csütörtök, május 08, 2008

Most már természetesen az oviban is van tetű, csak ott nem nem Kopfläuse a neve, hanem Kinderläuse:)). Szonját mi kezeltük akkor, amikor Borinál találtunk és szerintem az ő hajában is volt egyetlenegy tetű, de soha nem viszketett neki, nincs egyetlen fehér tojás sem a hajszálain, szóval nem tudom, hogy ő is átesett-e már rajta. A család legkisebb és két legnagyobb tagja (eddig) biztosan megúszta, de ha Kinderläuse, akkor nem is érzem fenyegetve magam:).
Egy honlapon ezeket az alternatív kezelési módokat találtam, de felhívják a figyelmet arra, hogy nem teljesen biztonságos módszerek:
(mellesleg Ali szerint nem jó, hogy a waldorfban mindenki csak alternatív módszerekkel próbálkozik, mert így kiírthatatlan a közösségből. Szerintem itt sincs több, mint a szegedi oviban volt, csak ott ciki volt róla beszélni, ezt még ősszel leírtam, hogy az óvónők egyszerűen nem szóltak. amikor rákérdeztem, miért suttogva kell megtudnunk az ovi folyósóján, hogy tetű van az oviban, ez volt a válasz: "(öööö) csak annak szóltunk, akinek szokott lenni." Remek.
  1. Aloe vera-Extrakte
  2. Neem-Baum-Extrakte
  3. Niemöl - Teebaumöl
  4. Brennesseljauche (Nr. 1-4 ist besser zur Behandlung von Blattläusen (Hemiptera) geeignet)
  5. Natriumbicarbonat
  6. Mischung aus Lavendelöl mit Sonnenblumen-Öl für 20 min unter einer Wärmehaube
  7. Mosquito Spezial Läuse-Shampoo (Soja-Kokusöl-Gemisch s. yopi.de)
  8. Sabadillessig (hanfkorngroßer Samen eines in mexikanischen Höhenlagen wachsenden Zwiebelgewächs, Giftstoff: das Alkaloid Veratrin)
  9. RamifarnExtrakt (aus Tariacetum vulgare-Fam. Asteraceae--also kein Farn!)- giftig, früher gegen Würmer u. Läuse-Krätze eingesetzt)
  10. Sauna -Anwendung oder 45 min unter Schwebehaube bei 45° C.

27 megjegyzés:

Ali írta...

Az oviban az van kiírva, hogy patikában kapható tetűírtóval mossák meg a gyerekek haját, nem majonézes meg olivaolajas-levendulás pakolást ajánlanak...
Amúgy, sok rosszat lehet találni a permetrinről (a tetűírtó hatóanyaga) az interneten, de persze mindenről lehet ilyeneket találni, ami nem jelenti azt, hogy ezek a rossz dolgok nem igazak, de sajnos szerintem hónapokon keresztül tetvesnek lenni sem jó.
A szauna jó ötletnek látszik, de nem hiszem, hogy a gyerekeknek jó dolog a szauna. Bonyolult kérdés ez valószínűleg az egyetlen jó megoldás az az, ha mindenki tud róla és figyel rá.

malyvacsiga írta...

Egyet kell Alival értenem bizonyos mértékig. Nekünk csak egyszer volt, a három gyereknél, és egy-egy Nix-es kezelést kapott mind (ez "méreg"), majd NeemOxan-os kifésülő balzsammal folytattam.
De kering az iskolában az anekdota arról a félévről (még a mi időnk előtt), aminek a végén a szülők sorfalat álltak a bejáratnál és nem engedték be azon néhány család gyerekét, akik elvi okokból (nem gyilkolunk) és ál-környezettudatosságból (azért ál, mert ha lesz.rom a többi embertársamat, akkor minden vagyok, csak nem KÖRNYEZETtudatos!) és ál-egészségtudatosságból (nem hiszem, hogy féléven keresztül sebes fejjel járni egészséges) nem voltak hajlandóak fellépni a tetű ellen.
Nem is akarom tudni, kik voltak ők, de számomra a sztori tanulságos volt.

malyvacsiga írta...

Ja, mert már törvény is kimondja, hoyg tetű miatt nem lehet hazaküldeni gyereket az iskolából.

Hargitaiék írta...

Lassan a karantén is diszkrimináció lesz.
A fejtetű amúgy hőmérséklet szempontjából szűktűrésű jószág, a szauna és a melegvizes hajmosás (fürdő) biztos nem a kedvence. Az olajak eltömik a légzőnyílásokat (bio permetszereknben legalábbis így hatnak) A neem fa kivonata rovarölő szer, ezzel az erővel a szintetikus ugyanolyan jó , vagy a rovarporvirág hatóanyaga (piretrin)
Ja, meg a petróleum is, mint a régi időkben :)

Tímea írta...

