol lakom, másrészt én így tanultam otthon, hogy aki dolgozim nálam egész nap, az egyen is. Főleg, hogy én is szülővárosomból, Dunaföldvárról rángatom ide a családomban jól bevált szakembereket Budapestre barkácsolni. Na a többit majd priviben, bár írni mostanában úgysem fogtok! :D Látom, megjött a link a pecóhoz! Köfi! Puszi!

irisz írta...

Tetszik ez a keresztpapás történet, lehet, h. még felújítás előtt Julit is gyors meg kellett volna keresztelni :))
Jó, hogy még ma is van élő példa a komaság működésére, szerintem ez gyönyörű. Képeket én is szívesen néznék az alakuló új helyről, de kivárom míg blogképessé válik a helyzet. :)

hargi írta...

Még jó hogy ilyen sok gyerek van, így kellő számú keresztapa áll rendelkezésre :)
(Sőt, a kereszténység is jó dolog, mert anélkül keresztapák se lennének)
Amúgy érdekes, hogy az alkatrészmizéria ellenére a veterán autósok is megoldják valahogy a problémákat.(Autóbontó?)

Ali írta...

Utángyártás. Mindenesetre a mi autónknál nem kéne, hogy ilyen probléma adódjon, bár konkrétan ez a motor már nincs forgalomba. Mindenesetre a 18 éves Nissanunkhoz mindig, minden volt aznap, pedig az sem volt egy gyakori autó.
Talán az a baj, hogy még viszonylag sokat ér és így nem lehet bármit belepakolni.
Egy szobafestö koma jól jönne még, de lehet, hogy egy gazdag nagybácsi lenne a végleges megoldás:-)

hargi írta...

Festeni meg glettelni tudok, gyakoroltam a nyáron :)

nyagi írta...

Attila,
szerintem óvatosan bánj az ilyen kijelentésekkel, mert a végén még szavadon fogunk:).
Mellesleg, tényleg nagy mázlink van, hogy ilyen rendes és sok keresztapával van dolgunk, nem biztos, hogy bárki elhozta volna egy vadidegen ember vadidegen autóját Pestre...

hargi írta...

Van még bőven szabadságom erre az évre...
Mellesleg minden autó egyforma (nagyjából)