szombat, október 25, 2008

A mai napunk nagyon jól indult, mindenki vidáman ébredt az ágyában (bár én kicsit korán és visszeres lábbal, na de ez előfordul mostanában).
Alival kettesben elmentünk piacra bevásárolni, a csajok itthon maradtak, mert nem szeretnek jönni. Vettünk zöldségeket, fűszereket, ebédnek valót, gyönyörködtünk a piac színeiben, aztán amikor jól bevásároltunk, elindultunk a parkolóházban lévő autóhoz. Amikor elhagytuk a piacot, megnéztem a táskámat, elégedetten megállapítottam, hogy megvan a pénztárcám (Ali reggel mondta, hogy tegyem el jól, egyrészt, mert viszonylag sok pénz volt nálam, másrészt mert szerinte én mindent elhagyok).

Hazaértünk, ebédeltünk, délután még boltba is kellett mennünk, ezért én kipakoltam a fűszereket a táskámból és akkor vettem észre megdöbbenve, hogy nincs benne a pénztárcám. Először nem aggódtam, biztos voltam benne, hogy a lakásban van, amikor sehol nem láttam, akkor még mindig nagy nyugalommal állapítottam meg, hogy az autóban felejtettem. Aztán persze kiderült, hogy nincs és kész. elvesztettem. A piac és az autó közötti rövid úton. Hogyan? Hol?...
Visszamentünk a parkolóba, a helyünkön állt egy autó, a pénztárcámnak nyoma sem volt, Ali meglátott egy parkoló-ügyeleti telefonszámot kiírva, hívta, de sajnos senki nem adta le.

Volt benne 80 euro, a jogosítványom, a lakcímkártyám, tb-kártyám. Azt hiszem, ennyi. Szerencsére - vagy sajnos, az osztrák egészségbiztosítási kártyám nem volt benne. Azért "sajnos", mert így semmi nem tanuskodik arról, hogy Bécsben lakom. Akkor még bízhatnék abban, hogy valaki elküldi legalább az irataimat. Így most nem tudom, mi a teendő. Hol csináltatok új jogsit, papírokat? Mikor? Hogyan? a jogsihoz kell a lakcímkártya. A kórházi szüléshez, a gyerek anyakönyveztetéséhez a tb kártya, lakcímkártya. Te jó ég! Ugye, nem kell Szegedre menni érte???? Jaj, de nagyon elromlott az utóbbi napokban egyébként sem túl jó kedvem.
Kiváncsi vagyok, van-e olyan jófej ember, aki megtalálja és a benne lévő pénz egy részével fedezve a postaköltséget elküldi a szőregi címemre. nem nagyon hiszem. hétfőn még felhívjuk a parkolót, hátha...
hogy lehetek ilyen? nagyon bánt a pénz és nagyon bosszant a rengeteg ügyintézéssel járó irat-pótlás. pont most!

5 megjegyzés:

panka írta...

:-( Nagyon sajnálom... Hátha megtalálja valaki, és elküldi Szőregre. Drukkolok, hogy így legyen!

idrah írta...

Nekem is volt hasonló esetem akkoriban, mikor kiköltöztünk. A pénztárcámban csak a magyar igazolványaim voltak, plusz 200 euró. És kb. egy hét múlva jött egy telefon: itt-és itt átvehetem... Mint kiderült, egy üzletben találta meg két tizenéves lurkó (emlékszem is, hogy felborult a táskám, de nem vettem észre a kieső pénztárcát). Hazavitték a gyerekek, otthon a szülők meg őrült nyomozásba kezdtek. Bementek a polg. mesteri hivatalba, ott a név alapján kiderült, mi a német lakcímem, a telefonszámomat meg már ez alapján derítették ki. Mondanom sem kell, hogy a pénz hiánytalanul benne volt, mi pedig borzasztóan örültünk a becsületes emberek létezésének! :-)

Szorítok nektek, hogy titeket is kellemes meglepetés érjen!!!!!!!

nyagi írta...

Köszi mindkettőtöknek!
Panka,
én is bízom benne, de azért olyan macera más országba postázni, hogy nem biztos, hogy sokan megtennék...
Idrah,
hű ez aztán hihetetlenül hangzik!!! de jó, hogy ilyen szerencséd volt! Én attól tartok, hogy a Szecesszió házának a környékén százból száz ember meg lesz győződve róla, hogy turistáskodtam, ezért bécsi cím után tuti, hogy még a rendőrség sem kutakodna:( de azért jó olvasni, hogy ilyen is van:)

Hanna írta...

Szia Ági! Megkérdeztem neked a Tb-nél, mit lehet csinálni: meghatalmazott igényelhet neked kártyapótlást, itt Szegeden biztosan kiállítják, 2200 Ft-ért azonnal.Ha gondolod, szívesen segítek én is.
Abban nem volt biztos, hogy Sopronban is ugyanígy kiadják-e, mert más megye, de meg kell kérdezni,hátha rendesek.
Nagyon szeretném, ha gyorsan megkerülnének inkább az iratok, hogy nyugodtabb napjaid legyenek,drukkolok.
Puszi: Johanna

nyagi írta...

Johanna,
de drága vagy!!!! nagyon köszönöm. Egy-két telefont megspóroltunk, köszi;). Ma megtudtam, hogy Sopronban is intézhetem, de egyelőre várok, bízom a csodában (Ali szerint nem kell nagy csoda, mert az emberek legalább 90%-a visszaküldené, ha megtalálná).
A parkolóban ma reggel is azt mondták, hogy nem tudnak semmit, a magyar követségen nem vették fel a telefont, emailre nem válaszoltak, Ali még írt a rendőrségnek is, hátha....
sok puszi!