Sziasztok!
Tetü nálunk is van, saját tapasztalatunk még nincs, mert eddig még nem sikerült begyűjteni. Itt is van olyan család, aki nem hajlandó ezzel foglalkozni, és ezzel őrületbe kergeti a többieket. A szerekkel az a tapasztalat, hogy sem a tetvek, sem mi emberek nem vagyunk egyformák, van akinek bevált az egyik szer, de másik 2-3 féle nem. Volt olyan tapasztalat, hogy pl. a Nix előírás szerinti használata mellett élve maradtak a tetvek. Mi azért kerestünk vegyszermentes megoldást, mert Sára nagyon ekcémás és féltünk tőle, hogy nem tesz jót a fejbőrének a vegyszer. Az egyik anyuka tavaly kénytelen volt leborotválni a haját, mert teljesen felmarta a fejbőrét a Nittyfor. (Hogy ki mit használ különben anyagilag sem mindegy, egy 3-4 gyerekes családnál, ez már elég komoly összegekre rúghat.) Az egyik anyuka szerint megelőzésnek legjobb az ecetes hajöblítés, hajmosás után, az oviban pedig most sokan használnak egy svájci nyírfasampont.

Nyerges Ágnes írta...

Szia Timi, nekünk is az a tapasztalatunk, hogy a NIX nem vált be Borinál:( első használat után még volt élő tetű a hajában, a fejbőrén pedig van két-három nagyon pici seb. (hogy a szertől van-e, vagy attól, hogy vakarta, nem tudom).
Mindenesetre van olyan érzésem, hogy a gyerekek ping-pongoznak a tetvekkel az osztályban. Én is olvastam, hogy minimum egy hétig minden este érdemes ecettel lemosni a hajat. Most kb óránként fésülgetem tetűfésűvel, találni nem találok semmit, de úgy látom, hogy borzalmasan nehéz kiírtani, soha nem gondoltam volna!

Hargitaiék írta...

A pingponzozással biztosan igazad van. az egésznek úgy lenne értelme, ha egyidejűleg az összes gyereket kezelnék. A petékre hat a szer? Ha nem, akkor az is lehet a sikertelenség oka, erre az ismételt kezelés lehet a megoldás (a tetü életciklusához igazodva)

malyvacsiga írta...

Elvilega Nix a petéket is megöli. Ezek szerint nem mindenkinél. :-/

Nem próbáltad, hoyg kendpőben járjanak a lányok? És fonott copffal? Henrik is azt javasolta a suliban, mert először is nem a lelógó hajról mennek át, hanem a fej közeléből (ahoyg a kislányok összebújnak matricát cserélni, pl.), és a fontott hajat sem szereti a tetű valamiért. Tehát ha a homlok-fül-vonal nincs szabadon, kisebb az esélye a pingpongnak.

Nyerges Ágnes írta...

Elvileg hat, sőt, az van ráírva, hogy utána még 6 hétig védelmet nyújt. Egyiket sem tapasztaltuk meg:( Szegény Borikának már kétszer kentük be a haját...
Szilvi, azóta, hogy írtad, mindketten szigorú fonott copfokban járnak, a kendő rajtuk volt egy napig, de aztán... hát az isiben, oviban nem veszik fel. Elég tanácstalan vagyok, talán kellene még egy harmadszori (nem nix-es) kúra is, egyelőre fésülöm, figyelem (sajnálom, mert nagyon zavarja) és várunk. Ha látunk megint egy "dögöt":) a hajában, akkor veszünk itt valami más gyógyszertári csodaszert. Én azt is most tudtam meg, hogy ezek képesek lakalmazkodni a hajszínhez, pont úgy néznek ki, mint a haj!

malyvacsiga írta...

De csak az állat alkalmazkodik, a serke nem. És végül is az a rákfenéje a dolognak: amíg serke van, nem vagy "gyógyult". De azok szépen kijönnek a fésűvel. Ja, fém-fésűt, használsz, igaz? Mert a műanyag olyan két nap használat után el-elgörbül, és nem szed ki semmit...
Hú, eléggé megszenvedtek vele, sajnálom.

Nyerges Ágnes írta...

Szilvi, fém fésű??? olyat hol lehet kapni? mi a második műanyagot használjuk, a serkéket általában kézzel próbálom, mert a fésű nem sokat ér...

malyvacsiga írta...

