kedd, november 04, 2008

Ma reggel Sopronba kellett mennem a kötelező NST vizsgálatra (mellesleg sajnos nem lettek meg az elveszett irataim). Tartottam tőle, hogy nem lesz nagyon gyors, talán haza sem érünk Alival, Pankával, mire a csajok már igen. Ezért az egyikőjük egy kapukulcsot, a másikuk egy lakáskulcsot kapott, én izgultam, hogy délre itthon legyünk, ők izgultak, hogy ne.
Persze, hogy délben én még a kórházban voltam (Aliék addig sétáltak, bevásároltak...) viszont amikor hazaértek, felhívtak minket a vezetékesről. Hát, lehet, hogy nem nagy dolog, én úgy gondoltam, hogy nagyon okos nagylányaink vannak:).
Amikor hazaértünk, Bori épp házi feladatot gyurmázott:) - most tanulják a kisbetűket és nem rajzolják, hanem kaptak gyurmát, amiből minden nap itthon meg kell szépen formázniuk az aznap tanult betűket, és egy kis dobozva zárva hordják az iskolába. Szonjáéknak nem volt házi feladatuk, ő addig rajzolgatott...

A szülésznő szerint a baba hihetetlenül lent van, legalábbis a szívhangot annál sokkal lejjebb találta meg, mint amire számított, az orvosom azt mondta, hogy ha addig nem, akkor jövő héten újra kedden reggel találkozunk. Végül továbbra sem vizsgált, hiszen most már minek:D. Így az egész várandósság alatt egyetlen vizsgálat volt a nyáron, az is csak azért, mert amikor ultrahangozni akart, érezte, mennyire keményedik a hasam.

10 megjegyzés:

KAnya írta...

Nahátnahát, ezek a lányok, döbbenet, ténylegmilyen ügyesek! Biztosan tudják, hogy bíztok bennük és ettől működik a dolog. Mi még csak ott tartunk, hogy Kok egy csomószor nem akar velünk jönni ide-oda, olyankor itthon szoktam hagyni, eddig a max. egy óra volt. Közben kétszer hívtam fel:-) Az a kérésem ilyenkor hozzá, hogy mindig csak olyat tegyen, amit akkor is megtehetne, ha én itthon lennék. És ő is nagyon megbízható. Szerintem Karka is, csak ő szeret velem ügyeket intézni, Konbaba pedig "hivatalból" jön velem:-)

Rózsa írta...

De jó látni, hogy minden rendben van veletek. A csajok elképesztőek!
Ja és az emeletes ágyatok szuper. A fiúk nagyon irigyek rá :)

Amióta olvastam itt, hogy egyedül járnak haza, azóta sokat töprengek magamon/magunkon. Miért van az, hogy fel sem merül bennünk, hogy egyedül is közlekedhetnének? Nálunk az a maximum, hogy Kristóf egyedül elmegy boltba, illetve biciklizni. Endit még nem merem (?) egyedül elengedni, ezért Kristóffal sem mehet.

Biztos, hogy nehéz a terhesség vége. És halomra kapod a pihenj sokat tanácsokat.(Én legalábbis ekkorra már nagyon nyűgös voltam.) Az mit jelent, hogy nagyon lent van a baba, Még nem fordult meg?
Vagy megfordult, sőt, már annyira lent van, hogy pár nap és megérkezik? Remélem az utóbbi :)

Sokat gondolunk rátok. Puszi mindenkinek: Rózsa

nyagi írta...

Kata,
Hivatalból:D - ez édes!
az az igazság, hogy ha nem mindketten iskolások lennének:) és nem lenne ilyen jól szervezett, rendezett ez a bécsi tömegközlekedés, biztos,. hogy eszembe sem jutott volna...
Nálunk a hétvégi nagybevásárlás alatt sokszor itthon maradnak (sokszor mindhárman), de nagyon rendes lányok:D. és én csak örülök, hogy nem akarnak velünk konzumálni.

Rózsa,
szerintem Szegeden ők sem egyedül járnának, de itt 4-5 percenként jön a villamos, tiszta, nincs tömeg, mindent bemondanak, kiírnak, soha nem kell várniuk. Egy lámpás zebra van, a mi utcánk pedig 30-as övezet. Bori csak azt sajnálja, hogy sosem jön ellenőr, mert ő már úúúúgy szeretné megmutatni végre a bérletét:),
(amúgy Kristóf és Bori vérmérséklete között van némi különbség:)) Borika százszor meggondolja, hogy lelépjen-e a járdáról és legalább tízszer körbenéz, mielőtt megteszi. Ali meg komoly utakon is biciklizik velük, így szokják a forgalmat.
A tanácsokat szerencsére megúszom, bár a szomszédok gyakran megjegyzik, hogy már látszik, hogy kevés van hátra (:-). A baba annyira lent van, hogy a szülésznő szerint hamarosan érkezik, de én ezt hallottam Pankával is eleget. (elvileg még van idő bőven bár nem bánnám, ha nem maradna végig).

Névtelen írta...

Sziasztok, gondolunk rátok és nagyon szurkolunk, hogy minden zökkenőmentes legyen! A csajszik nagyon ügyesek, sok puszi: Évi+Sári+Mitic

ja: van 5 gyönyörű 3 hetes kiskutya:2 fekete és 3 fehér...

ritarozi írta...

Játszol velem emlékezőst? Nézz be hozzám a részletekért légyszi!

Tímea írta...

