hétfő, május 26, 2008

Régebben azt hittem, "meglepetés-babák" nincsenek, vagy csak nagyon ritkán, de velünk aztán biztos nem fordulhat elő... Amikor megtudtam, hogy rosszul gondolom, először is meglepődtem, aztán kicsit megijedtem, de rögtön utána már nagyon örültem is neki. Persze, terveztünk negyedik gyereket, én úgy kb két év múlva szerettem volna, bár nem voltak konkrét tervek, időpontok a fejünkben. Szerettem volna egy belátható, nyugalmas, biztos időszakot az életünkben (bár Ali szerint ennél ideálisabb időszak sosem lesz). Jövő ilyenkor talán éppen Franciaországba költözünk - legalábbis most így néz ki, nem tudom, 4 gyerekkel mennyire könnyű albérletet találni, költözködni egyik országból a másikba, persze talán hárommal sem könnyebb.
Ahogy belegondoltunk, gyorsan rájöttünk, hogy a legjobbkor érkezik, így még csak két és fél év lesz Panka és a kistestvére között, ami ideálisnak tűnik. Borika egyébként már nagyon régóta mondogatja, hogy még legalább egy kistestvért szeretne (azt hiszem, több nem lesz:)...
Örülök, hogy vége van az első 3 nehéz hónapnak és örülök, hogy megint lesz egy kisbaba a családunkban, ha minden jól megy, november legvégén.

39 megjegyzés:

Ali írta...

Én is örülök, és bár az, hogy jövő ilyenkor esetleg már épp párizsi albérletet keresünk nem hangzik jól, de az elmúlt 8 évben sem láttunk előre soha még egy évet sem és ez valószínűleg nyugdíjig már így is marad:-)

Ali írta...

Sőt én örültem először:-)

kat írta...

szívből gratulálok:)

malyvacsiga írta...

Nahát, nektek is?! Szeretettel gratulálok!

malyvacsiga írta...

Nahát, nektek is?! Szeretettel gratulálok!

márta írta...

Titkos olvasóként én is gratulálok! :) A gyerekek mindig a legjobbkor érkeznek, és szerintem sem sokkal nehezebb négy gyerekkel költözködni, mint hárommal (bár nekem még csak az utóbbival van tapasztalatom.)

nyagi írta...

jaj, igen... majdnem elfelejtettem, hogy tényleg Ali örült először, mert velem ellentétben ő egy pillanatra sem ijedt meg:)
Köszönjük a gratulációkat!
Márta, igen, biztosan mindeg a legjobbkor érkeznek:))

Kata írta...

Nahát, nahát, micsoda hír! Gratulálok és örülök, hogy túl vagytok az eleje nehezén:)És hova jársz dokihoz/bábához? És hol fogsz szülni? Kíváncsi vagyok, a három tündérlány után most ki fog érkezni. Megérzések? Tippek? Ki minek örülne?

nyagi írta...

Kata,
köszi:) az eleje nagyon durva volt, rosszul viseltem, sokat hánytam és sokat aludtam, de szerencsére vége. Én megmagyarázhatatlan okokból úgy érzem, hogy fiú, de el sem tudom képzelni, hogy ne lány legyen:). A csajok kislányt szeretnének, bár Borika szeretne fiút is, ha biztosan tudná, hogy nem lennének robotjai és katonái:). Ali határozottan lányt szeretne, ha már eddig nem lett fiú, nehogy már a negyedik legyen, aki fölött az anyján kívül még 3 nővér is anyáskodik... de én is kíváncsi vagyok.
Sopronba járok orvoshoz, ott lakik Ali nagymamája, ő tud vigyázni a lányokra.
Mind a hárman kórházban születtek, nagyon könnyen, gyorsan, Ali mindig támogatta az otthonszülést, én a Szeged-Pest távot sem éreztem megnyugtatónak, pedig Pankánál már autópálya is volt, de mindig nagyon gyorsan jöttek a gyerekek és én nagyon-nagyon aggódós vagyok. ezt kicsit sajnálom, mert most is fontolgatnánk, csak hát...
(és ti? bevállaltok még egyet?:)

Kata írta...

