csütörtök, június 04, 2009

Apró örömök

az iskolában: Bori tegnap büszkén mutatta, hogy VONALAS füzetet kaptak, az volt a házi feladat, hogy a vonalközöket ki kellett színezniük, hogy minden betűnek meglegyen a helye, én ebből már tudtam, hogy ma ceruzát is fognak kapni, ő még nem:).
(Olyan jó, hogy még a füzettel is meg kell dolgozniuk...)
Nagyon tetszik ez a fokozatosság, türelem, alaposság, amit Frau W-től tanulnak és persze szerintem nagyon klassz dolog, hogy ilyen aprósággal (egy vonalas füzettel és egy ceruzával) ekkora örömet lehet szerezni egy gyereknek. Azért ennyire büszke rá, mert tudja jól, hogy megdolgozott érte.
Jó végignézni a füzetein, látni, hogyan jutottak el az első nagy, nyomtatott betűktől (amiket hatalmas méretben, képekben rajzoltak) a "szigorú" folyóíráshoz: van egy füzetük, amibe most Assisi Szent Ferenc életét írják le. Ha nem leszek lusta, le is fogom fotózni az írástanulás folyamatát, mert szerintem érdekes, bár most találtam meg itt a blogban nagy lépésekben néhány jellemző fázist:
így kezdték (aztán sokáig nem írtam róla:), utána így, majd így folytatták és most ide jutottak:

Közben festettek, homokba, levegőbe rajzolták a betűket, kézzel is, lábbal is, a testükkel is formázták, volt, hogy a természetben található "kincsekből" kellett betűket keresni (ágakból, kövekből, levelekből stb... kirakni egy-egy betűt) és volt, hogy többször is elkészítették gyurma-betűkből az abc-t.
Remélem (gondolom), hogy meglesz a haszna ennek a gondosságnak...

6 megjegyzés:

mynona írta...

Biztosan! :)
Ági, megkérdezhetem, hogy mi lett Juli száraz köhögésével aztán? Hatottak a homeós bogyók?

nyagi írta...

köszi a kérdést:)
nem hatottak a bogyók. Bár sokkal kevésbé, de még köhög. (előtte kapott már allopátiás szert is a körzeti orvostól és az sem hatott).
Két orvos nézte meg, mindkettő azt mondta, tiszta a tüdeje, nem piros a torka, szerintük kitűnő egészségben van.
A köhögése nem is száraz, inkább hurutos, őt pedig pont ezért nem zavarja, mert nem erőltetett (hanem produktív, ahogy a homeopata mondta).
Azért bíztam ebben nagyon, mert amikor Borit elkezdtem hozzátáplálni, 7 hónaposan köhögött, nem így, mint Juli, hanem szárazon, erőltetve. Vittük gyerekorvoshoz, pulmonológushoz, allergológushoz, de senki nem segített, így jutottunk el ehhez a homeopata doktornénihez, aki azonnal megtalálta azt a szert, ami segített, azonnal és tökéletes volt. Gondolhatod, a biológus férjemet... először nevetett a homeopátiás kezelésen, aztán saját szemével látta, hogy Bori végre meggyógyult. Utána volt még egy-két jó tapasztalatunk, azóta ő is adja a gyerekeknek a bogyókat:D. Most viszont meg fogom kérni a homeopata doktornőt, hogy találjon ki valami mást, majd leírom, ha egyszer teljesen elmúlik a köhögés, hogy mitől...

mynona írta...

Csak most olvastam a választ, nem voltam a hétvégén.
Köszi a választ, csak kíváncsi voltam, hogy mi lett Julival. Na meg a homeopátiára is kíváncsi vagyok. :)
Várom majd a fejleményeket.

mynona írta...

Csak bevillant: Nem lehet, hogy sok a nyála? A fogzástól? És csak azért köhög?
Ma láttam egy hat hónapos babát Bécsben éppen ilyen arccal, mint Juli. :)

nyagi írta...

hú, erre nem gondoltam, de akár lehet is, ma bújt ki az első foga, nagyon nehezen. A köhögést nem akarom elkiabálni, de nagyon jól alakul, múlik (nem kap rá semmit).
Kicsi az esély, hogy ő volt az:D de milyen vicces lenne összefutni itt Bécsben:)

mynona írta...

:)