hétfő, augusztus 25, 2008

Ha meg kellene mondanom, mi a lányaim kedvenc játéka, nyilvánvalóan nem tudnám, mert biztos nincs is olyan, de ha jól belegondolok, akkor azt hiszem, hogy a lakásban leginkább a babaházzal, a Karácsonykor kapott manóvárral (amit Ali csinált a Szőregen titokban kivágott fa ágaiból de erről persze a csajok nem tudnak), illetve a Sáriéktól kapott manóvárral (amibe Sáriék készítették a manósereget) játszanak legtöbbet. Na meg persze a bolhapiacon vásárolt istállóval, Indianyó gyönyörű kötött állatkáival, sok filc-, és sok faállatkával. Vagyis nagyon szeretnek szöszmötölni mindenféle aprónéppel.
Az iskolának készült manók után végre nekik is varrtam egy-egy drótos babát, azóta le sem tették:). A két kicsi 13 cm, a nagyobb 17 cm.Nagyon szeretnék egy teljes egész, kerek családot megvarrni, de örülök annak is, hogy eddig eljutottam. (Most másoknak varrok, mert a rendelésekkel is haladni szeretnék, de hétvégén talán bővül majd a drótos család is...)A nevüket majdnem elfelejtettem:) Borié a kisfiú, ő Jancsi. Szonjáé a nagylány (nem anyuka, hanem a legnagyobb nővér), Lilla és Pankáé a pici Lili.

11 megjegyzés:

Lívi írta...

Hát ezek is tüneményesek! :-)

puhababa írta...

Ezek is tündériek, meg a manók is, jajj! Remélem, az új jövevény nyudodt baba lesz, és sok időd lesz mindenféle gyönyörűséget alkotni, mi pedig gyönyörködhetünk. :)))

malyvacsiga írta...

Mondd, Ági, milyen drótot használsz? Én pipaszúrkálóval "tanultam"? De azt nem találom elég tartósnak, viszont a avstagabb dróttal nehezebb játszani. Van valami klassz tipped? (Pont kéne varrnom szept. elejére két 10-centis drótosat, amúgy is.)

nyagi írta...

Pindi, ó, egy nyugodt babának tényleg nagyon örülnék:) mert egy-egy hosszabb szünet után nagyon hiányzik a varrógép:).

Szilvi, én nem "tanultam" sehol, de tapasztalatból a pipaszurkát "játszós", babaházas babákhoz nagyon gyengének gondolom, ezért drótot használok (mondjuk, évszakasztalra szerintem pont elég lehet a pipaszurka is, mert azt nem hajlítgatják a gyerekek).

Névtelen írta...

Ági! gyönyörűek a manók és a babák is, gratula. Aki egyszer rákapott a varrás ízére, az valóban rabja tud lenni. Én még régen régen a nagyanyám lábbalhajtós gépén szerettem meg a varrást, a sok szép anyag mintáját, illatát amelyekkel egy hatalmas láda volt tele. jó alkotást. használd ki ezt a termékeny időszakot.
antalandi

nyagi írta...

Andi, köszi, tudod, én régen egyáltalán nem varrtam, csak Bori születése után kezdtem el, de az első darab óta folyamatosan:) egyelőre nem tudom, meddig megy, aztán, hogy mi lesz, ha bővül a család (talán nem is a baba, hanem Panka lesz a szűk keresztmetszet:)))

Hargitaiék írta...

Ezeket a manókat elnézve nem ártana bővíteni a repertoárt. Szerintem rájuk is lenne vevő, csak győzd munkával meg idővel

nyagi írta...

egyelőre eszembe sem jut sok drótosbabát készíteni:)), a tervem egy nagy, kerek család a gyerekeimnek, örülök, ha valaha készen lesz...
A drót azért ki tudja készíteni az ujjbegyeket, Szilvinek is azért írtam, hogy nem tanultam, mert elképzelhető, hogy van a vázhoz tökéletes, könnyű megoldás (spec. drót?), nem tudom. ez így mindenesetre nagyon jól hajlik és megbízhatóan erős, szépen megállnak a babák, de szívesebben varrok babákat csak puha gyapjúval:)

Endy írta...

Nagyon szèpek a babàid, olyan csalàdias a blogod, jò nèzegelodni Nàlad. Tovàbbi jò munkàt!

nyagi írta...

Endy, nagyon köszönöm:)

Noemi írta...

Vajon elolvasod-e ezt a régi bejegyzésre írt új megjegyzést? Hátha... és hátha válaszolsz, nagyon reménykedem.
A kérdésem az lenne, hogy a drótosoknál a drótot betekered gyapjúval és varrsz egy textil testet fölé (köré)? Ne haragudj amatőr kérdésem miatt, tényleg amatőr vagyok és nagyon rég kínlódom, hogy a kicsi lányaimnak drótos babákat varrjak a babaházba, de az eddig varrottak közül (még) egyik sem az igazi. S ha már ezt megkérdeztem, megkockáztatom azt is, hogy egy ilyen pici test megvarrása után hogyan fordítható ki az anyag (pl. a vékonyka lábak)?
Segítségedet előre is köszönöm
Noémi (és 4 kicsi lánya)