Én is fiút érzek hozzátok:-) Bori de helyes ezzel a robot-katona elleneséggel, megértem abszolút, de nem tudom semmivel bíztatni, sztem a pasikban ez benne van és jobb, ha kiélik kiskorukban, legalábbis én ezen magyarázat alapján adtam föl a "nálunknem leszkatonaésrobotésfegyver"-elvemet...
Hát, ilyenkor lámpaoltás után el tudom képzelni a negyedi babát, de tíz perce még azt éreztem, a három is sok nekünk.
A férjem nagyon mondja a negyedik babát, nekem semmi észérv nem szól mellette, de nem-észérv elég sok. Pl. jó lenne megint szülni (harmadik babánkkal szuper itthonszülésünk volt); nem lesz kortársa a picinek és hasonlóak. Szóval HELYZET lenne, ha valaki jönni szeretne még hozzánk, az biztos...

nyagi írta...

erre mondta Ali azt, hogy jó, hogy jön a baba, a legjobbkor, mert ha sokáig gondolkodnánk rajta, hogy elbírunk-e négy gyerekkel, mindig találnák ellenérveket... és persze én bízom a korosztályos csoportosulásban:) - két nagy és két kicsi... Aztán majd ki tudja, mi lesz.

malyvacsiga írta...

Ági, mivel Geréb Ági szegedi, ezért Szeged Budapestnek számít. Az autója már vezető nélkül is odatalál... :-)
Ez nem rábeszélés, csak mondom. (Nálam kettőt Budapesten belül majdnem lekéstek, az elsőt és a haramdikat. De csak majdnem.)

Hú, de izgalams lenne, ha kisfiú lenne! Nálunk nincs robot meg katona, de van pl. vonat minden mennyiségben.

nyagi írta...

Szilvi,
tudom, Ali is mindig ezzel érvelt, egy nagyon kedves barátnőmhöz is leért időben Szegedre, van olyan ismerősünk, aki felmet a Születésházba, kétszer is, a harmadikat náluk nem vállalta, mert nem fordult be és nagy volt, sőt van olyan ismerősünk is, akihez az elsőnél lejött, a második nélküle (telefonos útbaigazítással) született.
Én nagyon aggódos vagyok, most aztán ide, Bécsbe? még vívodom ám, nagyon...

Indianyó írta...

Babaeső amerre nézek :) Sok boldogságot a legkisebbhez is!

malyvacsiga írta...

És bécsi bába? A soproni kh-ról hallottam jót is, de nem békénhagyósak, az biztos...

Névtelen írta...

Gratulálunk!!! Hurráhurrá!!! Éljen a negyedik (és a harmadik és a második és az első!!!) Jó lett volna ha beugrotok a hétvégén, vigyázzatok magatokra, SáriÉviMit

nyagi írta...

Indim nagyon köszönöm!

Szilvi, a vívódást úgy értettem, hogy elvileg még minden lehetne, a soproni kórházról semmit nem hallottam egyébként (lehet, hogy jobb is?:), de nagyon valószínűnek tartom, hogy majd meg fogom ismerni...

Mitics, találkoztunk Leanderékkel, ők mondták, hogy vidéken cseresznyéztek és mennek hozzátok kutyát etetni, mi meg úgy döntöttünk, hogy csak a kutyák miatt nem megyünk ki velük. Mégis otthon voltatok?!

nyagi írta...

Indi, nem akartam ennyire bizalmaskodni:D, a vessző helyett lett a birtokjelző:)

pindi írta...

Hát mondom én, hogy manapság csak meglepetésbabák jönnek! ;))) Szívből gratulálok!

idrah írta...

Ági!
Micsoda jó hír!!! :-) Szívből gratulálok én is! Mindenféle jót kívánok a babaváráshoz, a szüléshez, a babázáshoz :-).
És zárójelben mondom, de nagyon irigykedem :-D ;-)...

Tímea írta...

Mi is sok szeretettel gratulálunk! Egy őszi baba, nálunk Borcsa született november legvégén, 27-én. Ausztriában lehet választani független bábát, és nagyon sok születésház van. Te tudnál úgy szülni, hogy nem az anyanyelveden szólnak hozzád? Lehet, hogy ez egy buta kérdés, mert abban a helyzetben teljesen mindegy, de én úgy gondolom nekem pl. nem lenne jó... (De az is lehet, hogy Bécs környékén van bába, aki beszél magyarul is.) Addig még sok idő van, majd még alakul a dolog.

Tímea írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
malyvacsiga írta...

Szerintem a nyelv nem akadály, ha az ÉRTÉS megvan. Diplomatagyerekként nagyon sok asszonyt ismertem meg, akik külföldön szültek, két unokatesóm pl. Kínában született (tán orosz kh-ban, nem emlékszem, de 30-40 éve a magyar diplomaták tudtak oroszul valamelyest).
Én ugyan itthon szültem, de két nyelven, mert a páromhoz akkor sem magyarul szóltam.
A barátaim közül is sokan szültek külföldön, kh.-ban is, bábával otthon is.

irisz írta...

Gratulálunk!!!
Fura, de amikor itt voltatok, volt egy ilyen érzésem, hogy esetleg, talán, talán, a szép zöld ruha alatt rejtőzik még vki. :) Annál még érdekesebb, hogy nem olyan rég, már egyszer vhogy elgondolkoztam, h. vajon lesz-e nálatok negyedik gyerkőc..

Azért nekem így úgy tűnt h. a lányok egészen jól összebarátkoztak a robotokkal. :D :D

panka írta...

De jó! Hadd gratuláljak én is!
Méghogy nincsenek meglepetés babák! Hát nálunk is egy olyan érkezik újév körül, kevesebb mint másfél év lesz közte és a mi Borink közt. :-)
Micsoda babaeső, amerre csak nézek, mindenki babát vár! :-)))
Örülök, hogy már túl vagy a nehezén, én még kókadozom...

nyagi írta...

köszönjük a sok biztatást, nagyon jól esik ám:)

Idrah, hát azt kívánom, hogy jöjjön a harmadik;)

Panka, neked pedig én is gratulálok! Nahát, nem egész másfél év! szerintem jó lesz, annyira jól összenőnek a testvérek, amikor kicsi a korkülönbség:)

Írisz,
igazad van:) a robotok és az űrhajó! na meg az a kisautó... az az igazság, hogy imádják a csajok ezeket a fiús játékokat:DD

Timi, Szilvi,
a Bécsben szülést azért vetettem el, mert nem hiszem, hogy nem zavarna, ha németül beszélnének hozzám, annyira nehezemre esik szülés közben figyelnem a külső személyekre, hát még ha nem is magyarul szólnak hozzám... Amúgy biztos vagyok benne, hogy ha itt születne kórházban, akkor is jobbak, nyugodtabbak lennének a körülmények, mint egy átlag magyar kórházban, sajnos. Azt hiszem, itt pl alapból van egy bába az orvos mellett a kórházban és európai szinten az egyik legfejlettebb dúlaság működik, de az anyanyelvem mégis biztonsaágot ad, nekem.

nyagi írta...

Timi, Szilvi (meg ha valakit még érdekel),
Bécsben az otthonszülés (kb a szülések 1%-a) 1000-1400€, a születésház pedig 1700€ (mondjuk, ebben benne van a felkészítés, a gyerek orvosi vizsgálata is, illetve a kiskönyv, ilyesmi intézése).

malyvacsiga írta...

Öööööööööööööö, ez sok. Sőt, nagyon sok. :-( És a kh-i ott mennyi? És ezt nem téríti semmilyen biztosításotok? Csak érdeklődés szinmtjén, hiszen nem akarlak meggyőzni, különösen, hoyg elmondtad, hoyg neked az fontos, hoyg magyarok legyenek körülötted. Egyszerűen érdekel.

nyagi írta...

amelyik oldalt néztük Alival, kiderült, hogy pl. Hollandiában támogatja a aTB, itt ilyenről szó sincs, pedig gondolom, akkor itt is említették volna. hát szomorú, de ez így itt szóba sem kerül, azért ha ennél többre jutunk, majd megírom, még sok idő van addig:)

Ali írta...

