csütörtök, október 09, 2008

A babavárásról sosem írok, vagy csak keveset, de ebben nincsen semmi szándékosság. A héten voltam orvosnál, a méhszájat továbbra sem akarta bolygatni, így csak reméljük, hogy rendben van (a várandósság alatt a keményedések miatt egyszer megnézte nyáron, akkor nyitva volt a külső). Az ultrahangon azt láttuk, hogy a baba fejen áll és szopja az ujját. Azt egyébként tudtam, hogy megfordult, kb 2 hete éreztem, hogy egész nap mocorog, majd, hogy keresztben van és reggel még fent éreztem a csuklását a köldökömnél, éjszaka már lent, a rugdosásokat pedig a bordám alatt. Mondtam is Alinak, hogy megfordult a gyerek (Pannával kicsit aggódtam, valahogy nem volt kedve fejre állni, csak a 9. hónap elején).
A méretei átlagosak: se kicsi, se nagy, akárcsak a magzatvíz: se sok, se kevés. A lepény szép, egyetlen pötty vagy folt sincs rajta és hátul tapad (lehet, hogy azért érzem olyan jól ezt a babát? eddig mind a háromszor elől tapadt meg, most van először hátul). Az orvos szerint meglehetősen lent van, de még nem fordult meg, vagyis nem illeszkedett be, ami jó is a 33. héten.

10 megjegyzés:

panka írta...

Én őszintén megbízom az orvosom szakértelmében, de ez az írásod most komolyan elgondolkodtatott, hogy mi az, amit az én esetemben másnak láthat az orvos, mivel a tények ugyanezek: külső méhszájam nyitva, és sokat keményedek, de engem épp a tegnapi vizsgálaton szigorú fekvésre szólított fel az orvosom, sőt azt mondta, ha nem lenne pici gyerekem, kórházba is befektetne. Pedig alapvetően nem egy aggódós fajta orvos, Borinál legalábbis nem volt az, pedig vele majdnem végig dolgoztam is.

Akartam is írni neked, de akkor most itt is témába vág: sajnos így nem megyünk Bécsbe mégsem, remélem egyszer majd azért tudunk találkozni, így akkor legalább a kisbabák is megismerik majd egymást - hogy a dolog jó oldalát nézzem. :-)

Neked további problémamentes gömbölyödést, azért pihenj te is, amennyit tudsz, bár el nem tudom képzelni, hogy 3 gyerek mellett ezt hogy lehetne betartani, nekem 1 mellett is nehéz. :-)

nyagi írta...

Panka, nagyon sajnálom, hogy nem jöttök:(, de én sem utazom már, szóval megértem. Szerintem egy kisbabával könnyű utazni, majd áttesszük tavaszra a randit:)

Elárulom, ha még nem tettem volna, hogy egy gyerekkel nehezebb, mint kettővel vagy hárommal, mert egész nap együtt játszanak. Amikor a nagyok házit csinálnak, Panka még akkor is odaül csiga-bigákat rajzolni... (max a mosógép megy többet, mert kell néha egy kis logisztikai szervezés).

A méhszájról meg annyi, hogy én minden alkalommal végigcsináltam ezt, a 20. héten legalább a külső nyitva volt, ilyenkor már tovább is, kétszer a méhnyakat is túl rövidnek gondolta az orvos, azt mondta, 3 kg-nál nagyobb gyereket nem tudok szülni, mert nem bírja a súlyt (Bori 2270 - 37. hét, Szonja 2990 - 38. hét, és Panka 3430 - a terminusban). Pankával amúgy szülés előtt két hónappal 2110 volt, a 35. héten a belső is kinyílt. azt hittem, majd nagyon korán jön:D. de a magnéziumon kívül soha semmi nem kellett.
Biztos, hogy veletek is minden rendben lesz, Borika nagyon rendes, sokat alszik, tedd azt te is:).
Egyébként, ha romlik a helyzet, a (homeopátiás, antropozófus) Bryophyllum-ot szokták javasolni koraszülés megelőzésére, a weleda termékei között szerepel.
http://vilaghy.extra.hu/cikk.html
de remélem, nem lesz rá szükséged. mindenesetre, ha úgy érzed, hogy a Mg kevés, járj utána valami homeopatánál.

kat írta...

Nahát, én a mostani bejegyzésed kapcsán jöttem rá, hogy halvány fogalmam sincs, a méhszájam milyen állapotban lehet... Eddig egyetlenegyszer vizsgált manuálisan a dokim, az 5. héten.... Az meg már 22 hete volt:)
Én ennek tulajdonképpen örülök, de csak azért, mert minden rendben van. Ha sokat keményedne a hasam, avgy ilyesmi, akkor kérném, hogy nézze meg.

nyagi írta...

Kat,
örülj neki:) az én orvosom, amikor kiderült a baba, azt mondta, belső vizsgálat legkorábban a 36. héten lesz, még a vándósság megállapítására sem. Aztán nyáron egyszer kökemény volt a hasam, amikor akarta nézni a kötelező ultrahangot és csak ezért, meg azért, mert mondtam, hogy sokat keményedik, görcsöl, megnézte. Akkor volt a külső nyitva.
Én ennek örülök, Szegeden MINDEN egyes alkalommal akartak méhszájat nézni és többynire néztek is:/
Örülök, hogy jól vagy!

kat írta...

nyagi,
örülök is:) Az első három gyereknél minden alkalommal nézték a méhszájat, és utáltam nagyon. Csomószor görcsölt utána a hasam:(
Nálatok is minden rendben lesz, ne aggódj.. Nekem a középsővel volt nyitva a méhszájam már kb a hatodik hónaptól, és időben született (37. héten).

panka írta...

Mivel én is érzem, hogy nagyon gyakran görcsöl a hasam - Borinál ilyen egyáltalán nem volt - ezért pihenek sokat, de egyébként én is úgy érzem, hogy nem lesz semmi baj, nem fog ez a baba korábban jönni, és a fentebb olvasottak is csak megnyugtattak. :-)

Ali írta...

Bori 2720 nem 2270:-)

nyagi írta...

milyen jó, hogy te ilyen figyelmes vagy!!! nyilván elütés volt. Borika egy gyönyörű érett újszülött volt, épp csak kicsit sovány de nem olyan nagyon:)

nyagi írta...

hihi, most néztem, mit írtál Ali. Az is rossz! Bori születési súlya 2790 g - ez a valós, helyes adat. ebből is látszik, milyen fontos ez az információ:))

Ali írta...

Ja, csak mivel elütésnek hittem csak jó sorrendbe tettem a számokat. De ha rosszak a számok is, akkor persze tévedtem.