vasárnap, augusztus 09, 2009

A textilpelenkáról

szerettem volna leírni, hogy 8 hónap használat után az egyik Kushiesnak a belső zsebe nem bírta tovább a mosógépet (még tökéletesen használható csak kicsit rongyos) és van még egy, amin már látszik az idő múlása. Továbbra is nagyon lelkes vagyok, de már nem hiszem el, hogy két gyereket is ki tudna szolgálni, legalábbis az All in One nem és bár többfélét próbáltam, nekem ez tetszik legjobban, csak ilyeneket használok Juli pelenkázásához, na, meg papírt. Sajnos, ugyanis már harmadszor lett annyira piros a feneke, hogy kénytelen voltam weleda körömvirággal vastagon bekrémezni és egy vagy két napig csak papírpelenkát ráadni, hogy megint szép legyen a bőre.
Fogalmam sincs, hogy a meleg miatt van-e, vagy amiatt, hogy már nem csak anyatejet kap - ugyanis az első 7-7 és fél hónapban ez egyszer sem fordult elő (amikor meleg sem volt és zöldséget, gyümölcsöt sem igazán evett még:).
Mindennek ellenére mindig örömmel térek vissza a textilhez, remélem, átmeneti ez a bőrprobléma, sajnálnám, ha megint koszos papírpelenkákkal telne a szemetesünk.

12 megjegyzés:

gemelcsi írta...

hát sajnos én is így jártam. Két gyereknél semmi probléma nem volt a textillel, Villőnek viszont ált. egy heti használat után mindig kipirosodott a popsija. Én sem akartam elhinni eleinte és miután a papírpelussal meggyógyítottam, ujra moshatópelusoztunk és újra piros lett. Sajnos. Ma már csak eldobhatózunk igaz ökopelussal.............

nyagi írta...

igen, emlékszem:) de akkor én még szerencsére nem voltam érintett a kérdésben. Szomorú lennék, ha nem működne tovább a textilpelusozás...

Krisztina írta...

Szia Ági,
tudom, hogy nagy csalódás. De hidd el, a textilpelenka tökéletesen tud működni, feltéve, ha jól és jót használtok.
Nekünk pl. a gyapjúkülső jött be, de nagyon! ajánlom nektek, főleg, hogy a gyapjú amúgy is naponta megfordul a kezeid között, biztosan szereted ezt az anyagot. Hát még a babapopsi hogy fogja szeretni.
Igaz, hogy elég drága befektetés most új készletet (belső nadrágpelenkákat, prefoldokat pl.) begyűjteni, de megéri!
A MŰANYAG -nem papír!!!- pelusok (kivéve az öko) nagoyn sok agresszív szert, ciángőzt, zseléket és egyéb babák számára mérgező dolgokat tartalmaznak, hogy érdemes elgondolkodni.
A gyapjúkülsők szépek, finom puhák, és a gyermek bőrének optimális klimát tartanak. nem büdös, nem ázik át, nem szúr. Sőt, a kezelése is irtó egyszerű, nem kell ám mosni, csak ha kakis lett ;)...csak hogy a negativ sztereotipiákat megcáfoljam.

remélem sikerül jól döntened.
őszinte szeretettel,
Kriszti (Isaszegről) :)

savitri írta...

én is kushies AIO-nal kezdtem a textilpelusos karrierem és kinézetre ma is ezt szeretem a legjobban.
sajna éppúgy jártam az első adaggal amit írtál.nálam a külső vízzáró réteg kezdte megadni magát a széleken 6-7 hónap után. nagyon elkeserítő volt. igaz nem eresztették a nedvességet, de az elszakadt műanyag szúrt. a második gyerekre már nem volt szívem ráadni.
Most bambino miot használunk: ez külön külső + prefold. Mivel a külsőket nem kell annyit mosni, ez a készlet tuti több gyereket is kiszolgál(na). de van megint kushies is és sajna megint kezd rongyolódni.

Krisztina írta...

Fura, hogy Ti waldorfos szülők nem használtok gyapjút...talán csak Vera, akit ismerek. De éjjelre ő is eldobózik, azt hiszem.
De mindegy is, a lényeg, hogy ne add fel és kisérletezz :)
Biztosan találsz jobbat mint a kushies. nekem sem váltak be anno.

nyagi írta...

Krisztina:),
azért nem próbáltam a gyapjút, mert féltem a tisztántartásától, pedig többen írták már nekem, hogy nem problémás, de még soha senkin nem láttam gyapjú külsőt, hogy meggyőzzön (mást sem, de az AIO nagyon megtetszett, éjszakára is tökéletesen bevált). Most már nem félnék, mert olyan sok jót hallottam róla, viszont egyelőre nem szeretnék (nem tudok) arra költeni, hogy egy teljes új adagot vegyek, de majd mérlegelek, legalább egy próbát biztosan ér. A mosáson kívül még úgy képzel(t)em, hogy ha sokat ül benne, odaszívja a gyapjú egy pontba a nedvességet és átázik, de lehet, hogy ez is teljesen butaság.
Eddig nagyon boldog voltam a kushies-zal, talán mert hozzászoktam az egyszerű papírpelenkához és 7 hónapig nem is volt semmi baj a popsijával (sem és a pelussal sem). Egyébként most néhány napja megint teljesen rendben van, éjjel is az van rajta és szép a popsija, nem tudom, min múlik.

