szerda, június 11, 2008

A fényképezőgépünk sajnos a végét járja, csak tűző napsütésben és a szabadban sikerül vele képeket csinálni:( Van egy-két képem, amik ugyan nem éjszaka, hanem tűző napsütésben, a legnagyobb fényben de lakásban készültek, remélem, azért nagyjából kivehető, bár ezekkel a körülményekkel a gép már nem tud megbírkózni... (sajnos az, hogy használunk-e vakut vagy sem, nem számít).
Most először vásároltam e-bay-en keresztül, sajnos nem olyan sikeresen, ahogy elképzeltem, de a termékkel maximálisan elégedett vagyok. Szerettünk volna Pankának egy olyan széket, amibe nem kell naponta minimum háromszor be-ki emelgetni, hanem egyedül is be tud ülni. Eddig a legolcsóbb ikeás műanyag széket használta, ami 3000 Ft körül van, nagyon jó, mert stabil, könnyen tisztítható, gyorsan szédszetető, nem túl szép ugyan (de szép fehér műanyag szék nincs is), ezen legalább nincsenek gagyi állatfigurák és több gyereket is kibír, egyszóval szerintem nagyjából minden rendben van vele.
A szék, amit most kinéztünk, szerintünk megfizethetetlen, újonnan 160€ körül mozog... hát ezt enyhén szólva túlzásnak éreztük, akkor kitaláltam, hogy majd használtan. Nemrégen valaki Angliából rendelt tőlem babát, PayPallel fizetett, így azt gondoltam, hogy arról a számláról fizetem majd a széket és így nagyon kerek lesz a történet, mert azt úgysem nagyon tudom másra felhasználni, mint internetes vásárlásra. (Hát ez a része, ami a legjobb lett volna az egészben, persze nem sikerült, mert ennél az eladónál sajnos éppen nem működött a PayPal, csak a banki átutalás.)
Rengeteg széket találtam, de amire a licit vége felé járt, már 70-80 € körül mozgott az áruk, ráadásul Ausztriában viszonylag kevés volt, ha Németországból rendelem, még ehhez jön a postaköltség is, kb 20 € körüli összeg.
Azért nem adtam fel és egy nap észrevettem, hogy van egy új (a forgalmazó által kínált), ugyan nem "stokke" nevű, hanem noname etetőszék, ugyanazon az elven működik (létraszék, ami "nő" a gyerekkel együtt), kinézetre kicsit más, de nem csúnyább. 40 € + 5, valamennyi a postaköltség, a szék bükkfából van és Panka nagyon örül neki. Én is örülök, hogy nem kell emelgetnem és végre nincs műanyag bútordarab az étkezőasztal körül.
Azóta napközben itt van a szék a varróasztalnál és amíg én varrok, Panka rajzolgat.

9 megjegyzés:

malyvacsiga írta...

Saját varróasztal...!!!! Ó, de szeretnék egyet... Na,majd ha az egyik gyerek elköltözik... :P

Ezek a székek nagyon jók. Nekünk két stokke van, az elsőt még újonnan vettük itthon (igen,tudom...), a második nálunk is ebay, és egy ismerős hozta haza. Nem veszünk most harmadikat, hanem Abigéllel megegyeztünk, hogy majd Leilának adja a saját székét...

Hargitaiék írta...

Azt hittem a bevezető után, hogy fényképezőgépet vettél az e-bay-ről :)
Széket nem lett vona egyszerűbb csinálni? Annyi mindent megcsináltok házilag sokkal jobb minőségben, mint agyári, hogy most erősen csodálkozom :)

Kata írta...

Én is nézem ezt a széket a picinek már jó ideje és a Teszveszen van egy magyar cég, aki csinálja, Szekszárdon 13 eFt volt, amikor leutóbb néztem.
A Stokke mit tud, amit ezek az olcsóbbak nem?

Kati írta...

Van itt is: http://www.e-bababolt.hu/szekek/lepcsosfa_etetoszek/sit_up.html
Bár 13ezernél picit több.

idrah írta...

Stokke-nál a márkát kell megfizetni... Egyébként a noname székek is csodaszépek, masszívak, ezt én is tapasztaltam... most itt nálunk éppen Penny Markt-ban lehet kapni akciósan 39 euróért :-O.

PayPal-lal kapcsolatban: ha nem tudod/akarod levásárolni ebay-en, akkor simán át tudod utalni a saját bankszámlára. Én már csináltam, működött és külön költsége sem volt.

nyagi írta...

Kata,
Igen, ez a belinkelt szék pont olyan, mint Panna széke, ehhez is van ilyen "előke meg öv", amit mi fel sem szereltünk. Nem tűnik kevéssé masszívnak, mint a stokke, így nem értem, miért kerül négyszeresébe (remélem, nem is derül majd ki:)))

Idrah,
mivel sajnos egyetlen kiságyon, egy hordozókendőn és egynéhány kislánynak való ruhácskán kívül semmink de semmink nem maradt enenk a leendő gyereknek, sajnos lesz mire költenem a pénzem, sőt:( de azért köszi a tippet!

Attila,
szégyenlem is magam a fényűző kényelem miatt, hogy házhoz hozatom a faszéket, Ali valóban gyönyörű fa etetőszékeket csinált a rongybabáknak (nem keményfából, csak fenyőből:), a gyerek székét valahogy mégsem bíznám rá;) és szerintem el sem vállalná...

Szilvi,
a varróasztalom két alacsony ikeás fenyő polcocskán egy nagy farostlemezlap, ez a "dolgozószaoba", ezen van a számítógép, varrógép és még sok hely. Én sajnos elég rendetlen vagyok ahhoz, hogy pl. a konyhaasztalon varrjak, mert sosem tudom elpakolni magam után a varrnivalókat. (A számítógépnek meg amúgy is kell egy hely;)

savitri írta...

nahát én ugyanezen a gondolatmeneten mentem végig a stokke székkel. de még használtan sem találtam olyan árban ami lenyelhető volt.
Aztán egy pontosan ugyanilyen székünk lett. :) Ausztriából rendeltük (arzuhanas.com) 10500 Ft-ból megvolt. De itt Budapesten, már sok bababoltban kapható, kb 12-13 ezer forintért.
Imádjuk. Strapabíró, szép, könnyen takarítható, illik az étkezőhöz. A tálca nálunk se került soha a székre.

én varrószekrényt tervezek az új lakásba :) de jó lenne már

malyvacsiga írta...

Azért a stokke védelmében: ismerek két, Németo.-ból hozott 'utánzatott', ugyanannál a családnál vannak. Mindkettő fiatalabb, mint ABigél széke, és bizton állíthatom, hogy a mienk nem mozog, nem billeg, ma is sokkal stabilabb, mint azok a fiatalabb székek csavar-meghúzás után.
Nyilván ott is sok különböző gyártmány van, de én ma is így döntenék. Ez még tutira 10 év múlva is szék lesz, de lehet, hogy később is, az pedig kiszolgálja azokat a gyereket 4-5 évig és annyi.

Persze most ne menjünk bele a hordozókendőhöz hasonló vitába, nyilván kiválóak azok a székek és nagyon jól kiszolgálják a gyereket.

Névtelen írta...

Mindenetek van:babakocsi, mózeskosár, pelenkázó, netán még fiúruhácskák is, bár azt nekem is vissza kellett adnom, ami olyan kis igazán tuti volt, de akad! Rövid lejáratra, mert most aztán megintcsak szinte minden barátném babát vár, de kezdő készletre ne költsetek! Puszi:ancsa