kedd, február 10, 2009

A napokban kaptam több olyan levelet, aminek kb lefordítva, tömörítve az volt a lényege, hogy "hogy van időm, energiám 3 gyerek és egy csecsemő mellett a varrásra, főzésre, háztartásra?". Mielőtt bárki azt hinné, hogy rendkívüli erőkkel rendelkezem, szeretném elmondani, hogy a varrás nem munka, hanem már-már mindennapi szükséglet nálam:). Nem kényszerből ülök a varrógéphez, hanem csakis azért, mert ez kell nekem ahhoz, hogy jól érezzem magam (művészetterápia:D). Ilyekor tudok gondolkodni mindenfélén, pl. hogy mit, mikor, hogyan kell elintéznünk (stresszmentes cselekvési és logisztika tervek:). Ha Pankának épp olyan kedve van, szívesen ül mellettem a varrógépnél, segít (...) vagy épp csak itt játszik valami aprósággal. Persze általában nem olyan kedve van, de akkor nem varrok és kész. Varrás közben szoktam neki mesélni is a szűkös repertoáromból, és persze igyekszem minden házimunkát délelőtt végezni (főzés, mosás stb) mert akkor ő is kiveheti a részét belőle, így délutánonként, amikor a csajok hazajönnek, van időm nyugodtan varrni, hiszen ők nagyon jól elvannak hárman (ebéd után a nagyok házit írnak, Panka alszik, akkor is tudok pakolni vagy varrni). Hozzátartozik az igazsághoz, hogy nem csillog-villog a lakásunk, nem szoktam minden nap talkarítani (sőt...) és el tudom azt is viselni, ha tele van a szennyesláda a fürdőszobában vagy nem kerülnek azonnal a helyükre a kimosott ruhák. Sőt, a mi szekrényünkre éppen nagyon rá is férne egy nagy pakolás, de még nem jutottam el odáig sem, hogy a kismama ruhákat kivegyem belőle. Ahogy végignézek az asztalomom, háát, azt kell mondanom, hogy kissé ... rendetlen de majd mindjárt varrok egy kicsit és közben elgondolkozom rajta, hogy hogyan is kellene majd valamikor összepakolni:).
Ali hihetetlen sokat segít, minden reggel ő viszi el a csajokat a suliba, ahonnan egyedül járnak haza villamossal, vagyis nekem az iskolával semmi dolgom;). Hétvégén gyakorlatilag kizárólag ő főz (esetleg közösen), ő vásárol be, esténként ő fürdeti Julit és felügyel a nagyok fogmosására. Az esti mese úgy zajlik, hogy én (általában még szoptatás közben) olvasok Borinak egy hosszú, folytatásos mesét (most épp már sokadszorra az egyik nagy közös kedvencünket, Méhes György Szikra Ferkóját, előtte Timothee de Frombelle Ágrólszakadt Tóbiását), közben ő a másik szobában Szonjának, Pankának olvas rövid meséket, énekel nekik. Varrni akkor is ráérek, amikor a gyerekek lefeküdtek. Tévénk régóta nincs, amikor évekkel ezelőtt száműztük a házból, rájöttünk, hogy ez rengeteg szabadidőt/szabadságot jelent. A híreket nagyon jól el lehet olvasni az interneten és ha van olyan film, amit szeretnénk látni, akkor szintén a számítógépen, dvd-n nézzük meg.
És persze, mindez valószínűleg nem menne, ha Juli nem egy igazi kistündér volna. Egész éjszaka alszik!!!! Este 8-kor lefekszik és hajnalban ébred. Mivel nem kell felkelnem szoptatni, nagyon jól ki tudom pihenni magam. Nappal is ritkán eszik (igény szerint), etetések között vidáman elvan, az ágya felett lebegő selyemangyalkák teljesen lekötik. Néha beviszem a gyerekek szobájába, az ottani nyüzsgés is lefoglalja és persze jókat alszik is, gyakorlatilag sosem sír, elképesztően nyugodt baba. Az udvar is nagy segítség, előfordul, hogy a 3 nagy lent játszik, Juli pedig alszik mellettük a babakocsiban és én olyankor pakolok, az ablakból pedig látom őket jól.
Hát így van időm arra, amire szeretném, hogy legyen.
És ha valaki azt gondolná, hogy a blogolás is sok idő, annak még elmondom, hogy sokkal kevesebb, mint mindenkinek elmesélni mindent a lányokról, hiszen amióta Bécsben lakunk, a nagyszülőkkel is ritkán találkoznak, a barátainkkal sem találkozunk, így egy forrásból mindenki tud mindent, aki kiváncsi ránk és nem kell sokszor ugyanazt elmesélnünk több embernek. A receptest pedig mi használjuk, mert így könnyen gyorsan kereshetünk rá egy-egy bevált receptre.
Szóval nagyon rosszul érezném magam, ha nem használhatnám a varrógépemet és tényleg nem varrok sokat csak pont annyit, amennyit szeretnék:).

