csütörtök, április 30, 2009


NEMEZTULIPÁN
nagyon egyszerű, szép hajbavaló, nemrégen Szonja egyik barátnőjének csinált egyet a születésnapjára, majd az anyukája kérdezte tőlem, hol vettük, mert a másik lányának is nagyon tetszik és szeretne még. Mondtam neki, hogy ezt nem venni kell, hanem csinálni:).
Nem kell hozzá más, csak
1 üveggolyó
színes gyapjú
szappan, víz
hajgumi

Az üveggolyóra rétegenként rátekerjük a gyapjút, akár egy, akár több színben, majd forró vízzel, szappannal összenemezeljük egy kemény golyóvá. Amikor késznek tűnik, egy éles késsel keresztet vágunk a tetejére, ahol kivesszük az üveggolyót és a belsejét is megnemezeljük valamennyire.

Amikor kész, én hideg tiszta vízben kiöblítem, utána hideg ecetes vízben újra (hogy semlegesítse a lúgot).
Végül egy pici nemezlabdát vagy fagolyót teszünk a közepébe és rávarrjuk egy hajgumira.
Tavaly ezeket a tulipánokat nemezelték maguknak a lányok.


Ha már hajbavaló, akkor a KOSZORÚT is ideteszem, mert volt, aki kérdezte, hogyan készült, az is nagyon egyszerű.

Zöld gyapjúból egy vékony kígyót nemezelek. Színesből rétegenként a tenyeremben egy-egy formátlan gyapjúdarabot összenemezelek, majd a közepén összehúzom, felvarrom. Mivel a lányok születésnapjára csináltam, nem vettem méretet, hátul össze lehet kötni (persze így bármit át is köthetnek vele). Legközelebb Borinak készítek majd 9 piros kis rózsával ilyen koszorút:).
Még egy édes kép a főpróbáról:) Amikor Szonja koszorúja készült, Juli itthon volt velem (a többiek elbicikliztek a Schönbrunnba Alival) és az ő fejére próbáltam fel:). Azt hiszem, jobban áll majd neki, ha kicsit hosszabb lesz a haja, de azért rendkívül édes próbababa volt...

4 megjegyzés:

savitri írta...

ó ezek a tulipánok!
persze nem bírtam ki, azonnal le kellett gyártanom egyet. tényleg gyorsan elkészül, nagyon egyszerű és csodaszép!
nagyon hálás vagyok a leírásért!

panka írta...

Ez az utolsó kép egyszerűen díjnyertes! :-) Tündér Juli rózsakoszorúval. :-)))

Marienkäfer írta...

Nemrég találtam rátok, gratulálok a gyönyörű lányaitokhoz :-)
A leírásokat pedig nagyon szépen köszönöm.
Liebe Grüße nach Wien :-)
Kata

Nuska írta...

Ági,
neked is köszönöm az ötletet! A kisebbikem koszorúja készen van, a nagyobbik lányomnak is csinálok. Azt találtam ki, hogy minden évben megkapják rá a következő rózsát, és a születésnapjukon egész nap viselik majd, reggeltől estig. Hogy a kisfiamnak mit készítsek, még nem tudom, de arra van szinte egy évem, mert még csak nemrég volt egy éves:)
Bő három éve nem vállaltad a születendő középső lánykámnak az alvómanó varrását, Panka érkezése miatt:) Azóta mindkettőnknek lett egy még kisebb gyerkőce:) Olyan jó olvasni rólatok.