szombat, október 04, 2008


Amikor 2005. márciusában megkaptam az Iparművészeti lektorátus minősítését, akkor úgy gondoltam, hogy mostantól csak vásárról vásárra járunk a rongybabákkal, elképzeltem, milyen jó életük lesz majd a gyerekeimnek, aztán a vásározásból sajnos semmi nem lett...
Akkor májusban voltam az első és egyetlen kézműves vásárban, ami nagy élmény volt mindannyiunknak. Pankánk akkor még nem volt, Bori és Szonja viszont nagyon élvezték a forgatagot, amiben jelentős része volt Ancsa barátnőnk nagylányának, Sárinak és persze Ivánnak, az apukájának, aki szervezőként vett részt. Volt sok utcaszínház, mindenféle finomság, rengeteg ember és nem utolsó sorban gyönyörű tavaszi napsütés. Én is boldog voltam, mert a babák mind gyorsan gazdára találtak, de innentől kezdve soha egyetlen babát sem tudtam "raktárra" varrni, kizárólag megrendelésre készültek egészen mostanáig, így sosem jutottam el több kézműves vásárba.
Nemrég azonban rendeltem 5 kg maradék anyagot egy varrónőtől/varrodából(?), a színekről, mintákról semmit nem tudtam, az anyagok összetételével nagyjából tisztában voltam. Amikor kibontottam, akkor láttam, hogy mind akkora, hogy kb egy manóra elegendő egy-egy szín, de összességében sok manót tudnék készíteni - eldöntöttem, hogy most "csak úgy" varrok, ahogy az anyagok kínálják magukat, nem pedig megrendelésre. Ali először azt mondta, nem fair naponta lemondani a rendeléseket, miközben varrok, de én úgy döntöttem, hogy erre nekem szükségem van. Úgy varrni, ahogy én képzelem el, ráadásul egy ekkora pocakkal, ami alig enged a varrógéphez szerintem ez jár is nekem:D (sokszor álmodozom egy homorú asztalról...).
Elkészült 5 manó, a fejemben legalább még ugyanennyi van (az asztalomon egy csigalassan készülő őszi színű hatodik), de nem biztos, hogy lesz is erőm hozzájuk, mindenesetre erre az oldalra folyamatosan teszem fel az elkészült manókról a képeket, remélem, lesz, aki a kislánya/kisfia manójára ismer bennük:).Pankával a héten fényképeztünk sokat, a képeket feltettem, de szívesen küldök továbbiakat is.

szóval szabad a vásár!;)

2 megjegyzés:

KAnya írta...

Látom, hogy már elkeltek:-( Ha még lesz erőd csinálni, stipstop egy fonott hajú, rózsaszín ruhás Karkának!!!!

nyagi írta...

Szia Kata,
jaj szívesen varrnék egyet Karkának, mostanában viszont annyit lemondtam, hogy azt találtam ki, csak egyet-egyet felteszek és "szabad a vásár";), most megint raktam fel képeket. Azért előbb utóbb biztos sorra kerül majd Karka manója is:)