szerda, január 21, 2009

KÖNYVAJÁNLÓ:)
Ezt a videót Panka keresztszüleinek küldöm, ugyanis a keresztapja szerint tökéletesen lehet érteni, amit mond - aki nem ismeri a könyvet, annak garantálom, hogy egy szót sem fog érteni belőle.
Tegnap olvasta a babájának (elárulom a címét is: Jó éjszakát, Annipanni). Amikor kb ötödször mesélte (felváltva, hol ezt, hol az Annipanni és Boribont), akkor felvettem videóra úgy, hogy lehetőleg ne vegye észre...
Tény, hogy ennyire nem szokott gyorsan mesélni, beszélni és ennyire nem tragikus ám a helyzet, de nem tudom, mikor fog már egy kicsit több mássalhangzót használni. A magánhangzókkal jól áll, azokat mindet használja, jól. és tökéletesen szokott ragozni is, kerek egész mondatokat mond, csak ne lenne az a sok fránya mássalhangzó:).
Egyébként ez teljesen új nekünk, a nagyobbak soha nem selypítettek, mindig nagyon szépen beszéltek persze biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb majd Panka is megtanul:).

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bálint nagyon jókat kacagott rajta mindenesetre, nekem is tetszett, és nem érzem vészesnek a pöszeséget, csomó mindent értettem, egyébként is nagyon más az élő beszéd. Gondolnám,a rém nehéz német mássalhangzókkal körbevett környezet nem sokat segít a kiejtésben, kicsit összezavarhat egy ilyen kislányt. De ez csak olyan légbőlkapott. Az angyalok nagyon szépek, Aisának is elképzeltem rögtön. Jó látni, hogy ismét mind jól vagytok és tüneményesek. Puszi:ancsa

panka írta...

Először is, igazán köszönjük ezt a felvételt, ugyanis Bori hihetetlenül élvezte, azt hiszem meg kell még néznünk párszor a "babát" aki "mesél"(Ezt követeli most is itt mellettem: Baba! Meseeeee! :-D).
Nálunk Boribon a fő-fő kedvenc, ez a könyv meg a legújabb, Janka "hozta" Borinak a születésekor. Bori rögtön megismerte: Boi(Boribon) haci(maci), cica. :-D Úgyhogy lehet, hogy csak bennünk van a hiba, a gyerekek még jól megértik egymást tökéletlen mássalhangzók nélkül is. :-)

De viccen kívül, többnyire érthető volt, igyekeztem elvonatkoztatni attól, hogy ismerem a történetet, és úgy is.
Egyébként meg nagyon édesen mondja. :-))) És pontosan! Egy csomó nyelvi fordulatot szó szerint mond a szövegből, mintha csak olvasná!