vasárnap, március 08, 2009


A hétvégén borzalmas szeles, esős idő volt, a "bezártság" eredménye pedig sok kézimunka lett.
Ma reggel Szonja csigát kezdett körmöcskézni, aminek nagyon megörültem, mert tavaly nem volt képes az ovis ballagási tarisznyájához megkörmöcskézni a pántot (ez az egyik feladata az iskolaérett ovisoknak). Azt gondoltam, hogy azóta sokkal kitartóbb lett, de tévedtem, mert én fejeztem be a csigaházat:)...
Ujjbábot szerettek volna belőle, így a testét nyitva hagytuk, gondolom, a napokban lesz majd még egy-két új barátja, vagy esetleg egy egész csigacsalád is:). Egyébként tavaly az óvónénik sok csigát körmöcskéztek a gyerekeknek, ez egy nagyon egyszerű, jó játék, nagy ovisoknak és kisiskolásoknak. Tulajdonképpen csak egy kis kitartás kell hozzá meg maradék fonalak.


Ezenkívül szőnyegek készülnek a babaházba, még nincsenek készen, pedig sokat dolgoztak vele ma a csajok és nagyon klassz volt látni, hogy jönnek rá a különböző mintákra, hogy értik meg, mitől lesz kockás stb. én pedig ismét megállapítottam, hogy nem véletlen lett a középiskolai matektanáromból szövő népi iparművész:).


11 megjegyzés:

enikő írta...

Nagyon helyes kis csiga. De mit jelent "körmöcskézni"? Talán kötve van? Hol lehetne ezt megtanulni? Olyan szívesen megcsinálnám a lányommal.

nyagi írta...

zsinórfonás vagy franciafonás (?) nem tudom, felétek hogy hívják, az eszköz, amit otthon láttam, így nézett ki: http://kenderkoc.hu/webshop/catalog/images/k%C3%B6rm%C3%B6cske8.JPG
itt Ausztriában pedig csak ilyennel találkoztam: http://www.geocities.com/guides_193b/frenchknitting.jpg

Nagyon egyszerű a használata, leírást is találsz hozzá rengeteget az interneten ha rákeresel a french knitting vagy körmöcske szóra és sok bonyolultabb dolgot is lehet belőle készíteni, ez a csiga nagyon "alap", a szarvacskákat utólag horgoltam rá.
A csigaház is ugyanaz, mint a test, csak hosszabb és rá van varrva.
tényleg nagyon egyszerű (meg olcsó is ez az eszköz otthon 300Ft-ért lehet kapni...
Remélem, találsz:)

enikő írta...

Köszönöm, Ági, kedves vagy. Itt is utánanézek, bár amilyen izolált helyen élünk, ilyen speci dolgokat csak neten tudok rendelni. De a nyarat Győrben töltjük, ott biztos találni fogok. S idő is lesz a csigakészítéshez. :)

Még egyszer köszönöm, majd ha meglesz a csiga, majd jelentkezem nálad. Ami a babákat illeti, megnézheted a blogomon, a jobb oldalsávban.
http://enikolori.blogspot.com/
Nem valami profi munka, de annél többre nem vagyok képes.

Szép hetet! :)

nyagi írta...

Enikő, pénteken láttam és akartam is neked írni, csak levélírás-lehetőséget nem találtam:( megjegyzésként pedig nem akartam beletolakodni egy ettől idegen témába:)
A babák nagyon gyönyörűek, komolyan, nem is értem, miért akartál te bárkitől is rendelni.... szerintem nagyon is profi, szép munka!
Egyébként ha nagyon szeretnéd a csigát, én hétvégén megyek Sopronba, nagyon szívesen veszek neked egy körmöcskét és feladom postán. Postaköltséggel együtt is csak 3 vagy maximum 4 euro az egész.
Ja és persze, te tusz kötni is, itt van szépséges kötött csiga leírás magyarul:
http://ancsanaplo.blogspot.com/2008/05/csiga-lers-magyarul.html

enikő írta...

Ági, már megint én vagyok. Ha ezt megtennéd nekem, én is szívesen küldök neked valamit cserébe. Kötni kötögetek, de egy abszolút autodidakta és kezdő vagyok, még két kötőtűvel is alig birkózóm meg, nemhogy hárommal. Talán majd annak is eljön az ideje.
Ha gondolod, hogy gond nélkül el tudod nekem küldeni azt a mügyürt, nagyon megköszönném.

PS. Ami a babákat illeti, köszönöm a dícséretet, de hidd el, hogy nagyon fotogénikus babák - élőben rengetek hibákkal és testi hiányosságokkal bírnak, azokat még nem bírtam kiküszöbölni.

Szia. :)

Szömörce írta...

Szia!

Már régóta olvasgatlak, de most egy közös ismerősünkre bukkantam nálad. Képzeld és most járok Anita szövőtanfolyamára:) Ezek szerinte te is zalai vagy?

Rózsa írta...

Szia Ági!
Ismét megállapítottam, hogy nagyon ügyesek a lányok. Ez a csiga 2 darabból van összevarrva? Ki is tömted? Biztos látnom kellene de bizonytalan vagyok. Pedig nagyon tetszik. Ki fogom próbálni, ha eljutok a Maros utcába. Aztán beviszem a suliba. Mert az enyémek egyelőre űrhajót, repülőt, gőzöst gyártanak. Tény, hogy profi módon. Azokat vittem be a hatodikosaimnak mintának. Egyenlőre nem szárnyalta túl senki sem. Én azért reménykedem, hogy ha otthon nem is, a suliba ragadt rájuk valami :)
Puszi nektek: Rózsa

nyagi írta...

Szia Szömörce,
hihetetlenül pici a világ:). Nekem Anita Mohácson volt a fizika/matek tanárom. Egyetem után ott kezdett tanítani a kéttannyelvűben és amikor érettségiztünk, akkor elment ő is Mohácsról.
Én is szívesen járnék hozzá, ha ott laknék, biztos jobban szeretném, mint a matekot, meg a fizikát;).

Enikő,
írsz nekem egy levelet? köszi:)

Rózsa,
én nem tömtem ki a sem a testét, sem a házát de kitömve is szép! a ház ugyanaz, mint a test, csak hosszabb, feltekerve, összevarrva. tényleg gyors és egyszerű, remélem, a fiúk is élvezik majd;). Írd meg, ha csináltok!!

Névtelen írta...

Nyugi, Varga Sárának még hatodikban sem sikerült az éves kézimunka feladatát befejezni. Most hetedikes, csupán ezért nem tudunk még a továbbiakról...:-) Tudom, hogy jó lenne ha fej helyett kicsit kézben is lenne, de hát így is nem egy tündér? No, ugyi...
puszi:ancsa

Névtelen írta...

ha-ha....LEBUKTÁL ANYA ... :)
kibeszélsz a hátam mögött?;)
AMÚGY TÖK JÓK A CSIGÁK...!!!! és felismertem a rajzom....
hát már rég volt..Puszi : Sári!

nyagi írta...

hehe:))))
Sári, lehet, hogy rég volt, de a rajz még gyönyörű és az egyetlen, amit kitettek (még a sajátjaikat sem...:).
Nemsokára találkozunk (Húsvétkor).
sok puszi!