péntek, március 28, 2008

Fekete macska ide vagy oda, már egy ideje szeretnénk nagyobb autót és azt gondoltuk, most talán vehetünk is egy nagyobb használt renault-t, mert a gyerekeink nőnek, az autónk nem és egyre többet használjuk az utóbbi időben, de szállítani nem tudunk senkit (pl. nagyi vagy barátnők stb.). Fontos szempontnak tartottuk, hogy ne legyen öregebb, mint a miénk és ne legyen benne több km (viszont legyen tökéletes állapotú és olcsó:). Ezeknek a paramétereknek több autó is megfelelt a hasznaltauto.hu-n. Kiválasztottunk egy olyat, amihez megvan a 7 gyári ülés és a többi paramétere is rendben. Ali tegnap elment Magyarországra, hogy megnézze, rendkívül készségesek voltak, azonnal ajánlottak egy szerelőt, aki állapotfelmérést végez, átnézi egy bizonyos összeg fejében, de szerencsére Ali ragaszkodott a R. márkaszervízhez (előre egyeztetett is velük telefonon). Nagyon nehezen, de végül hajlandóak voltak "megengedni", hogy az alvázszám alapján a R. adatbázisban megnézesse az autó élete során regisztrált adatokat. Kiderült, hogy 2 éve volt utoljára márkaszervízben, és akkor is sokkal több km volt benne, mint most. Ezek után hab volt a tortán, amikor kiderült, hogy a "vezetett szervízkönyv" is hamisítvány...
Szemrebbenés nélkül képesek voltak azt mondani, hogy a magyar piac erre kényszeríti őket, mert ha nem csalnak a km-rel és nem produkálnak tökéletes szervízkönyvet, akkor fel sem hívják őket! Ezután felhívott Ali még egy kereskedőt, aki gyorsan "bevallotta", hogy nem is tudja, hogy történt, de most lája, hogy 50 ezerrel több km van a kocsiban annál, amit ők gondoltak:)
Ekkor elszomorodtunk. Annyi pénzünk soha nem lesz, hogy vegyünk magunknak egy új autót. Használtat ezek szerint nem lehet. Ali telefonált a fogyasztóvédelemnek, hogy ugyan figyeljenek már erre, azt mondták, nem az ő asztaluk, a rendőrséget kell hívni. A rendőrség azt mondta, nincs mit tenni, azzal, hogy egy vevő ennyire körültekintő és alapos, már megtett mindent, amit lehet (ezek szerint Magyarországon elfogadott dolog a vásárló tudatos megtévesztése és a szervízkönyv-hamisítás). Végül még egy levél a hasznaltauto.hu-nak, amire a válasz (a fentiek fényében nem meglepő módon): sajnos nincs mit tenni, nem büntethetik a csaló hírdetőiket (lehet, hogy csak olyanok vannak???).

11 megjegyzés:

Ali írta...

Amúgy, mindenki nagyon kedves volt az ügyben. A rendőrségnél sem azt éreztem, hogy nem akarnak foglalkozni az ilyesmivel, csak azt, hogy reménytelen. Mondjuk határozottan az a véleményem, hogy ha az alkalmanként kicsit molotovkoktélozók 500 000 Ft-t érnek a rendőröknek, akkor egy egyszerűen megállapítható iparszerű csalássorozatra még maradhatna egy kis energiájuk. Szerintem ennek a társadalmi veszélyessége sokkal nagyobb, mint annak. Ha pedig ezek után osztrák rendszámú autót veszünk az az államnak legalább 1,5 molotovkoktélozójába kerül. Mellesleg ma már nem gondolom úgy, hogy a rendőrnek igaza lett volna, mert az volt az érve, hogy a dílerek ilyenkor azt mondanák, hogy őket is átverték, de mivel az átverés egyetlen alvázsszáammal leellenőrizhető nagyjából, úgy, ha én bíró lennék nem hinném el, hogy valaki, akinek ez a szakmája ezt nem ellenőrzi. Az tény, hogy az autónepperektől a rendőrökig, mindenki úgy érzi, hogy ez a vásárlók hibája.
A hasznaltauto.hu-ról ez volt a válasz:


"Problémájával együtt érzünk, de sajnos az emberek mentalitását nem tudjuk megváltoztatni.
Nem tudom, hogy tudja-e, de van lehetősége hibaüzenet küldésére, amit cenzúrázás során figyelembe veszünk."

Jó lenne tudni melyik emberekére gondolnak, a vásárlókéra vagy a dílerekére. Hibaüzenetet mindenesetre küldtem. meg még egy párszor belinkelem az autóikat innen onnan, mint csaló aktókereskedők.
(mondjuk pechjük van szegényeknek, mert az összes csaló gondolom)

a csaló autó kereskedés Rollcar Credit Kft. Szentendre

malyvacsiga írta...

És miért nem vesztek kint autót? Nem tudom, most hogy van, de az "átkosban" két év külföldön töltött szolgálati idő után vámmentesen lehetett behozni egy autót. Ez megszűnt? Vagy az EU-val amúgy is tárgytalanná vált?

Ali írta...

