szombat, június 06, 2009

Ma Mecséren voltunk, a Ladikos népzenei minifesztiválon, mint ahogyan tavaly június elején is és ahogy nézem a tavalyi képeket, a csajok nem sokat változtak, csak Panna, akinek sokat nőtt a haja azóta és persze Juli, aki életteret váltott közben.
Bori most is csak végig nemezelt, mint tavaly (egy nagyon szép angyalkát), elképesztően önálló nagylány, még ebédelni sem jött velünk, annyira élvezte a kézimunkát. Szonja Pankával játszott, meg sántikált, mert fájt a lába, reggel leesett a lépcsőről...

Viszonylag gyorsan haza kellett jönnünk, mert egyrészt rossz idő volt, másrészt Borinak ötre pizsamapartiba kellett mennie:). Annyira hihetetlenül fura, hogy nem alszik itthon... A házigazda kislány kettő barátnőjét hívta meg az osztályból és kettőt az osztályon kívülről. Én nagyon kíváncsi vagyok, milyen egy pizsamaparti, úgyhogy alig várom, hogy hazajöjjön és elmesélje:). Szonja nagyon szomorú volt egész este Bori nélkül, amin nagyon meglepődtünk.
Ali vett fagyit, hogy a két középső is bulizhasson, amíg a nővérük nincs itthon és amikor vacsora után akartuk hozni az asztalra, Szonja azt mondta, ő nem kér, inkább majd holnap együk meg, amikor Bori is itthon lesz...




Mecséren ettünk finom kulcsos kalácsot, akit érdekelnek a régi szokások, ételek, érdemes elolvasni a kalácsokról a Magyar Néprajzi Lexikon bejegyzését (képekkel!) illetve a Pékszövetség írását a készítés módjáról és a kalács történetéről. Gyönyörű és finom, én most ettem, láttam először. Azt hiszem, majd ki fogjuk próbálni -mondjuk, csütörtökön vagy pénteken, akkor úgysem mennek iskolába a csajok (Úrnapja).

Nincsenek megjegyzések: