szerda, szeptember 10, 2008

Néhány szó a nyavalyáimról. Pár napja majdnem minden reggel derékfájással ébredek. Borzalmas érzés, bár legalább napközben elmúlik, azt hiszem, "bejáratódik", de azért mégsem jó. Első két lányommal ilyen nem volt, Pankával enyhe derékfájással teltek az utolsó hetek (nem hiába, vele is már túl voltam a harmincon;), de akkor még az ágyunkra fogtam, most már bölcsen a koromra - augusztusban lettem 34 éves).

Van most még valami, ami -szerencsére- nagyon új: az első 3 lánnyal nem ismertem a visszereket, sőt. amikor több ismerősünk is mondta, hogy azért nem lesz pl. harmadik gyerek, mert az ő visszeres lába nem bírja, nem is igen értettem, mert nem foglalkoztatott az ismeretlen probléma. Néhány hete azonban a bal vádlimon hajszálvékony lila ereket vettem észre, úgy gondoltam, legyen, pont azon a térdemen már úgyis van egy 21 cm-es vágás, ami egy régi síbaleset emlékét őrzi, szóval egy kis esztétikai romlás már fel sem tűnik. Igen, de pár napja, amikor felállok, "fáj", egyáltalán nem durván, de akkor is érzem és ezt is csak reggel, ébredés után.
A múlt héten megörültem, hogy találtam Weleda visszérkenőcsöt, nem tudom, lesz-e rá bármilyen hatással, egyelőre kenegetem és várok... és reménykedem, hogy legalább fájni nem fog (azt sem tudom, az ilyesmi elmúlik-e, vagy örökre megmarad).
Igen, talán kevesebb energiám és biztosan több nyűgöm van, mint a középidőben, de a vérképem meglepő módon még mindig tökéletes és tulajdonképpen jól érzem magam... (ha nem számítjuk az előbb felsorolt panaszaimat).

9 megjegyzés:

kat írta...

A derékfájás sajnos ismerős. Bár nekem nem csak a derekam fáj, hanem sokszor úgy érzem a medencémben minden egyes csont...
A visszeret viszont eddig megúsztam. Rengeteg hajszálér-tágulatom van, de ezek nem fájdalmasak, csak csúnyák. Asszem a kettő nem ugyanaz, de nem tudom biztosan.
Most már csak egy kicsit kell kitartanod, hamarosan elmúlnak a nyavalyák:)

KAnya írta...

Jaj, Ági, nagyon megértelek!!! Én mikor Konbabát vártam, szültem, már 36 éves voltam és nekem is nagyon kemény volt ez a része, a fizikai megpróbáltatások teljesen ráültek a mindennapjaimra. Annyira, hogy bár álmodozom néha még egy babáról,de nem érzem magam képesnek a várandósság fizikai elviselésée.
Tényleg csak abba tudsz kapaszkodni, hogy napról napra kevesebb van hátra és hogy sokkal könnyebb lesz utána, ebből a szempontból:-)

panka írta...

Nem baj, Ági, szerintem így is nagyon stramm anyuka vagy :-), én 9 évvel fiatalabb vagyok nálad, és még csak a 2. babámat várom, de a derék és medencefájással én is küszködöm, visszerem is van, ráadásul a hasamon a bőr teljesen széjjelrepedezett már Borival a terhesség alatt, most meg kezd továbbszakadni. :-(
Egyébként meg most rengeteget keményedik a hasam nekem is, meg is nyugtatott, amit nemrégiben írtál, hogy neked mindegyik gyerekkel keményedett, mégis minden rendben volt.
Nnna, most én is kipanaszkodtam magamat. :-D

nyagi írta...

hű, köszönöm, ez a biztatás most igen jól esett!!!!:)

(Még 10 hét van ám a papírforma szerint...)
vicces, hogy azt sem tudom, visszerem van-e vagy hajszálértágulatom (nem mintha tudnám, mi a valódi különbség a kettő között:D)

Panka,
a hasam sokat keményedik továbbra is, én már így negyedjére hozzá is szoktam, magnéziumot szoktam enni, ha nem felejtem el, akkor másnap jobban vagyok. érdemes lehet megpróbálni a Magnesium phosphoricum nevű homeopátiás szert is, ha úgy érzed, hogy szükséged van rá, persze, gondolom, Borika mellett nem is pihensz sokat, nekem azért már könnyebb, mert Panni egész délután a nővéreivel "játszik".

panka írta...

