szombat, augusztus 18, 2007

Ma megint a Naschmarktra mentünk reggel, de mivel sajnos nem esett az eső, hatalmas tömeg volt, nem is vettünk olyan jó dolgokat, mint legutóbb a bölcsőt és az istálló-babaház-buszmegállót. Egy kicsi faládikót és pár könyvet. Könyvekkel jól állunk,a nyelvtudással hozzá még kevésbé, de a csajok így is élvezik. Mese után pár nappal beugrik nekik egy-egy szó, úgyhogy hasznos, az biztos. A könyvek darabját fél euróért árulták, és amikor hatot összeszedtünk, még időt sem hagyott az alkura a kofa, azonnal mondta, hogy 2,50. Most ezzel rácáfolt arra az eddigi tévhitünkre, hogy csak kerek eurókkal számolnak.
Ali vett egy kapcsolót is (van a lakásban egy fürdőszobalámpa, de nem lehet kapcsolni). Itt, bár Ali kétszer is visszament, nem engedett a bácsi a 2 euróból. Hát nem biztos, hogy jó üzlet volt, de a piac egyetlen kapcsolója.
A nagy melegben ebéd után elmentünk újra a Duna-sziget vizes játszóterére, ami egy igazi gyerekparadicsom. A csajok nagyon élvezték, együtt az osztrák gyerekekkel, nem zavarta őket a nyelvi különbség, nagyon jól elvegyültek.
A játszótér lényege nem csak a pancsolás, hanem az is, hogy bemutassa a víz útját a hegyektől a tengerig és közben látszik a felhasználhatóság is (malom, zsilip...). Rengeteget lehet belőle tanulni.
Ez a szélkerék egy kútból hozza fel a vizet a hegy tetején, de ettől függetlenül van egy forrás is, ami folyamatosan folyik. A víz leér egy meredek sziklás részre, ami vízesében ér véget.
A víz ezután egy hegyi tórendszerbe, különböző mélységű tavakba kerül: egyrészt lejön természetes úton, másrészt malomkerekeket meghajtva.
Végül homokos folyóként (a folyón van egy zsilipelő) egy nádasos tavacskába (mondjuk tenger) ömlik delta-torkolatban.
A szerintünk "tenger" nem egészen tenger, mert egy ponty van benne és egy komp is, ami talán minden gyerek kedvence.
A folyó medrét egyébként a természeti erőkön túl a gyerekek is folyton alakítgatják, építenek, terelgetik az útját stb... Itt épp Panna, mint markológép:
A víz egyébként elképesztően hideg! A lányok a játék után lila szájjal vacogtak a napon.
Azt hiszem, azért Bécsben az az egyik legjobb dolog a lányoknak, hogy Ali itt hétvégente itthon van, csak rövid időkre megy be az intézetbe, nem úgy, mint Szegeden. Én tegnap fejeztem be egy újabb manót, tartok tőle, hogy ha elkezdődik az ovi, Panna mellett nem nagyon tudok majd varrni...

Amikor kitaláltam, hogy naplót fogok írni, akkor olyan gondolataim voltak, hogy jó lesz emlékbe egy dokumentum arról, hogyan tanulnak meg a lányok egy idegen nyelvet, hogyan lehet megszokni azt, hogy az ember egyik pillanatról a másikra egy addig vadidegen lakást tekint az otthonának (miután 3 évig folyamatosan azon dolgozik, hogy a háza minél kedvesebb legyen) és persze azért, mert szerettem volna, ha a barátaink, meg a gyerekeink nagyszülei nyomon követhetnék, hogy mi minden történik velünk.
Soha nem gondoltam volna, hogy a naplónak a történések összeszedésén kívül más haszna is lehet, de örömmel tapasztalom, hogy nélhányan beleolvasnak és minden szülőnek vannak hasonló történetei... A szivárványos bejegyzéshez például szivárványos képeket kaptam, amiket együtt csodáltunk meg a lányokkal. Egy anyuka leírta, hogy Sára lánya hogyan hajította ki a szandiját a Margit hídon (felsóhajtottam, hogy a mi kis Pannánk csak a szemeteskukáig jutott:-))) és hogy ő is a kukába gyűjtötte a kincseit, mint Panna, sőt, ő már azt is tudja, hogy ott finom égett palacsintát is lehet találni – erre Panna még nem jött rá, de mentségére szolgál, hogy 3 hónappal fiatalabb:-)). Aztán persze a játszóterekről is többen írtak, de azért is teszek fel ennyi képet róluk, mert én is meg vagyok lepődve azon, hogy mennyire használható, tiszta, árnyékos éls barátságos játszóterek vannak (és milyen sok!). Mellesleg az árnyékot nem mindig a fák adják, sokszor van egy ernyő a homokozó fölött, hogy ne tűzze a nap...
Hála a tegnapi bejegyzésnek, már azt is tudom, hogy a haltartásnak is vannak árnyas oldalai....
Egyszóval nagyon örülök ám minden megjgyzésnek:-))

Amikor Nagyi itt volt Bécsben és este rájöttem, hogy nincs meg a szokásos nyári (túró)tortareceptünk, akkor gondoltam, hogy a recepteket is összeszedem, hogy minden egy helyen, jól formába öntve meglegyen. Annak a hozadékának, hogy pl. a pizzarecept vagy a szilváslepény másoknak is bevált, nagyon-naygon örülök és annak is, ha kapok tippeket, hogy a szilva alá mákot is lehetne szórni (megvettem már a mákot a következő szilváslepényhez:-). Szerintem nem én vagyok az egyetlen kisgyerekes anyuka, aki rengetegszer teszi fel azt a kérdést, hogy mi legyen az ebéd.... de sok, egy helyen összegyűjtött bevált receptből már könnyebb választni:-))

Nincsenek megjegyzések: