csütörtök, március 06, 2008

Sokan szokták kérdezni tőlem (Boritól...), hogy haladnak az elsősök az írással, olvasással. Lassan, ráérősen:-).
Most írás a főtárgy, vagyis minden reggel betűket írnak, csak nagy nyomtatott betűket és még nem is tanulták mindet. Nem ABC-ben haladnak, az osztálytanító egy történetet mesél, amelyben felbukkan napról napra egy új szereplő, azt rajzolják le (természetesen a szó kezdőbetűjét tanulják éppen). A napi házi feladat az adott betű "gyakorlása", egy egész oldalas nagy betű, majd 8 sor kisebb (amiből a képen csak 4 sor látszik:)
Hétvégére "több" feladat is jut, mostanában az osztályban előforduló keresztnevekből kell néhányat leírni, amikben a héten tanult új betűk is szerepelnek, egyébként szavakat még egyáltalán nem írnak. (szünetekben sosincs semmiféle házi feladat, egyetlen betű sem).
Ideteszek pár képet a kedvenc betűimből, ami az új füzetében van (régebben már írtam, hogy az elsősöknek csak 3 db viaszkrétájuk van, az alapszínek):
A Kobold:
a rabló (Rauber):
a lámpás (Laterne)
a liba (Gans)
és a kutya (Hund)
Bori nem értette a kutyához fűződő meserészt sajnos, nem tudta, miért ilyen színes, pedig a mese közben az egyik kislány felkiáltott, hogy "arme Hund" (szegény kutya). Sajnos ilyen apróságok még vannak...

10 megjegyzés:

Hargitaiék írta...

Ilyen nálunk is volt, már csak ki kéne találni valamit az összes többire a "fecskevonal" mellé :)

szilvi írta...

Nahát, álomszépen rajzol a lányod! A rabló és a lámpás mintha w.-os képeskönyvből lenne egy ábra!

Nyerges Ágnes írta...

Attila, igen, az a hatalmas különbség, hogy a "fecske-betűket" egy fél centis helyre kellett beilleszteni tűhegyes fekete ceruzával és a végén piros/fekete pont járt érte:))
Most varrom egyébként Szabolcs manóját, utasítás hiányában úgy döntöttem, zöld lesz, mint Szabi apukája:)

Nyerges Ágnes írta...

Szilvi, aranyos vagy, mint mondtam, a kedvenc betűimet válogattam, nekem is ezek tetszettek legjobban az új füzetben, vannak kevésbé kedves ek is. Bori nagyon szeret rajzolni, bár furcsa módon a formarajzot azt nem szereti....

Hargitaiék írta...

Köszönjük, biztos fog neki örülni :) (Apu szellemi színvonalához is jól illeszkedik az éretlen szín)
A fecskevonalra visszatérve: 32 év alatt azért történhetett némi fejlődés az írásoktatásban. Mire Szabolcs iskolába megy, addig még van lehetőség tovább finomítani a rendszert, az én kézírásom az már úgyis veszett fejsze nyele :)

Nyerges Ágnes írta...

én a környezettudatosságra céloztam, semmi egyébre. szeretteem volna valami jó kis túlélős terepszínű nadrágnak valót is, de azt nem találtam:))

Hargitaiék írta...

Csak önkritikát gyakoroltam :) (Nem árt, lehet, hogy az is újra divatba jön hamarosan...)
Terepszínű anyagot majd küldök legközelebb (Télit, nyárit meg sivatagit :))
A rajzok olyan szépek, hogy azt hittem "gyárilag" vannak a munkafüzetben

Nyerges Ágnes írta...

nem, ebben az iskolában semmit nem kapnak készen, így a könyveket sem, csak üres A4-es füzeteket, amibe ők maguk rajzolják, írják felsőbb osztályokban is a "tankönyvet" (mint ahogy maguk faragják a kötőtűt, maguk nemezelik/kötik a furulyatartót stb). Na jó, az iskolapadokat nem ők faragják, mint a Három Matyiban a diákok, de ennyi még belefér, azt hiszem, ha az is az ő dolguk lenne, még nem kezdték volna el a betűket:-))

Rózsa írta...

Azért jó, hogy írsz a wvilágról, mert én eddig csak azokkal a gyerekkel találkoztm, akiket áthoztak a mi sulinkba. És nem értettem, hogy lehet, az hogy egy waldorfos gyerek jó pár évvel le van maradva, a sokat szidott állami sulitól. Most már csak azt nem értem, hogy ha egy szülő oda viszi a gyerkét, ahol elmondják, hogy lassabb tempóban alaposan körüljárva a dolgokat folyik az oktatás, akkor miért bizonytalanodik el egy idő után. Illetve miért hasonlítja az állami iskolába járók tudásához a gyereke tudását. Teljesen máshol van a hangsúly. Nem is összemérhető. Egyébként meg az olyan gyerekeket mint a tieitek bárhol imádni fogják, a Föld bármely pontján. Persze ez azért leginkább rajtatok múlik. Én legalábbis, azt gondolom, hogy a szülő dolga megtalálni és megadni az Ő gyerekének a legjobbat, amit csak tud. Mégha nem is az a legjobb amit én szülőként gondolok, de ha én hiszem, és elhitetem vele, akkor nagy baj csak nem lehet.

Nyerges Ágnes írta...

Rózsa,
bizony, sokszor hallom, hogy a szülők 3.-4. osztályban megijednek attól, hogy a szomszéd Pistike már oldalas fogalmazást ír írott betűkke, az ő gyerekük meg szépen rajzolgat ugyan, de semmit sem tud (mindezt egy csomó pénzért) és gyorsan kiveszik, akkor beigazolódik, hogy nagyon le van mindennel maradva a "normál" isihez képest, pedig csak pont, mint mondod, máshol vannak a hangsúlyok. Persze biztos mindkettőnek vannak előnyei, hátrányai.