szerda, március 25, 2009

Mostanában se időm, se kedvem írni, de minden rendben van körülöttünk. A legnagyobb bajom pillanatnyilag is a szokásos furulya-hiány az iskolában, amit igen nagyon nagyon bánok:) no meg még ezt a szörnyű időt is nagyon unom, a szél miatt megint nem sokat megyünk le, de azért legalább már van remény a tavaszra, nemsokára Szonja szülinapját ünnepeljük.
Lassan fényképalbummá válik a blog, mert beszélnek helyettem a képek (és legalább örülnek a nagymamák, hogy látják az unokáikat;).
Ali anyukájától megörököltünk egy régi tésztavágót, mondhatom, hogy az egyik legjobb hétvégi program az ebédfőzés-tésztakészítés a csajokkal, főleg úgy, hogy az apukájuk keze alá dolgoznak, mert ő főzi az ebédet. Biztosan van olyan jó, mint bármilyen kézimunka, mert a gyerekek nagyon élvezik, amikor valamit nem csak az öröm kedvéért tesznek, hanem azért, mert valóban segítenek (na a szobapakolás ez alól nálunk kivétel).
Készítettek fokhagymás-spenótos laposmetéltet:


paradicsomosat:

és levestészta, bár sosem szoktunk tésztát főzni a levesbe, de saját tésztavágóval egészen más a helyzet:). És hozzá a lisztet is mi őrültük, igaz, sajnos nem itthon, hanem a boltban, de akkor is.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mi ez a furulyahiány? A pentaton furulya hiányzik Borinak, vagy Szonjának? Szívesen kölcsönadjuk Sáriét, ha valaki el tudja juttatni hozzátok. puszi:ancsa

nyagi írta...

furulya van (?) csak épp nem használják... Boriékét beszedte valami miatt a tanító úgy két hete (előtte sem furulyáztak, már legalább 2 hónapja). A gyerekek egyetlen dallamot ismernek (úgy nagyjából)....
Amúgy nemsokára találkozunk, kb jövő hónap 16-a körül tennénk nálatok egy rövidke látogatást.
puszi!

babahordozas írta...

Ági!
Gratulálok a lányok főzőtudományához! A házi tésztakészítés manapság nem is olyan gyakori... Ti hogyan csináltátok a tésztát? Régóta szeretnék már házi tésztát, de teljes őrlésű (durum) lisztből nem igazán sikerült sajnos. Fehérből tudok, a dédmamámtól-nagymamámtól-anyukámtól tanultam, de teljes őrlésű nem lett olyan jó.
A receptesben is kerestem a leírást, nem találtam.

nyagi írta...

igen, én még emlékszem, amikor a nagyanyám bocsánatot kért, hogy nem olyan jó a túrós tészta, mert bolti tésztát használt (egy év múlva meg már eszébe sem jutott gyúrni!).

A képen a tészta 35 deka liszt (ebből 20 deka volt csak teljes), 2 evőkanál olaj, 3 tojás, só.
(a felében volt 150 g spenót, a másik felében egy púpos evőkanál sűrített paradicsom)

Én próbáltam már úgy is, hogy csak 500 g teljes liszt, 275 ml langyos víz, derelyét csináltam belőle, a lányok gyorsan megették, de szerintem túl kemény volt. Ezt a tojás nélküli teljes tésztát pihentetni kell fóliában, csak úgy lehet nyújtani.

babahordozas írta...

Ági, köszönöm!
Valamikor újra összeszedem a bátorságom, és megpróbálom. Egyébként a teljes durumliszt+víz kellene, hogy működjön, mert a bolti száraztészta is ebből van (pl. a DM-es teljes kiőrlésű masni, amit venni szoktam).
Amikor én csináltam, nagyon ragadt, és nem lehetett vékonyra nyújtani - igaz, deszkán nyújtottam, mert nekem nincs olyan csodamasinám, mint nektek :-)
Anikó

nyagi írta...

Anikó,
én is kézzel nyújtottam, működött, de komoly munka volt, viszont cseppet sem ragadt. A tészta sajnos kemény, de nem adom fel:). A gép össze se tudta gyúrni, szerintem csak kézzel lehet tésztát gyúrni, az a masina pedig (több, mint 25 éves) csak a vágásban segítség.
Ha megtalálom a tökéletes megoldást, majd szólok;))

babahordozas írta...

Ági!
Nem lehet, hogy több víz kell hozzá? Vagy állni hagyni vagy épp nem? Fogalmam sincs. Az a baj, hogy nincs most kedvem kísérletezni. Pedig azt kellene. Meg nézem majd a neten, hátha valaki már kitalálta a tutit :-)