kedd, július 29, 2008

Az igazságosság jegyében a sors úgy hozta, hogy Pannikának is kishúga lesz, akárcsak a nővéreinek. Tulajdonképpen nagy kő esett le a szívemről, nagyon örülök az újabb kis tündérkének, ízig-vérig lányos anyuka leszek (vagyok:) de most először gondoltam arra, hogy így már biztos, hogy sosem lesz fiúnk, nem mintha ez kicsit is zavarna, sőt. soha nem jutott eszembe, hogy szeretnék fiúgyereket, egyszerűen csak belémhasított a tudat, hogy az életünknek egy szakasza minden valószínűséggel lezárul, többé nem fogunk babát várni (se lányt, se fiút). Ali végig lányban bízott, azt mondta, ha eddig nem született fiú, jobb az, ha az egy szem negyedik fiút nem kényezteti az anyján kívül még 3 nővére is:), és természetesen a lányok is nagyon-nagyon örülnek neki, ők is így "tervezték":).

A neveken sosem gondolkodtunk sokat, először nagyon egyértelmű volt a Borbála, semmi más fel sem merült. Miután megszületett és láttuk leírva, hogy Pettkó-Szandtner Borbála, elhatároztuk, hogy ezentúl csak kétszótagú neveket fogunk választani (Alinak egyszer egy OTP-s bankkártyájára nem fért ki a neve és Aladár helyett azt írták rá, hogy Ala - vicces, hogy én így sok év távlatából Alira emlékeztem, de végülis mindegy, sosem használta).
Szonja neve is azonnal megvolt (in memoriam F. M. Dosztojevszkij:)), Pankánál csak azon gondolkodtunk, hogy Anna, Panna vagy Panka legyen, a lányok ugyanis határozottan Pannit kértek (három hetes volt, amikor Pöttyös Panni lett, mert elkapta a nővéreitől a bárányhimlőt). Ali egyébként néha még ma is gondolkozik rajta, ha le kell írnia, hogy mi is lett tulajdonképpen - Panna).
Most két név merült felt, Júlia és Léna. Mivel már nem csak ketten döntünk, hanem legalább négyen (és Panka is kántálja a többiek után a hallottakat), egyelőre nincs családi konszenzus, de ráérünk, még négy hónap van előttünk.

Tegnap este Bori és Szonja egy cetlire irogatott, mint kiderült, lányneveket. Listáról akartak sorsolni:). Bori nevei: Juli, Léna, Emese, Janka. Szonja nevei: Kamilla, Kaktusz (:-), Boglárka. Hogy honnan jutottak eszükbe ezek a nevek? Fogalmam sincs, nincsenek ilyen nevű barátnőik, nekem főleg a Kaktusz tetszik, de még alszunk rá néhányat...

13 megjegyzés:

kat írta...

Nahát, gratulálok a hírhez. Négy leányzó, ez igen!
A Júlia nálunk is felmerült, és a Léna is nagyon tetszik, sőt a lányok által kitalált nevek se rosszak. Mondjuk azért a Kaktuszt meggondolnám:)))))

Névtelen írta...

Én nagyon szerettem volna az Ajsa lánynevet, ha Bálint nem Bálint lett volna. És még most is szerelmes vagyok ebbe a névbe. És a Villőt már nem is mondom, mennyire imádjuk Sárival együtt.
Másik megjegyzésem: saját életkoromból megítélve még sokáig van esélye fiúkának és lánykának is abban a pocakban, ezt előre úgyis nehéz volna tudni. Bár a "lógia" a páros számú gyermekek könnyebb életmódját részesíti előnyben. De a hat is páros szám!!! :) (Ja!:ancsa)

Lívi írta...

Dehát a Júlia 3 szótag!?

nyagi írta...

Kat,köszi:)
nem tudom, honnan jött a Kaktusz:)
Szonja nem csak most, hanem egyébként is mindig mindenből viccet csinál...

Ancsa,
nem, nem hiszem, hogy lesz még gyerek, úgy gondolom, hogy a páros szám lesz az ideális, ezért az öt nem tetszik, akkor megint lenne egy középső, ami szerintem nem jó, a hat pedig már olyan sok, hogy arra még csak gondolni sem akarok.
És különben nagyon várjuk a negyedik kistündért...

Lívi,
gondoltam, hogy előbb-utóbb valaki szóvá teszi, hogy elszámoltuk magunkat:DD. Eredetileg tetszett volna a Rozi (mint Róza, apai nagyanyám), de az nem jó a vezetéknévvel, kapásból elvetettük (az "R"-ek torlódása miatt), egy pillanatra a Júliát is elvetettük, de ha leírod, rövidebb, mint a Szonja, pont 5 betű, mint a Panna. Szóval úgy döntöttünk, ez még belefér a viszonylag rövid, szép nevek csoportjába, de végleges döntés még nincs.