Nem ez extra kiadásnak tűnik nekem. A kórházi szülés szerintem ingyen van, ugyanúgy, mint Mo-n, csak talán tényleg:-)
Amennyire utánanéztem Németországban mindent fizet a tb, de a legjobb a helyzet Hollandiában:
"Hollandiában nagyobb hagyománya van ennek a gyakorlatnak, ott a szülések 30 százaléka otthon zajlik le. Ez semmilyen statisztikailag kimutatható kockázatot nem jelent: Hollandiában a világon az egyik legalacsonyabb a szüléskor bekövetkező, illetve perinatális elhalálozások aránya.....
A társadalombiztosítás 100 százalékban téríti a szülésznő szülésnél való közreműködését, valamint 12 szülésutáni látogatást, leszámítva a szülésznő utazási költségeit. A szülésznő a szülés utáni napokban minden nap legalább egy órát köteles a kismamával tölteni, segíteni neki. A szülés után legkésőbb egy héttel orvosnak kell megvizsgálnia az újszülöttet. Hollandiában a szülésznő mellett olyan gondozónő - úgynevezett "kraamzorg" - költségeit is megtéríti a társadalombiztosítás, aki az első napokban segít a kismamának tisztába tenni az újszülöttet, ételt készít, kimossa a fehérneműt."
Amúgy egy kollégámnak épp tegnapelőtt született a fia Hollandiában és tegnap már otthoni képeket küldött róla és nem photoshoppal csinálta azt hiszem.

Ali írta...

Ja, innen vagyok ilyen okos:
http://www.vitaminsziget.com/cikk.php?id=877

malyvacsiga írta...

Sőt, ott akkor fizetsz, ha kh-ban akarsz szülni, pedig orvosi indoka nincs... :P

Névtelen írta...

Szia Ágnes!
Nagyon jó hír, nagy öröm. Gratulálunk. Négy gyerek, de jó... Zsoltéknál éppen úgy volt, ahogy te írod a két nagyobb és a két kisebb párban. A segítségnyújtás pedig még most felnőttként is nagyon jól működik oda-vissza mind a négyőjük között...
antalandi

Névtelen írta...

Szia Ágnes!
Nagyon jó hír, nagy öröm. Gratulálunk. Négy gyerek, de jó... Zsoltéknál éppen úgy volt, ahogy te írod a két nagyobb és a két kisebb párban. A segítségnyújtás pedig még most felnőttként is nagyon jól működik oda-vissza mind a négyőjük között...
antalandi

Lívi írta...

Dejódejó! Hát tényleg csak úgy potyognak a babák mostanság! :-)
Gratulálok nektek! Bogi is november végi :-)

savitri írta...

azta mindenit!:)))))
Szívből gratulálok!

Eszter írta...

szívből gratulálok!

Névtelen írta...

Szia, Kedves, Ancsa vagyok. Emitt már csak azért nem örömujjongok, mert én már örülhettem élőben.
Hanem a szülés körülményeivel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy a legfontosabb szempont nem pénz, vagy bármi, hanem hogy az anya hol érzi magát a legnagyobb biztonságban. És ha egy soproni kórházban, akkor az úgy van a legjobban. A háborítatlanság kedvéért én azt nézném meg, van-e doula Sopronban, bemehet-e kórházba, nem zárja-e ki a jelenléte az apát a szülésből. Doulák szegedi tapasztalata, hogy rögtön csínján bánnak a mamikkal az orvosbácsik, ha van doula. Egy barátném szült már Bécsben, ő osztrák állampolgár is, de a második babájával már nem ment vissza oda. Az tény, hogy kevés a beavatkozás, és csak nagyon indokolt esetben használnak bármit is, ami plusz költség. De hát addig még van idő, és úgyis minden a legjobban fog alakulni, tudom...puszi

Névtelen írta...

Tiszta szívből gratulálok!
Mónika