csütörtök, április 23, 2009


Ma lett 3 éves. Mindig ő akar lenni a legelső, bár mostanában néha már a legmásodikkal is megelégszik, csak ne előzze meg mindenki:). Bori szeretné folyton tanítgatni, hogy ne akarjon első lenni, mert nem kell versenyezni (nekünk is mindig szól, hogy ne hagyjuk, hogy mindenben győzni akarjon), emiatt sokat veszekszenek ők ketten, a vitákat pedig Panka úgy szokta lezárni, hogy Bori vesztett és különben is ő (Bori) a legkisebb a testvérek közül, sajátmaga (mármint Panka) pedig a legnagyobb:).
Kedvenc színe a rózsaszín, kedvenc állata pedig természetesen a malac...
A nővéreitől három viaszfigurát kapott: 2 kislányt egy kis viaszmalackával, tőlünk egy futóbiciklit, amit este vacsora után próbálgatott meglehetősen óvatosan az utcán (az biztos, hogy ő a legeslegóvatosabb lányunk).
Vartam neki egy "halas tavat", nagyon könnyen elkészíthető filcből - ilyen játék van az oviban is, Szonja nagyon szerette, bár elég nehéz, de élvezte az ünnepelt (ha mágnest tettem volna bele, sokkal könnyebb lenne, de így izgalmasabb, Panka pedig szívesen "kihalássza" kézzel a halacskákat és ráakasztja az Ali által kalapált horogra, majd büszkén mutatja, hogy kifogta).
Kötöttem neki egy babát (Petra Berger mintája alapján), az ujjunkat a lábaiba dughatjuk és így tud sétálni. Lucababa egyébként a biciklin szeret legjobban ücsörögni. Panka kapott hozzá egy kismalacos kistáskát is, ami szintén biciklitartozék lett:).
Ebéd után igazi halakat is néztünk, elmentünk a Tenger házába, aminek az épülete a második világháború alatt légvédelmi toronyként funkcionált, most rengeteg halat, lepkét, pókot, kígyót, teknőst mutat be. Vannak cápák, sőt még halsimogató is:) és a kilencedik emeleten egy körterasz, ahonnan remek kilátás nyílik a városra.






A tortát Ali sütötte neki, de a biztonság kedvéért ő is sütött egyet, amíg a nővérei iskolában voltak - mégpedig igen sajátos módon, a sütőn térdepelve. ezt nem tőlünk látta, az biztos;).


A héten a legkisebb is már betöltötte az ötödik hónapot, folyton nevet, fordulni csak hátról hasra tud, vissza még nem. A termete továbbra is törékeny, de adataink nincsenek róla.

21 megjegyzés:

irisz írta...

:)) Olyan jó, hogy mindegyik lány ilyen különlegesen jó sajátos karakter, Panka is elbűvölő. :)

idrah írta...

Sok boldogságot Pankának!!!! :-)

Szentpyr írta...

Isten éltesse a kis-nagylányt! (a halas tó micsoda szuper ötlet!!)

malyvacsiga írta...

Boldog szülinapot Pankának! Hogy megnőtt!
(És megint vicces, hogy hajszálra tökugyanilyen futóbicaja van Timónak...)
A virágos hajpánt is mostani ajándék, igaz?

mazsola írta...

Boldog szülinapot kívánunk Panninak! Zsófi, Juli, Mári

kat írta...

Nagyon boldog szülinapot kicsi Panka!

antalandi írta...

Mi is boldog születésnapot kívánunk Pankának. Hihetetlen, hogy már ő is három éves lett.

Lívi írta...

Isten éltesse Pankát!
(Lehet, hogy már kérdeztem, de azt hiszem csak akartam: milyen kendőtök van?)

nyagi írta...

Köszönjük mindenkinek:) igen, én is meglepődöm, hogy már 3 éves...

Rita,
a halas tó pofon egyszerű, az oviban láttam tavaly, ma megint jártam ott és láttam, hogy azoknak a szájukba hajgumi van varrva, úgy talán még könnyebb beleakasztani a horgot (és ott batikolt selyemből készültek a halak, ami sokkal szebb, csak nagyobb munka).

Szilvi,
Szonjának nemezeltem a szülinapjára egyet 7 virággal, most Pankának 3-mal és úgy döntöttem, hogy ezzel hagyományt teremtek:) és mostantól minden lánynak a szülinapjára készül egy koszorú - amúgy is sok mindenre használhatják, összekötni, átkötni valamit, királylányosat játszani...
A bicaj megint nagyon vicces:)

Zsófi,
köszönjuk, Julinak viszont:) a múlt héten, amikor a tortán gondolkoztam, eszembe is jutott a Pannival egy napon született Juli;).

Lívi,
moby wrap. imádom, szerintem ennél ideálisabb nem létezhet újszülöttnek, meg sem érzem, hogy rám van kötve és könnyű kezelni. Használtan vettem ebay-en, de most gondolkozom, hogy talán le kéne cserélnem valami másra, mert ezzel a hátamon nem tudom/merem vinni Julit. Meg azt sem tudom, hogy hány kilóig ideális egy rugalmas kendő...