Ne ijedj meg: kisállatboltban. A mi osztályunkat egy állatorvos-apuka látta el: kutyáknak való bolha-, vagy tetűfésű, nagyon sűrű, természetesen lekerekített fogakkal, hisz az állatot sem akarod megsebezni... Úgyhogy Fressnapf, vagy akármi...

Nyerges Ágnes írta...

Köszönöm!!!!!! de jófej vagy, hogy idetévedtél, mendjárt el is sétálunk a közeli Fressnapfba!

idrah írta...

Jesszusom, de ijesztő ez a tetű dolog... Már előre félek! Nekem anno 10-12 éves koromban volt "szerencsém" a kis "dögökhöz", de nem rémlik, hogy nagy macera lett volna kiirtani. Talán időben észrevettük, vagy agresszívebb szerrel kezeltek nem tudom :-/. Itt Ákos sulijában azt figyelték meg, hogy általában hosszabb tanítási szüneteket követően tör ki a "járvány", így azt rendszeresítették, hogy minden szünet utáni első napon átnézik a suliban az egész bagázst... jó móka lehet :-O.

Nyerges Ágnes írta...

Nekem is volt egyetlenegyszer gyerekkoromban, valami nagyon büdös szerrel kellett bekenni és egyész nap zazcsó volt a fejünkön, nem emlékszem, hogy macera lett volna utána. Ehhez képest (mint szülőin kiderült egyszer, itt mindenki olajozza, ecetezi stb) most az van ráírva a permetrines nixre, hogy 10 perc és tuti hatás.... Én amúgy pont abban bíztam, hogy most itt ez a 4 nap szünet, mindenki kiírtja otthon a gyerekéből és tiszta lappal:) indulnak szerdán.... ezek szerint pont nem.

Tímea írta...

Nagyon jó ötlet ez az "állatbolt", meg fogom nézni ott milyen van. Mi gyógyszertárban vettünk fém tetüfésűt, 2500,-Ft-ért.http://www.shantys.com/products.php?cat=7, ezen az oldalon látható, (van ott egy szer is, azt nem ismerjük), 5.83 Euro, kevesebbnek tűnik, mint a 2500,-Ft, persze erre még rájön a szállítási költség. Borcsa kérdezte egyszer, hogy miért kell kiírtani, miért kell állandóan piszkálni őket ezzel, nagyon utálja a mindennapos macerát, pedig nekünk még nem is kellett írtani. Elsőre nem is tudtunk mit válaszolni, aztán mondtam neki, hogy amíg csak 1-2 van nem is olyan vészes, de ha már több száz, és nagyon viszket és nagyon sebes a feje...

nyagi írta...

Mindig elfelejtem leírni. Vettem a Fressnapfban macskafésűt:) 4 euróért. kb olyan, mint a fésű, amit a képen belinkeltél, Timi és nagyon jó!!!! Mondjuk, én a végén elvesztettema türelmem és miután már Szonja hajában is láttam, úgy írtottuk ki végleg, hogy leültünk egy kisollóval a lámpa alá és azokat a szálakat, amin láttam tojást, egyszerűen kivágtam. Ez megszűntette teljesen, már csak rossz (tanulságos) emlék.
Itt Ausztriában is vettünk azért valami tetűírtót, aminek kellemes illata van, 1., 3. és végül 8. napon kell megmosni a hajat, ez a módszer amúgy magában hatásosabbnak tűnik, mint a nix. Remélem, nem kell tesztelnem. (találtam olyan honlapot, ahol le van írva, hogy mindenki vigye vissza a nixet tetvekkel együtt a gyógyszertárba, mert annyira hatástalan)

ixchel írta...

Sziasztok!
Állítólag a hajsütővas melegét nem bírják se a tetvek, se a serkék.

NonóManó írta...

Én most úgy írok, mint a szenvedő fél, tehát a tetű az én fejemben van. Mi anyukámmal kipróbáltunk egy illóolajos kezelést is amikor még csak serke volt a hajamban. Utána úgy tűnt, sikerült kiírtani. De következő nap újabb serkéket, sőt egy kifejlett élő tetűt is találtunk. Anya minden nap órákig nézegeti a hajamat, és ha "dögöket" lát benne, kiszedi. Már kb. 5. napja próbáljuk kiírtani őket, sikertelenül. Tegnap Nittyforral is kezeltük a hajamat, de ma még mindig egy csomó serke volt a hajamban (hálisten élő nem). Én már felsős vagyok, tehát nem nézik el a hosszú hiányzást, viszont be nem mehetek, mert fertőznék. Nem tudom, mit csinálhatunk még..

ixchel írta...

