péntek, március 13, 2009

Múlt héten interneten rendeltünk könyveket, mert egyrészt kényelmesnek tűnt, másrészt itt nem tudunk vásárolni magyar könyveket és Szonjának 3 hét múlva születésnapja lesz illetve magunknak is szerettünk volna ezt-azt.
Csütörtök este adtuk le a rendelést 2 üzletben, az egyik a Hunbook a másik pedig az Ababook (micsoda fantáziadús nevek a magyar könyvpiacon!:).
A könyveket Bajára kértük Ali szüleihez, mert ők ma (azaz a rendeléshez képest a hatodik munkanapon) jönnek Sopronba és gondoltuk, el tudják nekünk hozni.
A Hunbookos könyvek hétfő reggel megérkeztek rendben Bajára.

A másik, Ababook nevű üzlet azt állította magáról, hogy a megrendelt könyveket 2-5 munkanapon belül szállítják. Tegnap letelt az ötödik munkanap, délután felhívtam őket, a hölgy azt mondta:
- ó igen, már postára adtuk a 2 könyvet. (ez nem volt igaz, mert ma utánanéztem és a postai nyomonkövetésnél az látszik, hogy tegnap, a telefonunk után postázták Szerencsen)
- máris???? kettőt? én ötöt rendeltem.
- csak 2 volt belőlük raktáron, a többi hármat majd idővel szállítjuk, amint tudjuk, de az Astrid Lindgren és a Polcz Alaine könyvekre ne nagyon számítson, azok biztos nem lesznek mostanában.
Az Indi által ajánlott Gajdos András könyvről nem tudott semmit, csak azt, hogy most az sincs.
Ezek után megnéztem a honlapjukat. Az általam kért könyvekhez nincs odaírva azóta se, hogy jelenleg nincs raktáron, csak annyi, hogy tegyem bátran a kosárba, vagyis kapható.
Mi ez, ha nem a vásárló tudatos megtévesztése?! Hiszen, ha előtte nem is (?), most már tudniuk kell róla, hogy a könyveket nem tudják szállítani!
Néhány könyvnél ugyanis ott van ez a szöveg:
Ez a könyv jelenleg nem kapható, de amennyiben előjegyez rá, és a könyve rendelhetővé válik, küldünk Önnek egy értesítő e-mailt, mely alapján megrendelheti az Ön által választott terméket.
és a "kosárba" szó helyett "előjegyzem" szerepel. Ilyeneket nekem eszembe sem jutott rendelni, nem előjegyezni akartam, hanem vásárolni...

Az a két könyv, amit elvileg elküldtek, mindenütt kapható, én pont amiatt választottam ezt a boltot és nem másikat, mert ők a többiről is azt állították, hogy van, mások pedig csak elő akarták velem jegyeztetni.
Nagyon dühös vagyok rájuk, de mit tudok csinálni azonkívül, hogy az elküldött könyveket sem veszem át és legalábbis a postaköltséget meg egy vásárlót elbuknak? Nem, nem bosszúból, hanem mert Ali szülei már nem lesznek otthon, amikor megy a postás (postai futárszolgálat), vagyis képtelenség. Azt mondták, 5 munkanapig őrzi a posta, aztán visszamegy hozzájuk. Ali szülei pedig addig nem érnek haza.

Ha mástól megrendeltem volna azt a kettőt, amit tegnap késődélután postára adtak, már meglenne, mert más gyorsabban szállít. Vagyis rosszul jártam. A többi könyvvel pedig be lettem csapva és Szonjának így nagy valószínűséggel nem lesz meg a születésnapjára a könyv (kivéve, ha Sopronban kapható és tudunk boltba menni a gyerekek nélkül).

8 megjegyzés:

Antal Andrea írta...

Ágnes!
ha találsz alkalmas webáruházat hozzánk kihozhatják, és hévégente ki tudom neked juttatni. Addig talán még belefér. Andi

enikő írta...

Tudom, nagyon bosszantó, én gyakran rendelek neten és velem is előfordult még cifrább is. Egy német céggel már hónapok óta veszekedek (pedig a németek tényleg megbízhatóak)s még nem tudjuk megoldani a gondjainkat. Ó, a magyar könyvek beszerzése nekem is gond. Általában nyárom megtömöm a kocsit velük de mindig akad valami, ami kimarad.
Ha kezedbe (és gyerekkézbe) kerül valami jó olvasmány,nyugodtan oszd meg velünk.
Szép hétvégét!

mynona írta...

Én másfél éve várok a morokönyv.hu- ról rendelt Polcz Alaine könyvemre :)
Persze azóta már megvettem máshol, de ha a megrendeléseimre nézek, akkor ott látom, hogy a 2007-es rendelésem még feldolgozás alatt áll :)))
Úgy reklámozzák magukat, hogy "Könyvek egyszerűen és gyorsan" ....

Indianyó írta...

Kedves!
A Gajdos-könyvet szívesen megvesszük neked a barátnőm segítségével (akinek van waldorf-boltos kapcsolata, ahol kapható a könyv). Mit szeretnél Szonjának? Szerintem abban is tudunk segíteni.

ölellek I.

nyagi írta...

Mynona,
másfél év? Utólag mondta a hölgy, hogy a Polcz Alaine-re sokat kell várni, de ennyit?:D
Mellesleg a könyvek tegnap sem érkeztek meg és ha nem telefonáltam volna nekik, azt sem tudnám, hogy csak kettőt fogok kapni, mert csupán a Gajdos féle könyvről kaptam értesítőt tegnap este, hogy nincs...

Andi,
köszi! Lehet, hogy élek vele (vagy megvárom, amíg megint jöttök Bécsbe, hátha akkor találkozunk is:).

Indi,
lehet, hogy mégis meg foglak kérni, bár nem akartalak terhelni ezzel. majd kitalálom és írok neked:). köszönöm.

mynona írta...

Ez alatt a másfél év alatt jött egy visszaigazoló levél a rendelésről, benne egy ígérettel, hogy az átvétel időpontjáról időben értesítenek. A kérdező-reklamáló levelemre még csak az a válasz sem jött, hogy megkapták... :)

Lívi írta...

Mi is mostansag rendeltunk konyvet, es nalunk is volt egy kis gubanc, de azert ennel sokkal jobban kommunikaltak.

Amugy pedig az at nem vetelen tul azt teheted, hogy szolsz a fogyasztovedoknek, mert az, hogy a honlapon nem valos info van, az megtevesztes.

nyagi írta...

Lívi,
igen, gondoltam rá.
Tegnap kaptam tőlük levelet, amiben azt írták, hogy a P. A. és az A. L. könyvet előjegyezték nekem, majd szólnak, ha meglesz. A honlapon azonban képtelek frissíteni, rajtam kívül akár százan is megrendelhetik, mert a 3 könyv a honlapjukon található információk alapján kapható náluk még ma is...