hétfő, november 10, 2008

Georgenbergnél találkoztunk este 5-kor a Wotruba templom előtt, hogy fényt vigyünk a sötétségbe: elsősök és másodikosok, osztálytanítók, testvérek és szülők.
Egy erdei úton haladtunk énekelve egy tisztásra, ahol valóban csak a lámpásaink adták a fényt (illetve az a néhány mécses, amit a tanítók előtte a fák mellé helyeztek és amik mutatták az utat). A tisztáson a "nagyok" életre keltették Márton legendáját, közösen énekeltünk, majd visszamentünk a templomhoz, ahol az osztálytanítók a maguk sütötte kaláccsal megkínáltak és arra kértek mindenkit, hogy felezzék meg valakivel.
(Nekem sokat fájt a hasam és a dagadó holdat figyelve azon gondolkodtam, hogy vajon igaz-e, hogy a telihold sok babát csalogat a világra... meg azon is, hogy miért van az, hogy minél többedik szüléshez közeledek, annál több joslófájásom van. Borinál tényleg egy sem volt, Szonjával csak közvetlenül a szülés előtt, Pankával sok, most rengeteg.)
A templomot mi egy kirándulásunk alkalmával láttuk először és mindenre emlékeztetett, csak épp templomra nem - egy geometrikus betonnégyzetekből álló épület Fritz Wotruba Szentháromság-temploma, a 70-es évek közepén épült.
( itt van róla egy csomó kép).

6 megjegyzés:

Tímea írta...

Szia Ági, ez biztos nagyon szép volt! A jóslófájásokról G. Ágiék azt mondják, hogy minél többedik várandósság, annál több van belőle és annál jobban hasonlít az igazira, ezért is aggódtam, hogy hiába hívtam őket, és hogy a legtöbb "vakriasztást" a sokadszor szült nőktől kapják. Szóval ez teljesen normális, csak persze nehezen megszokható. A teliholdat én is hallottam, és tavaly amikor Zsombor született épp telihold volt: azon az éjszakán Ágiékkal még 4 baba született, mind kisfiú....a suliban az egyik anyuka bába és a múltkor mondta, hogy még nem tudja hogyan lesznek a dolgai este, mert telihold van. (Sára pedig egy nyári hidegfronttal érkezett, amikor százéves hidegrekord dőlt meg.) Lehet, hogy még van időd a következő holdtöltéig? Azt azért nem hinném.

Névtelen írta...

Minden baba nem születhet teliholdra, sőt, az asztrológia azt tartja, hogy amilyen holdállásnál mi születtünk, kb. hasonló holdállásban fogannak a gyerekeink. De hogy mikor bújnak ki, az az ő dolguk. A telihold felfokozza a testi folyamatokat is, akár a dagály. Talán lehet az, hogy ilyenkor kicsit intenzívebbek a szülések, gyorsabb lefolyásúak. Viszont lehetnek vérzékenyebbek, gyorsabb szívveréssel. Azt hiszem, a szülésre minden holdfázis kedvező :-) A templom nem jött be, a lámpás nagyon szép!puszi:ancsa

nyagi írta...

Timi,
szerintem hiányzott belőle sok melegség, bár gyönyörű volt, a éjsötét erdő csendje, de azért azt hiszem, sok helyen ez sokkal szívmelengetőbb. nálatok??
örülök, hogy írod ezt a jóslófájást, sosem hallottam, de nagyon jól alá tudom támasztani. Valamelyik éjjel is szabályos 10, 7 majd 5 perces fájásaim voltak, nem durvák, csak néhány órán keresztül nem tudtam/tudtunk aludni. (Ali mondta, hogy szerinte ha valóban a baba dörömbölne, hogy ki akar mászni, akkor az hosszabb fájásokat jelentene). Végül egy meleg zuhany fél 4-kor elmulasztotta. A következő telihold? nem, nem szeretném. Mondjuk, Borcsa szülinapjával én is boldog lennék!

Ancsa,
a templom belülről annyira szép puritán, soha ilyen római katolikus templomot nem láttam. Tele van kifelé nagy üveg ablakokkal, benn minden nyers fa és kő, beton, hatalmas gyertyákkal és szép ág-bogakkal. Kívülről nekem sem jön be.
puszi!

Tímea írta...

Ági, annak idején a "tanfolyamon" volt róla szó, hogyan lehet megállapítani, hogy jósló-e a fájás, avagy valódi, de már nem emlékszem pontosan, az egyik a meleg fürdő volt, ha attól elmúlik, ahogy neked is, a másik talán a pohár vörösbor... Próbáltam neked a Bába válaszol c. könyvben megnézni, de nem sok mindent találtam. A fájások nekem végig nagyon rövidek voltak és a szünet is köztük, szinte egybefolytak, de ez nem jelent semmit, Sáránál pl. nem így volt. (És közben olyan is volt, amikor teljesen leállt a szülés.)

Névtelen írta...

Halihó, mi a helyzet? Nagyon izgulunk, nézzük a teliholdat és szorítunk! Hajrá, vigyázzatok magatokra, ügyesen! ÉviSáriMiti

kat írta...

Nagy a hallgatás... CSAK NEM?:)
Izgulunk!