Névtelen írta...

Drága Panka!
Nagyon szeretünk, Isten éltessen! (Csak halavány megjegyzésem, hogy egy Kos-Bika határon születettet lenevelni a versenyről? Háááát... kissé reménytelen, de ez nem baj...) Ali tortája is gyönyörű, meg ez az egész együttlétetek. Én úgy emlékszem nagy vizipaci kisfiam épp ezt "tudta" öthónaposan, amit most a törékeny gyönyörűség, lehet, nem is kell többet? Millió puszijaink: Sári, ancsa, férfijaink és a még mindig odabent kitartó Aisa

Névtelen írta...

Boldog szülinapot kívánunk Panka! örömöt, egészséget, vidámságot nagy halommal! Sár, Évi, Mit
ui: nem tudjuk, hogy szülinapod alkalmából, vagy csak úgy, de Kócosnak született 5 kiskutyája az éjjel..

Lívi írta...

Köszi, Ági! Nagyon jó színe van, jól áll nektek! :-)

Moby valami hihetetlen súlyhatárig hirdeti a kendőjét (tizenakárhány kiló :-o), de azt mondják, hogy valahol 7-9 kiló kürül jár le a rugalmas létjogosultsága. Amikor már érzed, hogy nem az igazi, megereszkedik, nem tart jól. Nekem sem volt még rugalmas, szóval én is csak mások tapasztalatai alapján tudom, amit tudok. De most gondolkozom rajta, hogy kéne venni egyet :-)

Moby oldalán sokminden van (pl. kifele meg háton hordozás is), de a háton hordozásra is azt szokták mondani, hogy nemigazán alakalmas rá a rugalmas, mert a rugalmas jellegéből adódóan nem lehet kellően szorosra húzni a szegéseket.

nyagi írta...

Mitics,
azt kérdezik a csajok, hogy május 23-án bejelentkezhetümk kiskutyanézőbe?

nyagi írta...

Lívi,
most jutott eszembe, hogy ha szeretnél kendőt, nézz szét az osztrák ebay-en, ha látsz szép olcsót, akkor én megveszem neked, május 23-án megyek Magyarországra, akkor szívesen elviszem neked.

Névtelen írta...

Esküvőre megyünk délután, de délelőtt várunk Benneteket!

Lívi írta...

Ági, köszönöm a kedves felajánlást :-)
Most épp azon agyalok, hogy Krisztát kérem meg, hozzon nekem kendőt Németországból... (de azért benéztem az osztrák ebayre is persze :-DDD )

AnnaK írta...

Kedves Ági!
Azt szeretném kérdezni, hogy a Panka futóbicója honnan származik. Nagyon tetszik ez a fa markolatos verzió, még nem találkoztam ilyennel.
A receptjeidet is nagyon köszönöm, sokszor vagy Te az ötletadóm!
Szép tavaszt: Anna

nyagi írta...

Szia Anna,
hát ezt a konkrét biciklit nem ajánlanám senkinek. Ebayen vettem, 25 euroért, ami szerintem viszonylag olcsó az itteni és a magyar árakhoz viszonyítva, de szerencse volt, hogy időben rendeltem, mert amit megkaptunk először, azt azon nyomban vissza is kellett küldenem, ugyanis volt egy nyolcas a kerekében. Aztán jött ez, ami szintén nem tűnt tökéletesnek, de használat közben azért jó. Szóval ez egy "no name" darab, nem a legjobb konstrukció, de a célnak megfelel és tényleg nagyon horror áruk tud néha lenni...
szép napot:)
Ági

malyvacsiga írta...

Ugye nekünk ugyanez van, Karácsony előtt vettük a vaterán egy pasitól, és még 3 barátnőm is vett. Azt hittük, hogy csak a mieink konstrukcióhibásak, mert hogy az ürge biztos megvette a gyári hibásakat bagóért. Ezek szerint mindnek véres a nyaka. Nálunk mindnyájunknál az volt a (fő) gond, hogy szorult a kerék és ki kellett cserélni a tengelyeket hosszabbra. Most jó. Csak a csavarokat kell néha meghúzni, de ez belefér.
(Nálunk még az egyik kormánydarab is hibás voolt, de szó nélkül köldött egy másik rudat, vissza se küldtem a régi töröttet.)

nyagi írta...

Szilvi,
igen, a csavar nekünk is rövid volt, vagy szorult (és nem forgott) a kerék, vagy egész egyszerűen KIESETT. Most nekünk is működik, Ali mondta is, hogy kérdezzem meg tőled, Timó bicaja is ilyen vacak-e:), mert mi a kettőből levontuk azt a következtetést, hogy úgy rossz, ahogy van, csak elfelejtettem megkérdezni, mert így a használatban végül már semmi baj vele...

malyvacsiga írta...

Igen, mi is ezt a következtetést vontuk le, azzanl a különbséggel, hogy azt hittük, a "kintiek" biztos jók... :) (Magyar beidegződés, mi?!)