Tímea írta...

Szia Ági!
Én is meg voltam győződve róla, hogy három lány után a negyedik is csak lány lehet, de nálunk másként alakult. Most még nem érezni a különbséget, de később biztosan lesznek ütközések. A keresztnév nálunk is nagy dilemma volt, mit válasszunk a Horváth mellé, ami egy kicsit egyedibbé teszi? A Borbálában mi is rögtön megegyeztünk; amikor Réka született, nagyon hirtelen kellett döntenünk, még nem voltunk benne biztosak, hogy mit szeretnénk. Sáránál viszont volt időnk gondolkodni, megnéztük milyen is ő, Tibinek tetszik a Lili, de úgy éreztük nem illik rá. Eszter tetszett mindkettőnknek, de a családban már kettő is volt... Most a fiú névnél 3 napig gondolkodtunk, a Zsombort még akkor választottuk, amikor Borcsa volt a pocakomban, most úgy éreztük, nem lesz jó. Próbálgattunk: az Áron és az Ábel volt a legesélyesebb és végül mégis maradt a Zsombor. Azt hiszem jó választás volt, bár egy kicsit "divatosabb" mostanában, mint amikor 8 évvel ezelőtt rátaláltunk. Remélem szeretni fogja. A lányok (most még) meg vannak elégedve a nevükkel. Vicces volt, mert amikor Zsombor megszületett Borcsa minden nap azzal jött haza az iskolából, hogy van-e már neve, mert mindenki azt kérdezgeti hogy hívják a kistesóját, ő meg nem tudja megmondani.

Kata írta...

Szia, Ági, örülök a hírnek és szerintem nemsemmiszépek lesztek ezzel a három ittlévő és a hamarosan érkező negyedik szépséggel:-)
És igaza van Alinak, egy kisöccs három lány és egy anya mellé...mi csak ketten vagyunk nővérei az öcsémnek, de mondhatom, nem könnyű neki!

nyagi írta...

Timi,
én pont a legelején gondoltam arra, hogy ez most fiú lesz, mert annyira másképp indul minden, mint eddig. Aztán pár hete már "biztosan tudom", hogy csakis lány lehet:)
A Zsombor egyébként szerintem jó választás. (én a manó/babarendelésekből szoktam fejben raktározgatni a neveket. Ha fiúnak varrok, akkor leggyakrabban Barnabásnak, Botondnak vagy Ábelnek:). Nálunk egyébként eddig még csak Szonja "reklamált", amikor megtudta, hogy Szonja és Zsófi ugyanaz, akkor sajnálta, hogy ő mégsem Zsófi. A többiek egyelőre elégedettnek tűnnek:).

Kata,
köszi:))

idrah írta...

De jó! Gratulálok a legkisebb kislányhoz! Csodaszép kis (nagy) család lesztek (vagytok) :-). Ali a hölgykoszorúban igazán nem panaszkodhat ;-)...

Indianyó írta...

Hát a lányok Kaktusszal nagyot arattak nálam :-DDD

Remélem, jól vagy, elmúlt az összes eddigi nehézség! MEddig lesztek itthon, vagy már nem vagytok itt? jövő héten tervezünk egy összeröffenést a HAjógyári szigeten, ahová Idrah is jön (ugyebár ;-))) jó lenne veletek is találkozni!

öleljük az egész gyönyörű családot szeretettel

Dominóék

nyagi írta...

Idrah,
köszönjük:) nem, most még nem panaszkodhat Ali, mindegyik lánya rajong érte... remélem, 5-10 év múlva sem fog panaszkodni:))

Indi,
köszönöm, ez jól esett! jól vagyok, ami abból is látszik, hogy viszonylag csendben vagyok, mert sokat varrok. Most itthon vagyunk (Bécsben), a jövő héten éppen megyünk haza, azt hiszem, pénteken vagy szombaton. Ti mikor találkoztok? milyen alkalomból? jaj de nagyon-nagyon jó lenne!! Dominónak is igértem, hogy nyáron egyszer találkozunk és sétálunk egyet közösen a lányokkal... de jó volna!

Indianyó írta...

Írtam neked emailt is, de ide is írom: szombaton lenne jó találkozni déleltőt a kopaszi-gátnál, de ha máskor lenne alkalmasabb, én rá fogok érni ám :-)ölellek i.

gyöngyi írta...

Én is határozottan ALIra emlékszem az OTP kártya kapcsán, megesküdnék rá! Mit becézget az OTP, vetettük fel akkor a kérdést!
Én is örülök a negyedik csajszinak, és a Léna tuti befutó név lesz a lányoknál (is), úgy érzem!
puszik
back to work

nyagi írta...

Gyöngyi, köszi;) a te memoriádban mindig mindketten jobban bízunk, mint a sajátunkban:) így már Ali is elbizonytalanodott, én viszont meg vagyok győződve az Aliról...
puszi