Most éppen úgy tűnik, hogy itt veszünk autót. Bár az nem világos, hogy mit lehet csinálni akkor, ha valamikor hazamegyünk, legfeljebb soha nem megyünk haza:-) Azt tudom, hogy Ausztriába beviheted az autódat mindenféle pluszköltség nélkül, de belepecsételik a törzskönyvébe (vagy valamijébe), hogy nem adhatod itt el.
A magyarországi vásárlás azért tűnt egyszerűbbnek, mert van egy magyar autónk, amit el kéne adnunk, itt nem egyszerű. No, meg persze meg voltunk tévesztve a hasznaltauto.hu áraival (vagy inkább futott kilométereivel). Ezenkívül azt hiszem a biztosítás is jelentősen olcsóbb ott, mint itt.

Rózsa írta...

Szerintem ha van elég energiátok, meg időtök, akkor Magyarországon is fogtok klassz autót találni. Csak persze gyanítom, hogy nem akarjátok minden szabadidőtöket ezzel tölteni. Mi eddig négyszer vettünk használtan autót, és egyikkel sem volt gondunk soha. Persze az is igaz, hogy van megbízható szerelő ismerőse Gábornak. Ha Szegeden találtok bármilyen autót, abban szívesen segítünk, hogy megnézzük, illetve megnézetjük.
Egyébként jól teszitek, ha abból indultok ki, hogy minden autókereskedő át akar verni benneteket. Mert ez sajnos elég valószínű :(

Hargitaiék írta...

Magyarországon rengetegen szaladgálnak szlovák, osztrák, német stb rendszámú autókkal minden gond nélkül. Szerintem az sem véletlen, hogy régebben külföldre jártak autót venni az emberek. Egyik erdélyi ismerősöm is foglalkozott ilyesmivel, nyilván nem véletlenül. Úgy tudom, a regisztrációs adót (mint burkolt vámot) EU-s ejnyebejnye után eltörölték. Persze biztos szednek most is valamilyen sápot, de szerintem így is jobban megérné kint venni (már csak a fölösleges szaladgálás elkerülése miatt is)

A rendőrség és a többiek reakciójával kapcsolatos véleményemhez gondolatban válogass közismerten bő szókincsemből :(

Ali írta...

Képzeld el volt, amikor én is azt hittem, hogy eltörölték a regisztrációs adót, mert volt vele valami baj, de a valóságban azt hiszem inkább csak egy kicsit megemelhették, hogy az esetleges büntetésekre is fussa:-)
Amúgy jellemző, hogy Mo-n olyan dolgok vannak, amiket az ember józan ésszel nem hisz el, csak akkor, amikor maga is tapasztalja.
Egyébként Ausztriában is van Nova (Normverbrauchsabgabe), ami valami hasonló dolog, csak kisebb és az autó árával arányos:-)
Amúgy van ebben logika, mert itt az autó nem luxus, az emberek ki tudják fizetni a benzint is, a matricát is, tehát normális mértékben adóztatják. Viszont Mo-n, akinek van autója az nyílván dúsgazdag, mivel a kisemberek pártján állunk, érthető, hogy azokat, akik mindenféle fölösleges luxuskiadásokba kezdenek, azokat jól megadóztatjuk. Az is teljesen érthető, hogy egy kétliteres Audi regisztrációs adója pont annyi, mint egy rönóé... Igazságos ez így.

Hargitaiék írta...

Mi az hogy, nagyon is :)
Azt hittem eltörölték, de úgy látszik csak nem sikerül a múltat végképp eltörölni (nem baj, hátha majd most...)(mármint a regisztrációs adót)

Hargitaiék írta...

Közben még eszembe jutott, hogy a szervizkönyv machinálása nem számít okirathamisításnak? Erre már az ügyészségnek is ugrani kéne...

Ali írta...

Gondolom ezt már senki nem olvassa el, de azért leírom, hogy még további 5 rönóról derült ki, hogy csalós. Egy talán korrekt. Ezenkívül két citroen C8-ról. Az egyik ráadásul egy Peugeot márkaszervízből volt (a C meg a P gyakorlatilag egy cég), ahonnan látszólag nagyon korrekten el is küldték minden szervíz papírját, amit az elmúlt három évben csináltak. Most 104 000 km van benne, a baj csak annyi, hogy 2005-ben már 120 000 volt...
A szervízkönyv hamisítás valószínüleg magánokirat hamisítás (én így képzelem), de csak onnantól kezdve vagyok megtévesztve, hogy kifizettem az autót. Amúgy be kéne azt is bizonyítani, hogy ők tévesztettek meg engem és nem pedig ők is csak áldozatok. Mint korábban írtam ez nem lehetne kunszt, mert ahogy én ki tudom egy emillel deríteni, hogy csalás van, úgy ez nekik is kötelességük lehetne, de nem veszünk azért egy autót, hogy valakit esetleg 3 nap fölfüggesztett valamire ítéljenek.
Még meg próbálom kideríteni, hogy Ausztriában is űzik-e ezt a népszokást és, ha igen, akkor marad a Fiat Doblo Family, mint egy viszonylag megfizethető megoldás...

malyvacsiga írta...

Én olvasom. Egyre sötétebben látom a helyzetet, ha majd egyszer kiesik alólunk a Zafira...
Valahogy kétlem, hoyg az osztrák-osztrákok űznék ezt a sportot (tudom, nem vagyok PC), az amerikai páromat a hideg rázza ezektől...

Ismerek egy négygyerekes családot, Doblóval, szeretik.

Lívi írta...

Valahogy elkerülte ez a post anno a figyelmemet. Döbbenet! Tök gáz! Mást nem tudok hozzáfűzni :-S