Szia Ági, már többször akartam írni, hogy jó olvasni egy olyan dokiról, aki ennyire nem vizsgál és nagyon megértőnek tűnik, nem írtál arról, hogy megbeszéltél-e vele vmit a beavatkozások elkerüléséről, nem tudom milyen tág teret nyújt neki a soproni szülészet protokollja, de nekem az az érzésem (semmi különös okom rá és nem is tudom, hogy jutott ez így eszembe), hogy nagyon békés szülésetek lesz vele. Ha jól emlékszem Panka is nagyon gyorsan érkezett meg, talán amúgy sem lesz idejük piszkálni benneteket. Ezt, hogy nagyon lenn van a pocakom én is hetekkel a szülés előttől hallottam, Borcsa (az első) olyan hamar beékelődött és leszállt, hogy az ultrahangon nem tudták megmérni a fejét a medencémtől, aztán bőven benn lett volna 40 hétig, ha hagyja a doki, de ő minden ok nélkül egy héttel hamarabb megindította a szülést, pedig a méhszáj teljesen zárva volt. Olyan érdekes ezeknek az utolsó heteknek, napoknak a kettőssége, hogy már annyira várod, és kiváncsi vagy, hogy milyen és közben még olyan jó lenne néhány nap erre-arra... Mi sosem léptük túl a terminust, így az igazi türelmetlenségből nem kaptam leckét. Bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikerült, de nagyon átérzem, hiszen egy éve még mi is ebben a "cipőben" voltunk és közben halkan irígykedem...

Ali írta...

Nyilván nagyon más világ volt ezelőtt harmincsok évvel, de én úgy emlékszem, hogy mi már az óvodába is egyedül mentünk meg jöttünk, pedig nem volt rettenetesen közel és át kellett kelni a Baja-Budapest főútvonalon, ahol mondjuk soha nem járt autó:-) Meg az is lehet, hogy odáig elkísértek bennünket. Mindenesetre én egy utcabeli lánnyal meg a sarkon lakó fiúval jártam együtt szülői felügyelet nélkül. Ma persze már haza sem engednék a gyerekeket az oviból. Szerintem azt már nekünk is mindig a lelkünkre kötötték, hogy senkitől semmit nem szabad elfogadni senkivel sem szabad elmenni, de nyilván hála a TV/bulvársajtó jelentősen kisebb szerepének, akkor még nem gondolták azt a szüleink, hogy aki egyedül megy azt elrabolják a legjobb esetben is. Nem tudom mi lenne Szegeden az mindenesetre biztos, hogy itt nem gázolnak el a zebrán senkit.

Rózsa írta...

Nagyon szeretnék olyan országban élni, ahol van közlekedési morál és kutúra. És jó lenne, ha ehhez nem kellene elköltöznöm sehová.
Minden nap külön harc az iskola kapujától eljutni az autóig. A szülök ugyanis csak akkor boldogok, ha semennyit se kell gyalogolniuk, ezért fel sem merül bennük, hogy 30-50 méterrel arrébb parkoljanak. Sokszor 2-3 autó all meg egymás mellett és várják, hogy beszálljon a gyerek. Mindig elképedek rajta. És egyszerűen nem tudom megérteni. Megyek a Ságvári előtt, ahol hirtelen index nélkül megáll az út közepén egy autó. A gyerek odaszalad, beül. Én, ha nem jön villamos kikerülön, ha pedig jön, akkor megvárom, hogy elinduljanak. Ismerős a helyzet másnak is, vagy ez csak szegedi sajátosság?
Nem is attól félek, hogy lerabolják, inkább attól, hogy elütik. És persze sokhelyen nincs is zebra mondván, akkor nem figyelnek eléggé a gyalosok.

Ali írta...

Itt is vannak hülyék. Ma például forgalmat irányítottam és valami barom meg akarta előzni azt az autót, amiből kiszállt már a gyerek és jött volna át az úttesten. Majdnem rácsaptam a nyalókámmal, erre megállt, de utána szegény anyukát folyamatosan tolta maga előtt, úgy hogy nem volt 30 cm a két kocsi között. Ja, mindkét autó bécsi volt, szóval nem xenofóbiáról volt szó, csak hülyeségről.
Itt többek között azért van viszonylagos rend, mert a bécsiek rászólnak a piroson átmenő gyalogosra, a járdán biciklizőre... Ez amúgy nekem inkább gusztustalan, de azért megértem.
Viszont, amit írtál arról valami nagyon filozofikus jutott az eszembe. Ha itt Boriék Adolf Eichmannról elnevezett iskolába járnának, akkor lenne bármilyen morál? Elvárható-e bármilyen normakövetés ott, ahol a megszokás elég ahhoz, hogy 18 évvel a rendszerváltás után is egy iskolát Ságvárinak nevezzenek? Pláne úgy hogy ez az iskola benne van az első tízben az országban.
Kíváncsi lennék, hogy milyen a cseh közlekedési morál, mert annak idején olyan volt, mint Mo-n, ha most jobb, akkor a Ságvári tehet mindenről:-)

nyagi írta...

Timi,
én is mindig azért írom le, hogy milyen normális orvosba botlottam, mert nekem ez teljesen új. Szegeden folyton, havonta vizsgáltak és már-már elhitetik a kismamákkal, hogy erre szükség van. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a szülés mennyiben lesz békésebb, mint a szegedi kórházban, de nem is tudom, várnék még vele egy-két napot...

Mitics,
jó hallani rólatok, gratulálunk a kutyaáldáshoz:) sajnos ezt az almot biztos nem fogjuk látni...