7 megjegyzés:

kat írta...

irigyellek:)

nyagi írta...

Kat, olvastam, hogy Lilinek fáj a pocakja. Nagyon sajnálom. tényleg mázlim van ezzel a nyugodt babával:), remélem, majd nálatok is kialakul egy nyugis rend!! Ilyen éjszakáim csecsemővel még nekem sem voltak...

Rózsa írta...

Tehát Juli érkezésének az volt az oka, hogy megtapasztald és elhidd, hogy vannak ilyen csecsemők,(és neked én is elhiszem). Én Kristóf mellett azt hittem, hogy ilyen a valóságban nincs, csak egyes anyukák szeretnek azzal dicsekedni, hogy mennyit alszik a gyerekük, és milyen nyugodt. Aztán jött Endi, aki kifejezetten nyugis kisklambó volt, de este 8-tól sose aludt reggelig. Esetleg a negyedik nekünk is ilyen lenne :)
Puszi nektek: Rózsa

penzesbea írta...

Jol szervezed a dolgokat Agi, le a kalappal.Jo csapat vagytok Alival:) Nekunk van tevenk, de egyszer en is 5 evig tv nelkul eltem, es nagyon de nagyon sok minden belefert az idombe, nagyon jo visszagondolni...en megvagyok nelkule, a ferjemuram viszont nem :( Es ez a blog-ugy: oszinten, en is pont emiatt kezdtem bele, hogy ne kelljen hatvanhatszor elmeselni ugyanazt mindenkinek:)Csak igy tovabb! Ugyesek vagytok nagyon.

nyagi írta...

Rózsa,
Juli már a kezdetekben is ritkán evett és 8 órát biztosan alszik éjjelente. Ez nála azt jelenti, hogy kb. egy etetés marad ki. fél 8-kor fürdik, fürdés után szopizik és amint szoptatás után elalszik, kezdődik nála az éjszaka. ez gondolom, 8-fél 9, sosem nézek órát, csak saccolom. Az utóbbi napokban direkt odatettem az ágy mellé a telefonom, hogy lássam, mikor ébred. 5 előtt egyszer sem kelt fel.
Mellesleg Szonja is jól aludt 5 hónapos koráig, utána minden éjjel felébredt, amíg szoptattam. Panka is hasonlóan, Bori éjjel-nappal 2-3 óránként evett és az első szülinapja előtt egyetlen éjszakát sem aludt át...

Bea,
jól mennek maguktól a dolgok, nem szervezek semmit:). Pont azt akartam elmondani, hogy nem esik nehezemre a varrás, mert egyrészt különben nem csinálnám, másrészt többen úgy gondolták, hogy túlvállalom magam. Ali nagyon jófej, hogy mindent elintéz, szerencsére kötetlen a munkaideje és az utóbbi időben bevezettük azt, hogy csak szombaton megyünk boltba. Ez nagyon tetszik nekem, remélem, hosszabb távon is tudjuk tartani.
Hétközben sehová nem járok, csak Pankával sétálni vagy le az udvarra.

enigma írta...

jó volt olvasni :)

alerts írta...

con5462
ice6871
hack7456
fated6742
load3547