csütörtök, február 19, 2009

Most ígértem meg, hogy lezárom, bocsánat, általában kevés időm van a jegyzetekre, sietek velük, aztán még ez is, az is eszembe jut.
A waldorfos anyukák mind tudnak babát, manót varrni, ha éreznek erre késztetést (sőt, még 5.-ben vagy 6.-ban a gyermekük is megtanul). A babák alapja mindenütt nagyjából ugyanaz (fej, arányok, haj... stb). És ezt a tudást szívesen átadják, megmutatják másnak. nem fénymásolatokat küldözgetnek, hanem megmutatják. Szerintem minden iskolában működik varrókör, mint ahogyan itt is, és én csak azért nem járok (egyszer voltam), mert számomra elfogadhatatlan az, hogy "te varrod a fejet", "te horgolod a sapkákat" stb. és a végén a sok részletből összeáll valamennyi egész.
Nekem a babavarrás a lábtól az utolsó hajszálig tart. Egy embernek egy babát kell megvarrni, elejétől a végéig, egyszerre csak egyet (nem sorozatrészeket gyártani) és a végén a ruhával befejezni, csak úgy lehet figyelni rá de ez itt sajnos nem így működik.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a waldorf baba készítése nem féltve őrzött titok:).

5 megjegyzés:

idrah írta...

Tényleg munkamegosztásban készülnek a babák????? Óóóóóó, ilyet még nem is hallottam! Ez nagyon furcsa, és így biztos, én sem járnék varrókörbe...

nyagi írta...

bizony:(
amikor ott voltam, kaptam egy manófejet, hogy varrjam a testhez és valaki máris készítette a horgolt sapiját.
Lehet (bár nem hoszem), hogy ez csak az adventi bazár közelsége miatt volt, de akkor is megbocsáthatatlan:). Minden kedden este mehet bárki, ha az iskolának varrsz, ingyen, ha magadnak, alkalmanként 2 eurot fizetsz, kapsz érte anyagot meg segítséget. Egy anyuka szervezi, ő árul a bazárokon, ő mondja meg, hogy a varrókörökben mi készül.

Marton-Horváth Kriszti írta...

Nem tudom, hallottatok-e már erről a perui projektről...

http://qewar.com/

Mi nem vagyunk egy "waldorfos" család, értem ezalatt, hogy nem jár egyik gyerkőc sem waldorf intézménybe, de sok dolgot kedvelünk, többek között a babákat. :-) Én akkor szerettem bele a waldorf babákba, amikor ezt a videot megláttam (és az édesanyja hátán kuksizó gyönyörűséget): http://qewar.com/content/view/30/44/

nyagi írta...

Kriszti, remélem, nem bánod:), kitettem a linket egy bejegyzésbe, hadd lássa más is.
Az a kislány gyönyörű a kendőben:)

Marton-Horváth Kriszti írta...

Ági, dehogy bánom, sőt örülök, hogy más is megismerti a perui projektet. Egyrészt, mert szerintem is csodaszép babák (annak ellenére, hogy "szériában" csinálja több kéz, nagyon is egyediek, minden asszony lelke benne van, messziről felismerhetőek), másrészt mert szerintem csodás dolog az ilyen kezdeményezés - munkát adtak azoknak a családoknak, akik dolgoznának és rá is szorulnak.