A Nittyfor drága és nem sokat ér. A tetveket általában elpusztítja, de a serkékkel nem bír. Persze az se kis szó, ha nincs élő bogár az ember hajában, ami újabb serkéket rakna le...Nálunk csak anyukád módszere vált be: mindennap tincsenként átnézni a hajat (napfénynél, mert a lámpafény kevés) és az összes serkét kiírtani...Kitartás!

Névtelen írta...

Nekünk egy hónapja sikerült kiírtanunk a tetűt. Igaz állatot nem, csak serkéket találtunk. Vettünk valami szert és az egész családot bekentük, aztán egy héttel később mégegyszer. Nálunk hatott. A serkéket ecettel sem sikerült "leoldani", így kurkásztunk sokág. A macskafésű kiváló ötlet, a mkrönyékünkön lévő gyógyszertárakban nem volt magában fésű, csak valamelyik (nem ajánlott9 szerrel együtt lehetett volna megvenni...
Annak idején minden ágynaműt, meg ruhát kimostunk, de volt, amit nem lehetett 60 fokon. Például a kislányom szép új sapkáját.

Mit tanácsoltok, a csak 30 fokon kimosott, fertőződöttségkor hordott sapkát fel lehet még húzni? Mit kell tenni a sapkával, hogy nehogy visszafertőződjön?

wittinger@rubicom.hu

malyvacsiga írta...

Fagyasztóba vele úgy 24 órára!

lina írta...

Hát igen ez a tetű borzasztó !A mi osztályunkba szeptember óta van 2.o mi szülők már majd meg bolondulunk mert hihetetlen nehéz kiírtani főleg az miatt hogy van egy két szülő aki nem törődik azzal ,hogy a gyermekét lekezelje. Pedig ez a neemoxan igazán jó .

nyagi írta...

Most volt szó az iskolában a tetűkérdésről és azt mondták, hogy a sapka, párna stb. semmi különös extra mosást nem igényel. Nem elképzelhetetlen, hogy sapkával átkerülhet a tetű, de nagyon kicsi a valószínűsége.
(Állítólag kísérletesen nem sikerült igazolni).

Névtelen írta...

Én 14 éves vagyok és sajnos sokszor vagyok tetves 8.második félévébe vagyok és már alig várom h elballagjak!Mert a középiskolában nagyon ritka a tetű ez a bölcsödét,ovodát,általános iskolát érinti leginkább!Az én anyukám már nagyon kész van a tetűktől szinte havonta újra megkapom a tetűt!!hiába írtjuk ki!próbáltuk már a nixet,nemoxant,pedexet,nittyfort
A nittyfor eggyátalán semmit nem hat!maximum kiöl pár tetűt aztán 2 napig szaglok tőle és végül 3 hét múlva újra jön a tetű...!
A pedex kiöli a tetveket de útána egy nap védettségre sem szabad számítani!
A nix az vált nekem a legjobban be az nekem kiírtotta és bár a 6 hét kamu de egy ideig meg is védett!
a nemoxan az jó a serkékre az az egyetlen ami szerintem jó!
Most azért kerestem meg ezt az oldalt mert sajnos megintetves vagyok:( és most a petróleumot szeretném kipróbálni ezt az eggyik barátnőmtől hallottam hogy neki ez vált be a legjobban!Nálunk is oda vissza megy-jön a tetű nálunk az ölelések (néha közös hajkefe használat)fényképezkedések ottalvások terjesztik a tetűt sajnos ezek a hajkefe kivételével olyan dolgok amiket bunkóság vissza utasítani!(legalábbis szerintem)Szóval önök szerint a petróleum jó irtószer??vagy ha nem ez akkor mi az?Mert nálunk ez osztály betegség...(Jönnek a védőnők de sokszor nem veszik észre a tetűt ha csak nem előre haladott állapotban van)

ixchel írta...

Kedves "névtelen", a petróleumot mi is végső elkeseredésünkben próbáltuk ki. Borzasztóan rossz hatással volt a gyerekek hajára, fejbőrére és nem irtott jobban, mint a Pedex. Ami bevált: vékony tincsenként átnézni a hajat a serkék után legalább minden másnap.

mónika írta...

Heló!
Most én is küzdök a drágaságok ellen de nekem egyik patikai szer sem jött be, így állatoknál használt szert vetettem be a neostomosan-t ez hatott csak hát maradtak látható serkék viszont halottak. Ahogy a kisfiam oviba ment megint visszafertőződött és most minket tiltottak ki mondván van serke...
Ántsz szerint nem tiltható ki az oviból, ovi és doktornő szerint igen, csak egy költői kérdés: én betartom de akkor aki visszafertőzi az miért mehet? én meg nem tudok dolgozni menni amit ugye nem igazán tolerál egy munkahly sem.
az állat fésű nagyon jó ötlet köszi :)