Amikor papírt használok, akkor moltex ökot szoktam vagy alanát a dm-ből, nem tudom, ennél van-e környezet-, és bababarátabb megoldás az eldobhatók közül.
Mindenesetre semmiképpen nem szeretnék papírt használni, nem adom fel. Meggyőzödésem, hogy minden szempontból jobb a textil, kár, hogy hamarabb nem kezdtem el használni, akkor még motiváltabb lettem volna a kisérletezgetésre, mint most, amikor tudom, hogy nem lesz több kisbabám:).

Savitri,
na, erre még nem is gondoltam! A külseje még szép és jó. Régebben mondta valaki, hogy azért nem jó az AIO, mert a belseje tovább bírja a mosást, mint a külseje, ezért is csodálkoztam, hogy nálam fordítva történt. A minta kopott meg pont azon, aminek rongyosra ment a közepe, de egyébként kívülről kifogástalan (az Panka kedvenc mintája, ha tiszta, mindig azt adom Julira, úgyhogy nem véletlen:)...
(egyébként nagyon sajnálom, hogy "elzárkóztál"!)

Névtelen írta...

Ágim! Popsipirosodás lehet fogzástól is! Akkor hát nem jöttök már Szegedre a nyáron? mmm... Mikor lesz a teljes átköltözés? Puszi:ancsa

Indianyó írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Indianyó írta...

Uncsi vagyok, de muszáj msot megszólalnom...



Krisztna :) wan olyan waldorfos szülő, aki használ gyapjút, sőt, a magyarországi gyapjúkülsőhasználat jelentős részben waldorfos szülők lelkes ismeretterjesztésének köszönhető ;-)

Ági

Dominón akkor is volt, mikor nálunk jártatok - csak kötött külsői voltak ;-)

Még mindig nem késő, van itthon egy-két kinőtt gyapjúkülső, szívesen kölcsönadom őket, hogy kipróbáld. A Popolini egyméretű frottírunk most a harmadik gyermeket használja és még nem rongyosodik :-) Tudom, nem oylan szép, mint egy csilivili aio, de én, mint lusta anya tökléletesen elégedett voltam vele. A külsőket pedig szerintem egész életükben nem mostam-lanolinoztam 5-nél többet - azok pedig mind valamely folyós kakiügy miatt kerültek mosásba.

popsipirosodás: minden fogzáskor volt néhány véresre vörösödött popsi és egy-két élelmiszernél előfordult.

ölellek, az összes szépségeddel együtt :)

kriszti írta...

igazad van, Vikó. :) És még PindiCiliék is és sokan mások...
sőt. épp Tőled vettünk pár gyönyörűséget, amiket azóta is használunk Danival.
a lényeg, hogy csak Ágit szerettem volna meggyőzni, hogy a gyapjúnál nincs finomabb és egészségesebb :)
remélem nincs harag!

nyagi írta...

Indi,
nekem is van pop. frottírom, pont te írtad, hogy az nagyon jó, ezért vettem:). Az s-es (műanyag popowrap) külsőt már kinőtte Juli, ezért használaton kívül került és valóban nagyon pihe-puha.
Még decemberben írtam neked, hogy szeretnék tőled majd gyapjúkülsőt rendelni, mástól nem kartam venni, aztán beláttam, hogy mostanában nincs rá energiád és nem akartalak vele nyaggatni. Annyira meg nem tartottam fontosnak, hogy keressek mást, aki megköti. Már csak azért sem, mert a nagyon olcsón beszerzett aio-k eddig jól beváltak (valaki az ebayen eladta a teljes kezdőcsomagját, mert rájött, hogy mégsem kell neki).
Mindenesetre ha kapunk egyet megvételre vagy akár csak kipróbálásra kölcsönbe, azt szívesen vesszük.
szeretettel,
ági

Aliz írta...

Szia! Mi eldobható pelust használunk (vessetek meg, ez van, az én környezetemben anno nem használtak nagyon mást talán a kövi gyereknél kipróbáljuk, így 2 évesen már késeinek tartom a próbálkozást) Szóval a lényeg, hogy így is volt hogy Via popsia (is) borzasztó piros lett. Szóval tényleg nem biztos, hogy a pelus a ludas, lehet a foga, vagy egy régebbi betegség utója. Ami nekünk bevált a Weleda krém és a Bepanthen felváltva. Jobbulást!
ui.: amikor lesz tesó akkor majd jól körbekérdezek pelus ügyben, ígérem! ;)