péntek, június 27, 2008

Szonja ma volt utoljára oviban, nyárünnep volt, így mentünk mi is (Ali és Bori az iskola vége után csatlakoztak). Szerettem volna a végén kedvesen megköszönni az óvónéniknek ezt a szép, vidám évet, de valahogy nem ment, annyira elérzékenyültem, hogy inkább befejeztem egy kedves köszönömnél, mielőtt lebuknék, magamban pedig betudtam az állapotommal járó hormonoknak. Az az igazság, hogy sajnáltam elválni az óvónőktől, sőt, ami még meglepőbb, a szülőktől is, annyira jól éreztem ott magam mindig.
Az ünnep azzal kezdődött, hogy a gyerekek eljátszottak egy mesét, majd volt közös tízórai (a szülők vittek szendvicset, sütit, gyümölcsöt, mindenki amit gondolt), leültünk a szépen terített kisasztalokhozt, az óvónénik pedig körbehordták a finomságokat.
Amikor mindent megettünk, kimentünk az udvarra, ahol nagyon klassz játékok voltak (körjátékok, táncok - nem is tudom, mikor körjátékoztam legutóbb), talicskázás, eperhajóztatás (itt nem az nyert, aki erősebben húzta a hajót, hanem az volt a cél, hogy egymást kell segíteni, előre megbeszélték a gyerekek, hogy kié lesz a finom eper, melyik parton kell kikötnie a kishajónak). Lehetett krumplival kanálban egyensúlyozni, homokvárban üveggolyó után kutatni, buborékot fújni, karikán át babzsákot dobálni és persze szaladgálni.
Ezután bábjáték volt, amiben egy koldus hárfájának a zenéjével malackákat táncoltat, végül emlékbe mindenki kapott egy kismalacot, illetve az éves munkákat: rajzokat összefűzve és a szőtt tarisznyát (amihez Szonjának nem volt ideje kellően hosszú pántot körmöcskézni, így utolsó nap sodrott magának egy pántot, mert mindenre van megoldás - de nem ő volt az egyetlen).

3 megjegyzés:

Tímea írta...

Milyen gyönyörű ez az ovi és a kert! Nálunk nagyon hiányzik egy nagy kert sok fával.
Megértem, hogy sajnáljátok, hogy már nem fogtok oda járni, nekünk is nagyon furcsa volt tavaly. A tarisznya gyönyörű és a malacka nagyon helyes. Látszik a képekről, hogy nagyon szép ünnepetek volt.

Ali írta...

Nem a hormonok miatt volt én is nagyon el voltam szontyolodva. Pedig én nem is vagyok terhes. Valószínűleg inkább azt öregség:-)

nyagi írta...

Timi, az ovi tényleg gyönnyörű és hatalmas az udvar, 3 csoport van, én csak azon a részen fotóztam, ahol Szonja csoportja volt. Az iskola is szép, inkább az óvónőt sajnálom, Panna egyelőre biztosan nem megy óvodába...