Köszi, ezt a homeopátiás magnéziumot nem ismertem, majd lehet, hogy kipróbálom. A magne B6-ot az orvos javaslatára kb. úgy kapkodom már, mint a cukrot. :-/
Néha tényleg sajnálgatom magamat egy kicsit, hogy ilyen pici gyerek mellett mennyire nem tudok pihenni, de ez voltaképpen nem is igaz. :-) Egyrészt Bori hihetetleneül jófej, egy álló órán át is eljátszik mellettem úgy, hogy én fekszem, persze nem úgy kell elképzelni, hogy csöndben molyolgat, üvöltözik, meg rohangál(négykézláb :-)) de semmi veszélyeset, rosszat nem csinál, szóval lehet mellette pihenni.
Másrészt pedig ő még naponta kétszer alszik, másfél órákat, amiért roppant hálás vagyok most. :-) Ilyenkor legfeljebb az a dilemmám, hogy lepihenjek, vagy a lakást kapjam rendbe...
Az egyetlen bajom, hogy még sokat kell őt emelgetni. De sose legyen nagyobb gondom. :-)

nyagi írta...

Panka,
nem vagyok fizetett reklámügynök, de a Béresnek is van mg+B6-ja, az sokkal olcsóbb, mint a magne B6 és sokkal több mg van benne, vagyis jobban megéri. Már a legjobb az lenne, ha nem kéne, de ha már egyszer kell, akkor kell:).
Napi két alvás? Rendes ez a kislány:))) és ha hamarosan még olvasni is megtanul..... (kíváncsi vagyok ám az új kistündér nevére:D)

panka írta...

Háááát... :-) egyelőre titok. Na jó, annyit elárulok, hogy két neve lesz a kislánynak, és mindkettő rajta van a ti Boritok múltkor közzétett listáján. ;-) Bizony még az is előfordulhat, hogy ismét egyforma nevű lányaink lesznek. Úgy látom, hasonlít az ízlésünk.:-)

mazsola írta...

Szia Ági,
a Julival való kilenc hónap alatt nem voltak visszereim, de a mostani várandósságom alatt annál több, nagy és fájdalmas visszér jött ki rajtam. Izgultam is, így lesz már mindig? És fura dolog történt: Mári babánk két hete született meg:), és a visszerek a velük járó fájdalommal együtt néhány nap alatt teljesen eltűntek mindenféle kenőcs nélkül! Szóval még bármi lehet nálad is!:) Jó egészséget és boldog várakozós napokat kívánok! (És nem tudom, végül mi lesz a pici neve, de a Juli szerintem egy nagyon szép név:)) Zsófi

nyagi írta...

Szia Zsófi,
gratulálok:) gondoltam rád a nyár végén, tudtam, hogy augusztusra várjátok Juli kistestvérét. Örülök, hogy kikerekedett a család:), remélem, Juli is!
A visszeres jó híreknek meg külön örülök, tegnap észrevettem egy rondát a combomon, amit eddig nem, mára már éreztem is:/ remélem, én is szerencsés leszek...
A Juli szerintem is nagyon szép név, eddig a 3 szótag miatt nem akartuk (Bori után megfogadtuk, hogy ezentúl csak két szótagú lesz minden név a családban, hogy kiférjen egy sorba:) de most ez a legesélyesebb lánynevünk.

Panka
:)) kíváncsi vagyok.